۱۰ شهر برتر کریپتویی در دنیا

آیا تا حالا خواستید که با بیت کوین چیزی بخرید؟ میدونستید که در حال حاضر حدود ۱۵ هزار کسب و کار وجود دارن که پرداخت با ارزهای دیجیتال را در سراسر جهان می پذیرند و بیش از ۲ هزار تا از این کسب و کارها در آمریکا هستند؟ .

مثلا میتونید در پیتزا بار میامی با پرداخت بیتکوین پیتزا میل کنید و یا در پورتسموث به تماشای یک نمایش بنشینید و بلیط خود را با بیتکوین تهیه کنید.

بیت کوین بدون حاشیه نیست، اما یک واقعیت غیرقابل انکار است: تجار و مکان های بیشتری مایل به پذیرش ارز دیجیتال برای پرداخت هستند. در این مقاله،از کوینینو مشخص می کنیم که کدام شهرها در خط مقدم استقبال از ارزهای دیجیتال قرار دارند.

۱. سانفرانسیسکو

با توجه به جمعیت ۸۸۰ هزار نفری این شهر باید بدانیم که شهر سانفرانسیسکو به عنوان پایتخت فناوری ایالات متحده شناخته میشود. سانفرانسیسکو خانه پلتفرم های معاملات ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase)  و کراکن (Kraken) است.

در این شهر بیش از ۱۰۰ ها کسب و کار پذیرنده بیتکوین وجود دارد. از رستورانها گرفته تا بارها، هتل ها، مهمانپذیرها و فروشگاهها.   در سانفرانسیسکو در حدود ۴۳۷ دستگاه خودپرداز بیتکوین در منطقه خلیج (Bey) قرار دارد و ۶۵ دستگاه نیز در داخل شهر.

۲. ونکوور

ونکوور شهری با ۶۳۱ هزار نفر جمعیت دومین شهر برتر در حوزه استفاده از ارزهای دیجیتال شناخته شده است.

بیت کوین دارای یک جامعه قوی در کانادا است که اقدامات نظارتی را برای پذیرش ارزهای دیجیتال انجام داده است.

ونکوور خانه QuadrigaCX است، صرافی منحل شده ارزهای دیجیتالی که ۱۸۰ میلیون دلار کانادا از سرمایه مشتریانش را پس از ادعای مرگ موسس خود از دست داد.

بیش از پنجاه مرکز مبادله بیتکوین در وونکوور و حومه آن وجود دارد و در حدود ۲۲۱ مکان در ونکوور وجود دارد که برای پرداختهای مربوطه بیتکوین را میپذیرند.

در واقع، اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین جهان در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ در کافی شاپ Waves در مرکز شهر ونکوور شروع به کار کرد.

 

۳. آمستردام

شهری با ۸۴۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۶ دستگاه خودپرداز بیتکوین دارد.

آمستردام خانه سازنده سخت افزار استخراج Bitfury و مقر اروپایی ارائه دهنده خدمات پرداخت BitPay است.

با استفاده از Coinmap بیش از چهل مکان برای پرداخت از طریق بیت کوین در پایتخت هلند به شما نشان داده میشود، از جمله تعمیرگاه های دوچرخه، آرایشگاه ها و کافی شاپ ها.

۴.  لیوبلیانا، اسلوونی

لیوبلیانا پایتخت اسلوونی و بزرگترین شهر آن است، با این حال با جمعیتی حدود ۲۸۹هزار نفر کوچکترین در این فهرست محسوب میشود.

صرافی برجسته بیت کوین Bitstamp توسط اسلوونیایی ها قبل از راه اندازی عملیاتی آن در لوکزامبورگ و لندن تاسیس شد.   لیوبلیانا ۱۱ دستگاه خودپرداز بیت کوین در داخل شهر و مناطق اطراف آن دارد.

۵. تل آویو

تل آویو با ۴۵۱ هزار نفر جمعیت مرکز مالی اسرائیل و یکی از شهرهای پیشرو در جهان برای استارت‌آپ‌های کریپتویی به حساب می آید. این شهر دارای هفت دستگاه خودپرداز بیت‌کوین است.

گروه Meetup بیت کوین اسرائیل در تل آویو با بیش از ۴ هزار عضو یکی از فعال ترین گروه ها در جهان است.

۶. پورتسموث، نیوهمپشایر

این شهر ساحلی کوچک، محل زندگی یک جامعه شگفت‌انگیز بزرگ از کاربران ارزهای دیجیتال است. منطقه مرکز شهر که ساکنان محلی آن را «دهکده بیت کوین» می‌نامند، محل استقرار ده‌ها کسب‌وکار دوستدار کریپتو، از جمله Seacoast Repertory Theatre  و Free State Bitcoin Shoppe است.

همچنین 21 دستگاه خودپرداز بیت کوین در پورتسموث و شهرهای اطراف آن وجود دارد که برای شهری با ۲۲ هزار نفر جمعیت بسیار بالاست.

 

۷. میامی، فلوریدا

این کلان شهر بزرگ تجار بسیاری دارد که می گویند بیت کوین را پذیرفته اند و دارای ۶۵۱ دستگاه خودپرداز بیت کوین است که بسیار شگفت انگیز است.

این شهر همچنین محل برگزاری کنفرانس بیت‌کوین میامی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کنفرانس‌های صنعت ارزهای دیجیتال است. مدیران شهر به دنبال جذب مشاغل بلاک چین به شهر خود هستند و شهردار فرانسیس سوارز پیشنهاد سرمایه‌گذاری وجوه شهری در بیت‌کوین و حتی راه‌اندازی یک ارز دیجیتال شهری را داده است.

۸. ال زونته، السالوادور

این شهر کوچک توریستی اکنون به دنبال ارائه ارزهای دیجیتال به مدیران شهری است تا نام خود را به “ساحل بیتکوین“، اولین اقتصاد مبتنی بر بیت کوین در جهان تغییر دهد.

ال زونته، اولین خودپرداز بیت کوین خود را در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد، یکی از ۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز که اکنون در سراسر کشور نصب شده.  السالوادور به سمت استفاده از ارز دیجیتال به عنوان ارز قانونی این کشور در حرکت است.

در السالوادور  اکنون می توان از بیت کوین برای پرداخت مالیاتها استفاده کرد و سرمایه گذاران خارجی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد.

۹. نیویورک

نیویورک، مرکز مالی و فناوری، با 8.4 میلیون نفر جمعیت است که می‌توانند بیت‌کوین خود را در حدود ۳۶ مرکز فروش در منطقه مترو، از جمله Bitcoin Store در منهتن پایین و CryptoART در مورنینگ ساید خرج کند.

این شهر همچنین یک مرکز اصلی برای استارتاپ‌های کریپتویی و شرکت‌های رسانه‌ای کریپتو مانند CoinDesk , Decrypt و  CoinTelegraph، و همچنین خانه Consensus ، یکی از بزرگترین رویدادهای سالانه در صنعت کریپتو است.

۱۰. لندن

پایتخت بریتانیا دارای 8.9 میلیون جمعیت، 50 دستگاه خودپرداز بیت کوین و تقریباً همین تعداد مرکز مبادله است که بیت کوین را برای پرداخت می پذیرند.

استارت‌آپ‌های مستقر در این شهر شامل Coinfloor است که ادعا می‌کند قدیمی‌ترین صرافی بیت‌کوین در بریتانیا است.

همچنین ده ها گروه Meetup بیت کوین و ارزهای دیجیتال در لندن وجود دارد.

منبع

 

ترجمه اختصاصی از کوینینو