ادعای عجیب وال استریت ژورنال

آمار مالی بایننس در سال 2019 ساختگی بوده .

 

بر اساس ادعای عجیب وال استریت ژورنال، صرافی ارز دیجیتال بایننس ، معروفترین صرافی دنیای کریپتو، بر اساس مدارکی که  WSJ در اختیار دارد متهم به واش تریدینگ است. از طرفی، ژائو ، مدیرعامل این صرافی، قصد دارد شکایت کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالا آمریکا (CFTC) از بایننس را از طریق قانونی رد کند. CFTC در گذشته بایننس را به نقض قوانین بورس کالای آمریکا متهم کرده بود.

بی‌این‌کریپتو میگوید، افزایش فشار قانون‌گذاران بر بایننس همچنان ادامه دارد و این صرافی مجدد مرکز توجه آن‌ها قرار دارد. بر اساس گزارش وال‌ استریت ژورنال (WSJ) در روز گذشته یعنی ۲۴ جولای (۲ مرداد)، در سال 2019 زمانی که بایننس فعالیت خود در آمریکا را آغاز کرد، بر اساس شواهد حجم معاملات بیت کوین در این صرافی در ساعت اولیه به حدود ۷۰٬۰۰۰ BTC رسید. با این حال وال استریت ژورنال مدعی است سندی از ارتباطات داخلی ژائو در دست دارد که وی در آن می‌گوید:

فکر کنم این خود ما بودیم.

این جمله میتواند به این معنا باشد که بخشی از این ۷۰٬۰۰۰ BTC حجم معامله نتیجه فعالیت‌ موجودیت‌های وابسته به بایننس است و منشاء خارجی ندارد. چنانچه این ادعا صحت داشته باشد  بایننس مرتکب تجارت شستشو یا Wash Trading شده است. کاری که معمولا با هدف افزایش صوری حجم معاملات و ایجاد اعتبار کاذب انجام می‌شود و به شدت غیر قانونی است.

SEC در شکایت خود علیه بایننس و CZ، ادعا کرده که بایننس آمریکا حجم معاملات خود را با استفاده از ده‌ها حساب کاربری متعلق به شرکت سیگما چین (Sigma Chain) تغییر داده. سیگما چین یک شرکت تجاری سوئیسی است که طبق گفته‌های SEC، در کنترل ژائو است.

وال استریت ژورنال در توضیح ادعاهای بیان شده به گزارش‌های آکادمیک هم اشاره کرده است. که ادعا می‌کند بیشتر از ۷۰٪ از معاملات بایننس از طریق واش تریدینگ ایجاد شده است. با این حال، تحقیقاتی در این خصوص به طور رسمی هنوز منتشر نشده است.

تقریبا یک قرن است که استفاده از واش تریدینگ در ایالات متحده برای بازار سهام و اوراق قرضه غیرقانونی شده است. با این وجود، چنین قانونی برای صرافی‌های کریپتویی وجود ندارد و هنوز هیچ چهارچوب نظارتی برای آن‌ها یا این طبقه دارایی وجود ندارد.