پنج ارز پیشنهادی که باید این هفته زیر نظر گرفت

برخلاف زیان 0.29 درصدی شاخص S&P  در پایان هفته گذشته و علیرغم فشاری که بر روی بازار کریپتو دیده میشود، اما با توجه به حرکت بیتکوین در 12 می، یعنی تنها 3 روز پیش، این امید وجود دارد که بیتکوین در حال بازیابی است اما بر اساس تحلیل ها میتوان این حرکت را محتاطانه در نظر گرفت. و بر اساس نظر تحلیلگران و همچنین عدم همراهی نهنگ ها، چنانچه میانگین متحرک بیتکوین همچنان زیر 200 قرار بگیرد روند صعودی دور از ذهن به نظر میرسد.

این عدم اعتماد معامله گران به بازار باعث کاهش 5 درصدی بیتکوین در پایان هفته و در پی آن کاهش بازار آلتکوینها شد.

انتظار می‌رود طی چند روز آینده، پیشرفت در مذاکرات سقف بدهی بین رهبران کنگره و کاخ سفید در مرکز توجه قرار گیرد. عدم قطعیت و خطرات ناشی از کوتاهی احتمالی ایالات متحده می تواند روند صعودی را در بازارهای سهام تحت کنترل نگه دارد، اما پیش بینی اینکه بیت کوین و آلت کوین ها چگونه به این هرج و مرج واکنش نشان خواهند داد دشوار است.

بیت کوین مرحله اصلاحی را آغاز کرده است و اکثر آلت کوین ها به زیر سطح حمایت مربوطه خود رسیده اند. تنها تعداد انگشت شماری از ارزهای دیجیتال در نمودارها مثبت به نظر می رسند. در ادامه نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت مثبت ظاهر شوند، بررسی میکنیم.

بیتکوین:

شدو بلند کندل روزانه بیت کوین در 12 May نشان می دهد که خریداران به شدت در حال خرید شیب هایی منتهی به خط گردن الگوی معکوس سر و شانه (H&S) هستند.

خریداران سعی می کنند قیمت را به مثلث برگردانند اما ممکن است با مقاومت شدید فروشندگان روبرو شوند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27959 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 41 عدد نشان می‌دهد که فروشندگان حاشیه کمی دارند.

چنانچه قیمت از میانگین متحرک 20 روزه کاهش یابد، خرس ها دوباره تلاش خواهند کرد جفت بیت کوین/دلار آمریکا را به زیر 25250 دلار کاهش دهند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، فروش ممکن است تشدید شود و این جفت به 20000 دلار سقوط کند.

در حالت صعودی، گاوها باید برای به دست آوردن مجدد کنترل، مانع در خط مقاومت را برطرف کنند. این جفت ممکن است مقاومت فوقانی را در 31000 دلار دوباره آزمایش کند.

پس از مواجهه با مقاومت سخت در 20-EMA، خریداران (گاوها) مانع را برطرف کردند. که نشان می دهد که آنها در تلاش برای به تسلط بر کنترل بازار هستند. پس از آن، جفت ارز BTC/USDT ممکن است ابتدا به میانگین متحرک 50 ساده و سپس به 28400 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند خط حمایت مثلث را به مقاومت تبدیل کنند. این جفت ممکن است پس از آن به حمایت حیاتی در 25250 دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت کاردانو

بازگشت مستحکم ارز دیجیتال کاردانو از خط روند صعودی در 11 May نشان می دهد که سطوح پایین تر همچنان خرید قوی را جذب می کنند.

خریداران سعی خواهند کرد با پیش بردن قیمت به سمت متحرک نمایی 20 روزه (0.38 دلار) روند بهبود را از سر بگیرند. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع کوچک عمل کند، اما اگر خریداران بر آن غلبه کنند، جفت ADA/USDT می تواند به سمت خط گردن الگوی معکوس H&S افزایش یابد. این سطح احتمالا شاهد نبرد سختی بین خریداران و فروشندگان خواهد بود.

احتمال دیگر این است که قیمت از متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد و به خط روند صعودی کاهش یابد. تکرار مکرر سطح حمایت در فواصل زمانی کوتاه باعث تضعیف آن می شود. این ممکن است درها را برای سقوط احتمالی تا 0.30 دلار باز کند.

خریداران قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک قرار دادند، که نشان می دهد ممکن است فروشندگان کنترل خود را از دست بدهند. 20-EMA به تدریج شروع به افزایش کرده است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد خریداران در حال بازگشت هستند.

