ChatGPT

‏ ChatGPT یک مدل زبانی است که می‌تواند پاسخ‌های متنی همانند یک انسان واقعی در پاسخ به سوالات مختلف بدهد و توانست به سرعت در عرض دو ماه به 100 میلیون کاربر برسد. یکی از تحلیلگران نوشت: «20 سال بعد از آغاز دوران اینترنت نمیتوان چنین سرعتی برای جذب مخاطب از سوی یک برنامه را متصور شد.»

‏ ChatGPT چیست؟

اساسا، ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است. کاربران می توانند هر سوال، متن یا درخواستی را تایپ کنند و ChatGPT در پاسخ متنی را به عنوان پاسخ تولید می کند. نتیجه کار با این برنامه بسیار نزدیک به تجربه گفتگوی فوری با یک شخص واقعی است. به گفته خود OpenAI، هدف ChatGPT ارائه اطلاعات به صورت مکالمه دو طرفه است.

‏ ChatGPT چگونه کار می کند؟

ChatGPT با استفاده از یک ساختار شبکه ای عصبی عمیق آموزش داده شده بر روی حجم عظیمی از داده های متنی کار می کند. شبکه عصبی یک سیستم کامپیوتری است که از ساختار و عملکرد مغز انسان الگوبرداری میشود. و از مجموعه ای از گره های به هم پیوسته – یا نورون های مصنوعی – تشکیل میشود که می توانند بر اساس اطلاعات پردازش شده تصمیم بگیرند. در طول آموزش، به ChatGPT نمونه های بی شماری از جفت های ورودی-خروجی داده میشود، که به آن اجازه داد تا روابط بین ورودی ها و خروجی های زبان را بیاموزد. این مطالب از طیف گسترده ای از متن های اینترنتی، از جمله وب سایت ها، کتاب ها و رسانه های اجتماعی گرفته شده است. توسعه دهندگان همچنین برای اطمینان از کیفیت، داده ها را مدیریت و فیلتر کردند.

هنگامی که یک درخواست ورودی داده می شود، ChatGPT از آموزش خود برای ایجاد احتمالات مربوط به تمام پاسخ های مختلف ممکن استفاده می کند. بر اساس داده ها، آموزش و شبکه عصبی ایجاد شده، پاسخ با بیشترین احتمال به عنوان خروجی انتخاب می شود و در چت به مخاطب اراءه میشود.

مزایای ChatGPT

استفاده از ChatGPT آسان است و می تواند پاسخ هایی شبیه انسان را به سرعت و رایگان ایجاد کند. ‏

ChatGPT به لطف آموزش های متنوع خود می تواند متنی را در پاسخ به تقریباً هر درخواست و در طیف گسترده ای از موضوعات تولید کند. برای مثال، توسعه‌دهندگان از آن برای کمک به داستان نویسان، یا نوشتن یک متن موسیقی و یا کمک به دانش آموزان برای درک بهتر مفاهیم پیچیده استفاده میکنند.

زمان

استفاده از ChatGPT می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. وظایف و مشاغلی که به حضور انسانی قابل توجهی نیاز دارند، مانند پاسخ دادن به سؤالات متداول مشتریان، می توانند توسط ChatGPT انجام شوند و در نتیجه کارکنان فراغت بیشتری دارند تا روی کارهای پیچیده تر تمرکز کنند. ‏

ارز دیجیتال

ChatGPT را می توان برای تجارت ارزهای رمزپایه، از جمله ساخت ربات های معاملاتی اولیه و ایجاد پایانه های تجاری استفاده کرد. ‏  ChatGPT می‌تواند تحلیلی از کارایی یک ارز دیجیتال ارائه دهد و به انجام معاملات یا تراکنش‌های تعیین‌کننده بر اساس اهداف سرمایه‌گذاری، پرتفوی و مشخصات ریسک کمک کند.

اطلاعات ارائه شده توسط ChatGPT می تواند به تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال کمک کند.

موارد استفاده ChatGPT برای Crypto

 بزرگترین دارایی ChatGPT سهولت استفاده و توانایی آن در ارائه پاسخ‌های انسانی به سؤالات در طیف گسترده‌ای از موضوعات است.

در پذیرش کریپتو، بزرگترین مزیت این است که چگونه می توان از آن برای پاسخ به سؤالات در مورد نحوه استفاده از کریپتو و فناوری ورای آن استفاده کرد.

افرادی که تازه وارد این فضا می شوند، اغلب با وجود مفاهیمی که مسلماً برخی از آن ها بسیار مشکل هستند، ناامید می شوند. به عنوان مثال به مبتدیانی فکر کنید که سعی می کنند در مورد «اثبات کار»، «استخراج بیت کوین» یا «نرخ هش» بیاموزند. البته، اینترنت تا جایی که ممکن است برای کمک به مردم برای یادگیری کریپتو مطالب را پوشش می دهد. اما ChatGPT این مزیت را دارد که می تواند به شفاف سازی مفاهیم به شیوه ای تعاملی و مکالمه کمک کند.

قراردادهای هوشمند

کاربران همچنین می توانند تا زمانی که احساس کنند هر موضوع مرتبط با کریپتو مورد علاقه خود را به طور کامل درک کرده اند، از آن سوال بپرسند. ربات چت هوش مصنوعی همچنین می تواند برای توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند مفید باشد. «ترکیب قراردادهای هوشمند با هوش مصنوعی می‌تواند تعاملات قراردادی پیچیده‌تر و پویاتری را ایجاد کند. برای مثال، قراردادهای هوشمند + هوش مصنوعی را می توان برای اعمال خودکار شرایط پرداخت یا آزاد کردن وجوه بر اساس انجام برخی شرایط استفاده کرد.

 یک سیستم هوش مصنوعی می تواند خطرات و مزایای بالقوه یک قرارداد را ارزیابی کند و تغییراتی را برای بهینه سازی توافق پیشنهاد دهد.

او گفت: «قراردادهای هوشمند و هوش مصنوعی همچنین می‌توانند امکان ایجاد قراردادهای خوداجرا و خودالزام را که نیازی به دخالت انسان ندارند را فراهم کند. یعنی ChatGPT می تواند به توسعه یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) کمک کند. یک ساختار سازمانی که کنترل در آن در دست یک شخص یا شرکت نیست. DAOها از قراردادهای هوشمند روی یک بلاکچین استفاده می کنند. و شرکت کنندگان از توکن های حاکمیتی برای رأی دادن به اقدامات پیشنهادی استفاده می کنند.

این سازمان‌های غیرمتمرکز می‌توانند بدون نیاز به قدرت متمرکز یا برنامه‌ریزی استراتژیک فعالیت کنند. و اجازه دارند تا بر اساس قراردادهای هوشمند خود تصمیم بگیرند و فعالیت‌ها را اجرا کنند.

از این نظر، ChatGPT می تواند با ایجاد و مدیریت قراردادهای هوشمند به ایجاد شفافیت و اعتماد در سازمان کمک کند. زیرا قوانین ثابت این قراردادها همه اقدامات انجام شده توسط DAO را کنترل می کند.

ترجمه اختصاصی از کوینینو