دو ارز  GMX و KLAY به لیست ارزهای کوینینو اضافه شدند.

ارز کلایتن (KLAY) چیست؟

Crypto Prices Today: Bitcoin, Ethereum, Solana Fall, Klaytn (KLAY) Top Gainer

Klaytn یک بلاک چین عمومی است که بر متاورس، گیم فای و اقتصاد خلق کننده تمرکز دارد. این پلتفرم که به طور رسمی در ژوئن 2019 راه اندازی شد، پلتفرم بلاک چین غالب در کره جنوبی است و اکنون در حال گسترش در بازار تجارت جهانی از پایگاه بین المللی خود در سنگاپور است.

این فعالیت‌های گسترش کسب‌وکار توسط صندوق رشد Klaytn پشتیبانی می‌شود که هدف آن رشد اکوسیستم ساخته شده در Klaytn است. این صندوق توسط بنیاد Klaytn، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور که در آگوست 2021 تأسیس شد، مدیریت و پرداخت می شود.

 

بنیانگذاران کلایتن چه کسانی هستند؟

بلاک چین Klaytn در ژوئن 2019 توسط GroundX، زیرمجموعه بلاک چین بزرگترین پلت فرم موبایل کره، Kakao، توسعه و راه اندازی شد. پس از دو سال موفقیت در کره، بنیاد Klaytn – یک نهاد غیرانتفاعی اختصاص داده شده به شبکه Klaytn و اکوسیستم آن را برای شروع گسترش جهانی Klaytn تأسیس کرد.

بنیاد Klaytn یک سازمان غیرانتفاعی است که برای تسریع پذیرش جهانی و بلوغ اکوسیستم در Klaytn تأسیس شده است. این بنیاد صندوق رشد Klaytn را مدیریت می کند و در کنار Krust، یک شرکت تابعه از غول اینترنتی Kakao Corp که در پروژه های ساخته شده در Klaytn سرمایه گذاری می کند، فعالیت می کند.

ساختار حاکمیتی منحصر به فرد:

هسته اصلی دیدگاه منحصر به فرد کلایتن در مورد تمرکززدایی، شورای حاکمیتی آنها به نام (GC) است. اعضای GC که شامل شرکت‌های پیشرو جهانی و DAO در سراسر مناطق جغرافیایی و صنایع است، یک شبکه اعتبارسنجی فشرده را تشکیل می‌دهند که می‌تواند مزایای یک بلاک چین عمومی غیرمتمرکز را در عین حفظ عملکرد یک بلاک چین مجاز ارائه دهد. در حرکت رو به جلو، Klaytn قصد دارد با استفاده از DAO های بیشتری در GC خود، تمرکززدایی را بیشتر افزایش دهد تا “DAO of DAOs” ایجاد کند.

 

صندوق اکوسیستم  ۱ میلیارد دلاری در سطح پروتکل:

از طریق ترکیبی از ذخیره اولیه صادر شده KLAY و توکنومیک های زنجیره ای که 66 درصد از KLAY تازه استخراج شده را مجدداً سرمایه گذاری می کند، Klaytn در مجموع یک میلیارد دلار برای حمایت از رشد اکوسیستم کنار گذاشته است. وجوه در طیف وسیعی از برنامه های کمک مالی و پاداش توزیع می شود: * ذخیره بهبود Klaytn (KIR) برای زیرساخت ها، ابزارها و خدماتی که کیفیت شبکه Klaytn را بهبود می بخشد * صندوق رشد Klaytn (KGF) برای پروژه های مراحل اولیه با پتانسیل بالا برای ایجاد تأثیر مثبت بر Klaytn * و برنامه اثبات مشارکت (PoC) برای پاداش دادن به سازندگان قراردادهای هوشمند که به رشد فعالیت های زنجیره ای در Klaytn کمک می کند.

 

خرید و فروش  KLAY

 

GMX چیست؟

GMX Stumbles With The Market, Will It See A Recovery To $60 Soon?

GMX یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای معاملات آتی ارزهای دیجیتال با حداکثر اهرم 50 برابری بر روی ارزهای رمزپایه محبوب مانند BTC، ETH و غیره است. این پلتفرم در سپتامبر 2021 با نام Gambit Exchange راه اندازی شد. تا به امروز، GMX دارای حجم معاملاتی بیش از 130 میلیارد دلار و 283 هزار کاربر کل است که آن را به مشتقات پیشرو DEX در Arbitrum و Avalanche تبدیل کرده است.

