زلزله ای که بازار کریپتو را در هم ریخت

بررسی عوامل ریزش شدید بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال

شنبه، 28 مرداد 1402

قیمت بیت کوین از تاریخ 16 آگوست (25 مرداد 1402)  تا 18 آگوست (27 مرداد 1402) در حدود  11.5 درصد کاهش یافت. که در نتیجه 900 میلیون دلار پوزیشن های لانگ (خرید) منحل شد و باعث شد قیمت به پایین ترین حد خود در دو ماه اخیر برسد. پیش از این ریزش، بسیاری از معامله گران امیدوار بودند که بر اساس یک سری از تحولات در بازار ، بازار صعود خود را آغاز کند. اما بدیهی است که اینطور نبود. با انحلال های قابل توجه، مهم است که بدانیم آیا معامله گران حرفه ای از سقوط قیمت سودی برده اند یا خیر.

بیت کوین یکی از بزرگترین انحلالهای روزانه خود را از نظر حجمی در تاریخ تجربه کرد.

از ساعت 16:30 دیروز، #بیت کوین در 20 دقیقه 7.5 درصد سقوط کرد و 42 میلیارد دلار ارزش بازار را از بین برد.

مشخص کردن دلیلی خاص برای این کاهش دشوار است. اما تحلیلگران بر این باورند که سردرگمی ناشی از روند بازار و شایعات مربوط به کاهش ۳۷۳ میلیون دلاری موجودی بیت کوین های SpaceX ممکن است یکی از محرک های بالقوه باشد.

به هر حال، کاهش شروع شده است. سوال اصلی بعدی که سرمایه گذاران را نگران می کند این است که بیت کوین تا چقدر می تواند به افت قیمت ادامه دهد. بسیاری از تحلیلگران به تحلیلهای نزولی پرداخته اند و انتظار دارند بیت کوین در کوتاه مدت همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد.

آیا بیت کوین به افت ادامه می دهد و  ارزهای دیجیتال را با خود به سمت پایین می کشاند؟

سطوح حمایتی مهمی که باید به آن توجه داشت چیست؟

محدوده رِنج بیت کوین در ۱۷ آگوست به سمت نزولی رفت و باعث شد که قیمت بیت کوین به ۲۵۱۶۶ دلار برسد.

 

انتظار می رود (خریداران) با قدرت از سطح ۲۴۸۰۰ دلار دفاع کنند. سطح فروش بیش از حد در (RSI) نشان می دهد که جفت ارز BTC/USDT ممکن است در کوتاه مدت شاهد عقب نشینی یا تثبیت در این محدوده باشد.

اگر قیمت به ۲۴۸۰۰ دلار برسد و با قدرت به بالا برگردد می تواند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) 28786 دلار را دوباره لمس کند. این قیمت یک سطح مهم است که باید مراقب آن بود. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نتواند بالاتر رود، نشان می دهد که (فروشندگان) در روندهای مذکور اقدام به فروش می کنند. این اتفاق می تواند احتمال شکست را به زیر ۲۴۸۰۰ دلار افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز ممکن است تا ۲۰۰۰۰ دلار کاهش یابد.

اولین نشانه از قدرت خریداران و صعودی شدن بازار، تثبیت و بسته شدن بالاتر از ۲۸۷۸۶ خواهد بود.