آیا چشم معامله گران بیتکوین به محدوده 28 هزار دلاری است؟

علیرغم انتشار اخبار PCE و داده های فدرال رزرو که به سود بیت کوین و بازار ارز دیجیتال منتشر شد، تحرک خاصر در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده نمیشود و مارکت کریپتو همچنان بی نوسان است. این امر میتواند حاکی از آن باشد که معامله گران انتظار ریزش از بازار را دور از ذهن نمیبینند. اما تا چه حد این انتظار درست و منطقی است؟ چند تحلیل معامله گران حرفه ای بازار را با هم بررسی کنیم.

 

تمایل فدرال به کاهش تورم است.

بررسی داده ها حاکی از آن است که بیتکوین پس از انتشار شاخص هزینه های مصرف کننده (PCE) در روز جمعه تحرک مثبت اندکی داشته است. این داده ها پایینتر از تخمینها بود و  اشاره تمایل آمریکا به کاهش تورم را نشان میدهد.

Image

با توجه به این اتفاقات، منبع تفسیری مالی The Kobeissi Letter خاطرنشان کرد، همانطور که پیش از این هم جروم پاول اعلام کرده بود PCE نشان دهنده معیار تورم در فدرال رزرو است.

او در بخشی از تحلیل خود در رسانه های اجتماعی اینگونه بیان کرد:

“تورم PCE اکنون در پایین ترین حد خود از آوریل 2021 قرار دارد. فدرال رزرو ممکن است در نهایت تورم را تحت کنترل داشته باشد.”

با این حال، مانند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ۲۶ جولای و برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم ایالات متحده در ۲۷ جولای، بیت کوین از نوسانات و رشد خودداری کرد. و در محدوده ۲۹۰۰۰ تا ۲۹۵۰۰ دلار باقی ماند.

بیت کوین زیر هدف مقاومت خریداران باقی می ماند

با توجه به مقاومت 30 هزار دلاری که اکنون بیش از یک هفته همچنان پابرجاست. در میان معامله گران، همچنان تمایل به کاهش قیمت بیت کوین وجود داشت.

معامله گر محبوب کریپتو، تونی، کاهش قیمت به زیر 29 هزار و 600 دلار را تایید میکند.

او در آن روز به دنبال‌کنندگان توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) گفت: «من انتظار دارم که کاهش تا 28000 دلار ادامه داشته باشد.  اما مطمئناً برای مدتی پیش از کاهش میتوانیم در همین رنج باقی بمانیم.

Daan Crypto Trades، یکی دیگر از معامله گران مطرح کریپتو نیز موضوع از دست دادن محدوده 30 هزار دلار را تایید میکند.

استدلال او اینگونه است: «با رد بیت کوین از محدوده قبلی، فکر می‌کنم داشتن آمادگی برای کاهش تا 28 هزار دلار منطقی باشد. اما چنانچه بیتکوین بتواند 29 هزار و 500 دلار را بازپس بگیرد این تحلیل باطل است اما به نظر می رسد عرضه زیادی در آن سطح وجود داشته و پیشنهاد کمی برای ارائه آن وجود دارد. احتمالاً یک جاده ناهموار در راه وجود دارد.»

Michaël van de Poppe، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، در عین حال آنچه را «انحراف» در نمودار روزانه BTC/USD می‌خواند، مشاهده کرده. او میگوید:

چیزی که قبلاً در ماه فوریه رخ داده بود را میبینم، کاهشی که پس از آن یک بازگشت صعودی به دنبال داشت.

ون دی پوپ همچنین این سوال را مطرح کرد. که آیا آخر هفته، با نقدینگی کم‌تر و گزینه‌های بیشتر برای حرکت نوسان، می‌توان بازگشتی «کلاسیک» ایجاد کند.

ترجمه اختصاصی از کوینینو
منبع