رکورد استخراج بیتکوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ اعلام شد.

شرکت ماینینگ ماراتون دیجیتال (Marathon Digital) رکورد سه ماهه ۲ هزار و ۱۹۵ بیت کوین استخراج شده در سه ماهه اول سال۲۰۲۳ را گزارش کرد. که در حال حاضر حدود ۶۲ میلیون دلار ارزش دارد.

Marathon در به روز رسانی ۳ آپریل گزارش داد که ۲ هزار و ۱۹۵ بیت کوین استخراج شده. نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۷۴ درصد و نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ افزایش ۴۱ درصدی داشته است.

این افزایش به دلیل ماینرهاست که نرخ هش عملیاتی خود را از سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تا ۱۹۵ درصد افزایش داده است.

Marathon همچنین رکورد ماهانه ۸۲۵ بیت کوین استخراج شده در ماه مارس را به ثبت رساند. – که در حال حاضر حدود ۲۳.۳ میلیون دلار ارزش دارد – و افزایش تولید ۲۱ درصدی را نسبت به فوریه نشان میدهد.

در بیانیه ای، فرد تیل، مدیر عامل شرکت Marathon گفت که Marathon در اجرای دو ابتکار اصلی خود برای سال ۲۰۲۳ “پیشرفت قابل توجهی” داشته است. – نیرو بخشیدن به دستگاههای ماینینگ خریداری شده قبلی خود برای رسیدن به ۲۳ exahash تا پایان سه ماهه دوم و بهینه سازی عملکرد.

این شرکت اکنون دقیقاً به هدف خود رسیده است. و نرخ هش عملیاتی خود را از ۷.۰ اگزاهش در ۱ ژانویه به ۱۱.۵ اگزاهش تا ۳۱ مارس افزایش داده است.

مدیریت ماراتون افزایش کارایی را به آنلاین کردن. ۲۵ هزار و ۹۰۰ ماینر بیت کوین مستقر در تأسیسات مختلف در داکوتای شمالی نسبت داد و ناوگان خود را تا ۱ آپریل به ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینینگ رساند.

ماراتون توضیح داد که بهبودهای عملیاتی آن، بخشی از ترازنامه آن را با بازپرداخت ۵۰ میلیارد دلار بدهی و بازپرداخت وام. خود به بانک سیلورگیت که اکنون شکست خورده است، تسویه کرده است:

 

« پس از اینکه وام مدت دار خود را پیش پرداخت کردیم و تسهیلات اعتباری خود را با بانک سیلورگیت خاتمه دادیم،

بدهی خود را ۵۰ میلیون دلار کاهش دادیم و دارایی بیت کوین نامحدود خود را به ۳ هزار و ۱۳۲ بیت کوین افزایش دادیم.»

 

این شرکت سه ماهه را با تقریباً ۱۲۴.۹ میلیون دلار وجه نقد و معادل های نقدی نامحدود و ۱۱ هزار ۴۶۶ بیت کوین که معادل بیش از ۴۵۰ میلیون دلار است، به پایان رساند.

ماراتون خاطرنشان کرد که ارقام ممیزی نشده اند.

 

 

ماراتون انتظار دارد با خرید یک سری جدید از دستگاههای استخراج بیت کوین Antminer S19 XPs. که گفته می شود تقریبا 30 درصد کارآمدتر از Antminer S19 Pro هستند، کارایی عملیاتی خود را  افزایش دهد.

زمانی که این ماینرها نصب شوند، تقریباً ۶۶ درصد از هش ریت Marathon از دستگاههای S19 XP ها خواهد بود. با این حال، طراحی S19 XP توسط شرکت استخراج بیت کوین Compass Mining مورد انتقاد قرار گرفته است.

در گزارش ماه مارس، این شرکت “سه نقص” را در S19 های جدید شناسایی کرد. که ممکن است منجر به داغ شدن بیش از حد دکل استخراج، یا در برخی موارد، خاموش شدن کامل شود.

منبع 

 

ترجمه اختصاصی از کوینینو