آشنایی با شبکه Aztec

پایه گذاران AZTEC چه کسانی هستند؟

زک ویلیامسون و جو اندروز از بنیانگذاران این استارت آپ، به طور انحصاری به TechCrunch گفتند که شبکه آزتک، یک لایه حریم خصوصی برای وب 3 است که  در زمان اجرای سری B آن به رهبری آندریسن هوروویتز (a16z) 100 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

آشنایی با شبکه Aztec

اندروز میگوید، در سطح بالایی، آزتک یک نسخه رمزگذاری از اتریوم است. «به طور معمول در اتریوم همه چیز عمومی است، اما ما آن را رمزگذاری می کنیم. این سفر سال ها طول کشید تا به پایان برسد.»

Aztec Network Aztec Connect، اکوسیستمی که با پروتکل‌های Ethereum DeFi مانند Aave، Lido و Element Finance ادغام می‌شود را، در جولای 2021 راه‌اندازی کرد. بر اساس وب‌سایت آن، در آینده، از طریق Compound و پنج پروتکل دیگر DeFi ادغام خواهد شد.

بلاک چین های رمزگذاری شفافیت پروتکل اما حریم خصوصی را برای کاربران فراهم می کنند (اندروز) . به این واسطه، افراد ملزم به نشان دادن هویت خود در هنگام تراکنش نیستند.

اندروز گفت: دنیا برای زندگی بدون رمزگذاری خوب نیست. روزتان را مرور کنید و به این فکر کنید که نمی‌خواهید مردم چه چیزهایی را ببینند. همه چیز بد نیست. این فقط زندگی روزمره شماست اما به این فکر کنید که چگونه آن را بدیهی می دانید. انجام کارها بدون حریم خصوصی دنیایی بسیار ترسناک خواهد بود و نه دنیایی که ما می خواهیم.»

به غیر از a16z، “چند صندوق اصلی و سرمایه گذار جدید” در این دور حضور داشتند، اما اندروز نام آنها را فاش نکرد.

به غیر از a16z، «چند صندوق عمده و سرمایه گذار جدید» در این دور حضور داشتند، اما اندروز نام آنها را فاش نکرد.

دلایل انتخاب a16z:

اندروز گفت: «ما [a16z] را برای رهبری این دوره انتخاب کردیم زیرا آنها قبلاً با ظهور اینترنت این مشکل را پشت سر گذاشته‌اند. «این وضعیتی است که ما در آن قرار داریم. بله، متفاوت است، اما مشکل یکسان است. ما این فناوری و فرصت هیجان‌انگیز جدید را داریم تا زندگی همه افراد در جهان را متحول کنیم، اما برای تحقق بخشیدن به آن به رمزگذاری نیاز داریم.»

اندروز گفت که عمده سرمایه برای استخدام مهندسان بیشتر در سطح جهانی برای ساخت شبکه استفاده خواهد شد. او افزود که در سال گذشته، تیم آزتک از هفت نفر به حدود 40 نفر افزایش یافته است، اما امیدوار است این تعداد در کوتاه مدت دو برابر شود.

اندروز گفت به طور کلی، بلاک چین های عمومی فاقد یک «قطعه گمشده» رمزگذاری هستند که می تواند موارد استفاده بیشتری را با ارائه حریم خصوصی به صورت موردی امکان پذیر کند. او گفت که افزودن رمزگذاری به فناوری بلاک چین می‌تواند «موج کاملی از تأمین مالی مصرف‌کننده شخصی» را ایجاد کند.

به گفته ویلیامسون؛ در حالی که چندین بلاک چین رمزگذاری شده مانند شبکه Zcash و Iron Fish وجود دارد، آزتک خود را از آنها متمایز می کند زیرا قابل برنامه ریزی است. آن‌ها کمی شبیه بیت‌کوین هستند – کاری که می‌توانید با آن شبکه‌ها انجام دهید توسط کسانی تعیین می‌شود که آن را ایجاد کرده‌اند.

ویلیامسون گفت تا همین اواخر، فناوری برای بلاک چین های رمزگذاری شده قابل برنامه ریزی وجود نداشت. یکی از دلایلی که ما توانستیم 100 میلیون دلار جذب کنیم این است که، تحقیق و توسعه داخلی ما آن را به واقعیت تبدیل کرده است.

در واقع، این شبکه، راه اندازی یک شبکه آزمایشی را در عرض 12 ماه هدف قرار داده است، اما آنها امیدوارند که ظرف 8 تا 24 ماه به طور کامل در شبکه اصلی مستقر شود. ویلیامسون اضافه کرد که Aztec Connect به عنوان اولین برنامه خود وارد شبکه خواهد شد.

اندروز گفت: در بلندمدت، این شبکه می‌خواهد سیستمی ایجاد کند که با استفاده از آن افراد بتوانند با سطح رمزگذاری مورد نیاز برای پذیرش بلاک‌چین اصلی تراکنش آشنا کرده و هماهنگ کنند.

«هدف این است که بلاک چین‌ها را رمزگذاری کرده و از آن‌ها برای مختل کردن صنعت خدمات مالی سنتی تا هسته آن استفاده کنیم. اگر موفق شویم، دو تا پنج سال دیگر بانک‌ها شب‌های بی‌خوابی زیادی خواهند داشت.» (ویلیامسون)

ترجمه اختصاصی از کوینینو

منبع