ترون چیست؟

ارز دیجیتال ترون (TRON) یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز است. این بلاکچین بازار سرگرمی ها و محتوای دیجیتال را نقطه هدف خود قرار داده است. طرفداران بازیهای دیجیتالی و شبکه های اجتماعی در آینده نه چندان دور ترون را بستر مناسبی برای اپلیکیشنهای غیر متمرکز  DAPPs و قراردادهای هوشمند دانسته و شاهد تحولات شگرفی در این حوزه خواهند بود. 

دسترسی بی واسطه به خدمات شبکه های اجتماعی، بازیها و هر آنچه نیاز کاربران در اینترنت است نقطه عطفی است که بلاکچین ترون به آن نظر دارد. با تحقق کامل تمرکز زدایی در این بخشها بدان معناست که سازمان‌های مرکزی فعلی اینترنت که واسطه‌ای برای توسعه دهندگان خدمات از این حلقه خارج می‌شوند.

اپل استور، Google Play ،YouTube ،Google ،Facebook و … در این دایره قرار دارند.

این ویژگی، به توسعه دهندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا مستقیما با کاربران در ارتباط باشند و کاربران بدون پذیرش ریسک عدم رعایت خط مشی‌های یک شرکت بتوانند آنچه را در نظر دارند بیان کنند و یا ببینند و یا بشنوند. 

از ویژگیهای برتر شبکه ترون کارمزد نزدیک به صفر و سرعت بسیار بالای آن در انجام تراکنشهاست که آن را به عنوان رقیبی برای اتریوم معرفی میکند. 

ارز ترون (TRX) چیست؟ 

توکن شبکه  ترون با علامت اختصاری  TRX شناخته میشود. شما با استفاده از ارز TRX شما می‌توانید محتوای تولیدی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و البته به عنوان تولید کننده محتوا و دیتا پاداش دریافت کنید. 

در سال 2017 سازمان غیر انتفاعی مستقر در سنگاپور به نام ترون فاندیشن ( Tron Fundation)  به مدیر عاملی جاستین سان ترون را پایه گذاری کرد. جاستین سان پیش از این نماینده ارشد ریپل در چین بود. در آگوست همان سال عرضه اولیه TRX آغاز شد و و توانست در قیمت 0.0019 در حدود 70 میلیون دلار سرمایه جذب کند. 

فعالیت ترون بر روی شبکه اتریوم ادامه داشت و در تاریخ می سال 2018 شبکه اختصاصی خود را راه اندازی کرد. در ماه ژوئن سال 2018 توکن های ERC20 ترون از بلاک چین اتریوم به شبکه اصلی TRON منتقل شدند. این روز به روز استقلال ترون معروف است.

ترون از الگوریتم اجماع گواهی اثبات سهام یاDPOS  (Delegated Proof of Stake)  بهره میبرد و می‌تواند ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند.

هدف اصلی ترون ایجاد بستری برای ارتقاء و بهبود حوزه‌های مختلف اقتصادی و دیجیتالی است. با توجه به اهداف و تواناییهای منحصر‌به‌فرد ترون، این پروژه را میتوان رقیبی جدی برای ارزهای دیجیتال مطرح در دنیای کریپتوکارنسی دانست که جایگاه خود را در بازار رمزارزها به‌عنوان پروژه‌ای قدرتمند و با اهداف جامع، تثبیت کرده است.

آیا میتوان ترون را استخراج کرد؟

همانطور که اشاره شد ترون از الگوریتم اجماع گواهی اثبات سهام یاDPOS  (Delegated Proof of Stake)  بهره میبرد. بنابراین بر خلاف بیتکوین و یا اتریوم که از طریق گواهی اثبات کار پیش میروند قابل استخراج شدن نیست. 

توکن سوزی ترون

تا به امروز دوبار، حجم عظیمی از ترون‌ها به مناسبتهای مختلفی سوزانده شد. نخستین بار در سال 2018 به مناسبت استقلال ترون حدود 50 میلیون دلار ارز ترون سوزانده شد و در مرحله دوم بار دیگر در سال 2020 حدود 33 میلیارد ارز ترون TRX به سبب حفظ شفافیت و عدالت سوزانده شد.

