آنچه در هفته گذشته بر بیتکوین گذشت

انفجار بیتکوین در 24 ساعت گذشته!!

تنها یک هفته پیش یعنی در تاریخ 16 اکتبر سال 2023، برابر با 24 مهرماه سال جاری، خبری مبنی بر تایید  ETF بیتکوین  Gray Scale  از جانب وب سایت کوین تلگراف منتشر شد. و تنها با گذشت کمتر از چند ساعت خبر تکذیب شد و وب سایت مذکور عذر خواهی کرد.

با گسترش این شایعه بیتکوین که در رنج 27 هزار و 800 تا 28 هزار دلار قرار داشت موفق شد مجدد سطح حمایت 28 هزار دلار را به دست بیاورد. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال تاکید داشتند که چنانچه بیتکوین بتواند حمایت 28 هزار دلار را حفظ کند میتوان به روند صعودی آن تا 30 هزار دلار امیدوار بود و در غیر این صورت اصلاح های عمیقتری را میتوان از آن انتظار داشت.

Photo inflator inflating a balloon with bitcoin sign isolated.

مدیران ریپل رد اتهام شدند

با انتشار خبر رد اتهام از مدیران ریپل در تاریخ 21 اکتبر جانی دوباره در بازار ارزهای دیجیتال رخنه کرد. و بیتکوین با شکست 29 هزار دلار توانست تا به کانال 30 هزار دلار نزدیک کند. در همان زمان هم اعلام افزایش تعداد آدرسهایی که بیش از 100 بیتکوین در خود ذخیره دارند نیز فاند مثبت بازار به حساب می آمد.

در تاریخ 22 اکتبر خبری از رابرت کیوساکی منتشر شدکه اعلام کرد هدف بعدی بیتکوین 135 هزار دلار است. اگر چه رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف پدر پولدار و پدر فقیر، تحلیلهای نه چندان درستی تا کنون از بازار بیتکوین ابراز کرده.  اما حس ایجاد رالی صعودی در بازار چیزی دور از ذهن نبود.

در روز بعد یعنی در تاریخ 23 اکتبر زمزمه هایی از احتمال تایید  ETF های بیتکوین به گوش میرسید. در همین روز یکی از مقامات ارشد کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، SEC، اعلام کرد که  ETF بیتکوین باید 5 سال پیش تایید می شد.

رشد بسیار شگفت انگیز بیتکوین در طی 24 ساعت گذشته مدیون انتشار اخبار در خصوص احتمال بالای تایید  ETF ها بود. بیتکوین در سال 2023 تا به امروز بیش از 107 درصد رشد داشته که امیدواری در بازار ارزهای دیجیتال را به شدت افزایش میدهد.

12 ساعت سرنوشت ساز

انفجار بیتکوین در 24 ساعت گذشته، شب گذشته بیتکوین موفق شد مقاومت 31 هزار دلار را بشکند و پس از آن توانست به بالای 34 هزار دلار نفوذ کند. در حال حاضر بیتکوین در محدوده 34 هزار و 500 و 34 هزار و 600 قرار دارد. که در صورت تثبیت قیمت در این محدوده نفوذ به بالای 35 هزار دلار را میتوان در نظر گرفت.

در پی انتشار خبری نیز دادگاه استیناف ایالات متحده حکمی صادر کرده که به موجب آن کمسیون بورس و اوراق بهادار باید درخواست مجوز  ETF بیت کوین  Gray Scale  گری اسکیل مورد بررسی قرار بگیرد. البته این حکم در پی در پی حکم بدوی دادگاه در 29 آگوست یعنی 7 شهریور ماه سال جاری بود.

امیدوارم این مطلب در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال کوینینو مورد پسند شما عزیزان واقع گردد.