اگر خریداران مقاومت سربار را در 0.37 دلار شکست دهند، جفت می تواند شتاب را افزایش دهد و تا 0.40 دلار و بعداً تا 0.42 دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت از 0.37 دلار کاهش یابد، ممکن است جفت به خط روند صعودی سقوط کند.

تحلیل قیمت کازماس

ارز دیجیتال کازماس از حمایت 10.20 دلاری در 10 May عقب نشینی کرد، که نشان می دهد خریداران برای خرید کازماس در روند نزولی اقدام کرده اند.

(خرسها) فروشندگان تلاش می‌کنند تا این روند را در SMA 50 روزه (11.28 دلار) متوقف کنند، اما (گاوها) خریداران تسلیم نشده‌اند. این چشم انداز روند بالاتر از SMA 50 روزه را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ATOM/USDT می تواند به خط روند نزولی صعود کند.

این سطح، سطح مهمی است که فروشندگان باید از آن محافظت کنند، زیرا شکستگی بالای آن، الگوی مثلث نزولی را باطل می کند.

سطح حمایتی برای روند نزولی 10.20 دلار است و اگر از بین برود، مثلث نزولی کامل می شود و ممکن است جفت ارز ATOM/USDT به 8.50 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که روند قیمتی کازماس با فروش در سطوح بالاتر مواجه است، اما در حال شکل‌گیری یک الگوی معکوس H&S است که با شکست کامل شده و بالای 11.30 دلار بسته می‌شود. سپس این جفت ارز ممکن است حرکت صعودی خود را به ۱۲ دلار و متعاقباً به 12.50 دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 50-SMA برسد، نشان می‌دهد که فروشندگان بر کنترل بازار مسلط هستند. سپس ممکن است جفت ارز ATOM/USDT به سطح حمایت در 10.20 دلار سقوط کند. جهش از این سطح می تواند این جفت ارز را برای مدتی طولانی در محدوده 11.30 دلار و 10.20 دلار نگه دارد.

 

تجزیه و تحلیل Lido DAO

لیدو دائو (LDO) از حمایت 1.60 دلاری بازگشت و به مقاومت سربار در متحرک نمایی 20 روزه (1.95 دلار) رسیده است.

فروشندگان سعی می کنند از EMA 20 روزه محافظت کنند اما خریداران تسلیم نشده اند. این نشان می دهد که خریداران انتظار دارند بهبودی ادامه یابد. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، جفت ارز LDO/USDT می تواند به خط روند نزولی صعود کند. این سطح احتمالاً فروش قوی فروشندگان را به خود جلب می کند.

 

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای مقاومت سربار 1.98 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز یک الگوی دو کفی صعودی را تکمیل خواهد کرد. هدف این تنظیم معکوس 2.39 دلار است. اگر این سطح نیز عبور کند، جفت ارز LDO/USDT ممکن است به 2.60 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا 1.98 دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، نشان می‌دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر فعال هستند. این ممکن است جفت ارز LDO/USDT را برای مدتی بین 1.57 تا 1.98 دلار نگه دارد.

تحلیل قیمت آربیتروم

ارز دیجیتال آربیتروم (ARB) نزدیک به سطح ۱ دلار حمایت پیدا کرده است که نشان می دهد خریداران به شدت در حال خرید در شیب های قیمتی هستند.

در روند صعودی، فروشندگان تلاش کرده اند تا بهبود را در 1.20 دلار متوقف کنند، اما یک نکته مثبت جزئی به نفع خریداران این است که آنها فشار خرید را حفظ کرده اند. که احتمال شکست بالای 1.20 دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ARB/USDT می تواند تا 1.40 دلار و سپس به 1.50 دلار افزایش یابد.

اگر قیمت از 1.20 دلار به شدت کاهش یابد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این ام به تثبیت احتمالی بین 1 دلار و 1.20 دلار برای چند روز اشاره خواهد کرد.

20-EMA در نمودار 4 ساعته شروع به افزایش کرده است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد فشار فروش در حال کاهش است. خریداران سعی خواهند کرد موقعیت خود را با بالا بردن این جفت ارز به بالای 1.20 دلار تقویت کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ارز ARB/USDT یک الگوی دو کفی را تکمیل می کند که هدف آن 1.35 دلار است.

اولین نشانه قدرت برای فروشندگان، شکستن و نزدیک شدن به زیر 20-EMA خواهد بود. این می تواند جفت ارز ARB/USDT را به 1.05 دلار برساند. لغزش به زیر ۱ دلار نشانه از سرگیری روند نزولی خواهد بود.