 از جمله اهداف اصلی ارز دیجیتال ترون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بستری برای ارائه خدمات و محتوای دیجیتال از جمله ارزهای دیجیتال، بازی‌های آنلاین، رسانه های اجتماعی و محتوای مرتبط با بلاک چین. 
  • بستری برای تولید محتوا بر اساس اندیشه‌های مستقل و بدون هیچگونه محدودیت.
  • تخصیص اعتبار و فراهم سازی ابزارهای تولید و پیاده‌سازی برنامه‌ها و dAppهای مبتنی بر بلاک چین.
  • مقیاس‌پذیری بالا بر اساس حجم بالای تراکنش‌ها و بهبود سرعت و کارایی شبکه. 
  • بلاک چینی توسعه‌پذیر و متن‌باز ترون به‌همراه فناوری‌های نوآورانه خود، قصد دارد تا در صنعت ارزهای دیجیتال به پروژه‌ای موفق و معتبر تبدیل شود.

بهترین کیف پولها برای ذخیره سازی ارز ترون:

جامعه ترون با معرفی کیف پول رسمی و اختصاصی این ارز به نام  TRON LINK با امنیت بالا و کاربری آسان توسط بسیاری از کاربران انتخاب شده است. این کیف پول در دو نسخه موبایلی و تحت وب در اختیار کاربران قرار دارد. اما در کنار این کیف پول اختصاصی چند کیف پول نیز به شما معرفی میکنیم که برای نگهداری ارز ترون قابل استفاده هستند.

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی (TREZOR Model T)
  • کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)
  • کیف پول سخت افزاری Sugi
  • کیف پول تحت وب و موبایل Eidoo
  • کیف پول تحت وب Tronscan
  • کیف پول دیجیتال Cobo
  • کیف پول دیجیتال imToken
  • کیف پول trust wallet
  • کیف پول atomic wallet

 

آینده TRXچگونه دیده میشود:

با توجه به ماهیت اصلی شبکه های بلاکچین همیشه نگاه های امیدوار کننده ای به این شبکه ها وجود دارد. همچنین قراردادهای هوشمند نقش مهمی در توسعه ترون در آینده خواهد داشت و هزینه کم در معاملات و زمان پردازش سریع، کاربران زیادی را به سمت این شبکه خواهند کشاند

اما باید در نظر داشت که بازار ارزهای دیجیتال همانند تمام بازارهای مالی دنیا فراز و نشیبهای بسیاری است و ارائه اطلاعاتی در خصوص آینده آن به منزله یک پیشنهاد سرمایه گذاری نیست.

 

خرید  ترون TRX در صرافی کوینینو:

پس از انجام مراحل ثبت نام و تکمیل احراز هویت خود  وارد بازار شوید و در قسمت بازار سریع و یا بازار پیشرفته، معامله خرید خود را ثبت کنید. در بازار سریع نرخ بر اساس نرخ تعیین شده صرافی است و در بازار پیشرفته نرخ توسط کاربر تعیین میشود. کاربر با ثبت اوردر در سیستم تعیین میکند که چه میزان  TRX در چه نرخی برایش خریداری شود.

فروش ترون  TRX  در صرافی کوینینو: 

پس از انجام مراحل ثبت نام و تکمیل احراز هویت خود  وارد بازار شوید و در قسمت بازار سریع و یا بازار پیشرفته، معامله فروش خود را ثبت کنید. در بازار سریع نرخ بر اساس نرخ تعیین شده صرافی است و در بازار پیشرفته نرخ توسط کاربر تعیین میشود. کاربر با ثبت اوردر در سیستم تعیین میکند که چه میزان TRX در چه نرخی برایش فروخته شود.

نام فارسی ترون
نام انگلیسی Tron
نماد اختصار TRX
لوگو خرید ارز دیجیتال ترون