توکن‌های هوش مصنوعی کمترین حجم معاملات هفتگی از ژانویه را به ثبت رساندند.

علیرغم سر و صداهای بسیار در خصوص ارز دیجیتال WLD ( ورلد کوین) اما هنوز حجم معاملات مربوط به توکنهای مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار پایین است.

توکن‌های AI (هوش مصنوعی) یکی از امیدوارکننده‌ترین دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال در آغاز سال 2023 بودند. یکی از محرک‌های اصلی آن، راه‌اندازی ChatGPT – یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی – در اواخر سال 2022 بود که برخی از ارزهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به حرکت درآورد.

با این حال، به نظر می رسد که علاقه به این مجموعه از رمزارزها در حال سرد شدن است و شرکت تحقیقاتی داده Kaiko کاهش قابل توجهی در فعالیت معاملاتی برای توکن های مرتبط با هوش مصنوعی را نشان می دهد.

کمترین حجم معاملات هفتگی برای توکن های هوش مصنوعی

طبق گزارش داده‌های اخیر کایکو ، توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی کمترین حجم معاملات هفتگی خود را از ژانویه 2023 به ثبت رساندند . در این گزارش، پلتفرم تحقیقاتی به حجم معاملات شش تا از هفت توکن برتر هوش مصنوعی، از جمله FET، INJ، ROSE، AGIX، RNDR و GRT پرداخته است.

توکن های هوش مصنوعی

این کاهش قابل توجه در فعالیت معاملاتی حاکی از کاهش توجه سرمایه گذاران از زمان اوج گرفتن موج توکنهای هوش مصنوعی در ژانویه است. و به نظر می رسد که این روند در عملکرد قیمتی بسیاری از ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی منعکس شده است.

Graph (GRT)، بزرگترین توکن هوش مصنوعی در بازار، یکی از برندگان برتر در آغاز سال 2023 بود. که تقریباً 122 درصد افزایش یافت و در 7 فوریه به بالاترین میزان سالانه 0.2323 دلار رسید. با این حال، قیمت توکن GRT از آن زمان با کاهش 51 درصدی نسبت به اوج خود در سال 2023، مواجه است.

آیا ChatGPT و OpenAI می توانند دوباره بازار توکنهای مبتنی بر هموش مصنوعی را تحریک کنند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، افزایش علاقه به توکن های هوش مصنوعی تا حدی به دلیل راه اندازی ChatGPT بود. با این حال، پس از راه‌اندازی پروژه ورلد کوین سام آلتمن و توکن WLD، تأثیر مشابهی بر هوش مصنوعی و اقتصاد رمزنگاری کلان داده وجود نداشت.

در 24 جولای 2023، آلتمن، مدیر عامل OpenAI – شرکت هوش مصنوعی ارائه دهنده ChatGPT، محصول رمزنگاری خود را عرضه کرد. و کیت توسعه ID جهانی و توکن WLD را منتشر کرد.

طبق داده‌های CoinGecko، توکن WLD بیش از 85 درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت خود یعنی 3.3 دلار در روز عرضه رسید . با این حال، قیمت این ارز دیجیتال از زمان رسیدن به این قله بیش از 31 درصد کاهش یافته است.

اگرچه در مورد راه اندازی Worldcoin شور و شوق زیادی وجود داشت. اما این پروژه – به ویژه فناوری آن – با شک و تردیدهایی نیز روبرو شده است. قابل ذکر است، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، نگرانی خود را در مورد سخت افزار اسکن عنبیه و شیوه های جمع آوری داده های بیومتریک پروژه ابراز کرد.

در همین حال، به نظر می‌رسد Worldcoin با برخی بررسی‌های نظارتی مواجه شود. زیرا دفتر کمیسر اطلاعات تنظیم‌کننده داده بریتانیا (ICO) در حال انجام استعلام‌هایی در این رابطه است. تنظیم کننده حریم خصوصی CNIL فرانسه نیز قانونی بودن جمع آوری داده های بیومتریک پروژه را زیر سوال برده است.

در حالی که به نظر می رسد پروژه Worldcoin و توکن WLD در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته. باید دید که چگونه بر هوش مصنوعی و اقتصاد رمزنگاری کلان داده تأثیر خواهند گذاشت.