با افزایش هیجان سرمایه گذاران در مورد درخواست فرانکلین تمپلتون برای یک ETF بیت کوین اسپات و رویای تقویت بازار صعودی جدید، قیمت بیت کوین افزایشی شد.

بیت کوین امروز بیش از 5 درصد رشد داشت. و قیمت آن پس از رسیدن به پایین ترین سطح سه ماهه، به بالاترین سطح سپتامبر یعنی بیش از 26500 دلار رسید .

 رسیدن به قیمت بالای 26000 دلار به عنوان یک سطح کلیدی برای معامله گران و تحلیلگران در نظر گرفته میشود . 

 

بررسی دلایل رشد بیتکوین در 24 ساعت گذشته. 

 

علاقه سازمانی به بیت کوین احساسات بازار را افزایش می دهد 

پس از پیروزی Grayscale Bitcoin Trust در پرونده خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ، بسیاری از موسسات بزرگ برای صندوق های (ETF) اقدام کردند.

علاقه سازمانی شرکت هایی مانند BlackRock و Fidelity Investments به بیت کوین در حال افزایش است. در حالی که تقاضای هر دو مؤسسه در 2 سپتامبر به تعویق افتاد، مدیر دارایی 1.5 تریلیون دلاری فرانکلین تمپلتون در 12 سپتامبر برای دریافت ETF بیت کوین به SEC درخواست داد .

تا به امروز، SEC با وجود متقاضیان متعدد، از جمله BlackRock ، Fidelity، Cathie Wood’s ARK Invest  و 21Shares که سه بار برای تایید درخواست کرده است، از تایید ETF بیت کوین امتناع کرده است .

بلک راک با بیش از 8.5 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، بزرگترین مدیر دارایی جهان است . این شرکت همچنین از Coinbase برای حفظ بیت کوین در تراست، طبق بایگانی در SEC استفاده خواهد کرد.

میزان بیت کوین در صرافی ها همچنان کاهشی است

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، عرضه بیت کوین در صرافی ها همچنان زیر اوج آن از سال 2023 قرار دارد. میزان بیتکوین در صرافی ها از آن زمان تاکنون بیش از 200 هزار عدد کاهش داشته است.

 با توجه به اینکه معامله‌گران معمولا BTC های خود را زمانی که می‌خواهند آن را در طولانی مدت نگهداری کنند، از صرافی ها خارج می‌کنند، بازار کوینهایی را که از مبادلات رمزنگاری خارج می‌شوند را به عنوان یک سیگنال صعودی به حساب می آورد.

 تعداد کیف‌های پولی که ۰.۱ بیت‌کوین دارند در ۱۲ سپتامبر به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی به ۱۲ میلیون عدد رسید. جالب اینجاست که داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که علی‌رغم طولانی شدن بازار نزولی، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین موضع صعودی در برابر بازار دارند.

انحلال ها ممکن است قیمت بیت کوین را بالاتر ببرند

با ادامه خروج بیت کوین از صرافی ها، انحلال ها تأثیر زیادی بر قیمت دارند. در 24 ساعت گذشته، بیش از 38.1 میلیون دلار معامله شورت بیت کوین منحل شده است، که بیش از 26.4 میلیون دلار در یک بازه زمانی 12 ساعته نقد شده است.

علیرغم روند شکست فروشندگان کوتاه مدت، 53 درصد از بازار آتی بیت کوین با کمبود مواجه است. با این نسبت بالا که در کوتاه‌مدت باقی می‌ماند، یک فرصت بالقوه برای یک فشار کوتاه می‌تواند رخ دهد که منجر به افزایش قیمت بیت‌کوین شود.

در حالی که بیت کوین در کوتاه مدت پس از برنامه ETF فرانکلین تمپلتون  و انحلال های کوتاه مدت حرکت صعودی را نشان می دهد، شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان می دهد که بازار همچنان ترسناک است و بیش از 24 واحد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.