در ماه Aguste، بنیانگذار تلگرام، “پاول دورف” برای اولین بار ایده فروش نام‌ های کاربری را بیان کرد و گفت که بخشی از وب 3.0 به تلگرام می‌آید. در آن زمان دورف گفت که تحت تاثیر موفقیت حراجی نام‌های دامنه توسط بنیاد TON قرار گرفته است:

من واقعا تحت تاثیر حراجی قرار گرفتم که برای نام‌های دامنه/والت توسط TON برگزار شد. Wallet.ton با قیمت 260 هزار دلار و casino.ton با قیمت 244 هزار دلار به فروش رسید. اگر TON توانسته به چنین نتایجی دست پیدا کند، تصور کنید میزان موفقیت تلگرام با 700 میلیون کاربر برای مناقصه لینک‌های نام‌های کاربری، گروه‌ها و کانال‌ها چقدر خواهد بود.

حالا تلگرام این ایده را به واقعیت تبدیل کرده و نام‌های کاربری را از طریق مناقصه به فروش می‌رساند.

 

فروش نام‌های کاربری توسط تلگرام

 

تلگرام و بنیاد TON از یک وب ‌سایت دیگری به نام Fragment.com به عنوان یک مارکت پلیس برای این مناقصه‌ها استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند با استفاده تلگرام، اپ tonkeeper یا والت مبتنی بر TON خود وارد این پلتفرم شوند. این پلتفرم همچنین به کاربران کمک می‌کند تا حساب‌ های تلگرام خود را به هندل‌ های خریداری شده پیوند دهند.

کاربران علاوه بر اینکه میتوانند نام های کاربری مختلف را بخرند، میتوانند نام های کاربری خودشان را هم به حراج بگذارند.

هر مناقصه یک هفته طول می‌ کشد و برای آخرین پیشنهاد هم یک ساعت اضافه درنظر گرفته می‌شود. ارزش هر هندل با 4 کاراکتر حداقل برابر 10 هزار کوین ton با ارزش تقریبی 18,400 دلار است!