GMX بر روی بلاک چین Arbitrum و Avalanche اجرا می شود. این اکوسیستم ها از طریق سیناپس – یک پل زنجیره ای متقابل – به مبادله متصل می شوند.

 

بنیانگذاران GMX چه کسانی هستند؟

تیم موسس ناشناس است، با این حال، توسعه دهنده اصلی احتمالا @xdev_10 در توییتر است.

 

چه چیزی GMX را منحصر به فرد می کند؟

به جای مدل دفتر سفارش که توسط صرافی‌های متمرکز (CEX) استفاده می‌شود، معاملات از طریق یک نوآوری در مدل بازار خودکار (AMM) که توسط DEXهایی مانند Uniswap به کار گرفته شده است، انجام می‌شود. این دارای یک استخر بومی با چند دارایی، GLP است که برای ارائه دهندگان نقدینگی درآمد ایجاد می کند.

GLP به عنوان یک استخر نقدینگی چند دارایی (LP) که شامل ETH، BTC، LINK، UNI، USDC، USDT، DAI و FRAX عمل می‌کند. قیمت‌های بازار به اوراکل‌های Chainlink بستگی دارد که داده‌های قیمت رمز را از تمام صرافی‌های برتر جمع‌آوری می‌کنند.

اکوسیستم مبادله غیرمتمرکز مبتنی بر دو توکن است: GLP و GMX. اولین توکن در خدمت تامین نقدینگی است. قیمت GLP منعکس کننده ارزش تمام دارایی های GMX است که برای تجارت با اهرم و سوآپ فهرست شده اند. به عبارت دیگر، GLP شاخصی از تمام دارایی های موجود در بورس است. GMX توکن ابزار و حاکمیت است.

کاربران می توانند با استخراج GLP نقدینگی اضافه کنند و در ازای آن، 70 درصد از تمام هزینه های تولید شده در بلاک چین مربوطه را دریافت می کنند. برخلاف برخی از استخرهای نقدینگی، GLP هیچ زیان دائمی را تجربه نمی کند. علاوه بر این، استخر GLP به عنوان یک طرف مقابل برای معامله گران عمل می کند، هنگامی که دارندگان توکن GLP نقدینگی را برای معاملات اهرمی تامین می‌کنند، زمانی که معامله‌گران متحمل ضرر می‌شوند سود می‌برند و برعکس آن نیز صادق است.

 

چه تعداد کوین GMX در گردش است؟

در زمان نگارش این مقاله، عرضه توکن GMX در گردش بیش از 8.7 میلیون است. حداکثر عرضه مورد انتظار 13.25 میلیون توکن GMX است.

 

ایمنی شبکه GMX چگونه تامین میشود؟

GMX بر روی بلاک چین Arbitrum و Avalanche قرار دارد.

آربیتروم یک بلاک چین لایه-2 است که امنیت خود را از شبکه اتریوم می گیرد که اجماع و نهایی بودن تراکنش های آربیتروم را فراهم می کند. به عبارت دیگر، اتریوم اعتبار محاسبات خارج از زنجیره جمع آوری و در دسترس بودن داده ها را در پشت محاسبات تضمین می کند.

در Avalanche، بر خلاف اثبات کار یا اثبات سهام، مکانیسم اجماع Avalanche دارای یک رهبر پردازش تراکنش‌هایی نیست که توسط دیگران تأیید شود. در عوض، تمام گره ها با استفاده از یک پروتکل گراف غیر چرخه ای جهت دار (DAG) تراکنش ها را پردازش و تایید می کنند. به این ترتیب، تراکنش ها به طور همزمان پردازش می شوند و نظرسنجی تصادفی اعتبار سنجی ها، صحت تراکنش ها را با قطعیت آماری تضمین می کند. هیچ بلوکی در این مکانیسم اجماع وجود ندارد، که امکان نهایی شدن فوری و بهبود چشمگیر سرعت بلاک چین را فراهم می کند.

قراردادهای GMX نیز توسط ABDK Consulting ممیزی می‌شوند و یک جایزه باگ فعال برای GMX در Immunefi وجود دارد.

خرید و فروش  GMX