سرقت 3 میلیارد دلاری هکرهای کره شمالی از ارزهای دیجیتال

 

هکرهای کره شمالی در مجموع 3 میلیارد دلار از دارایی های رمزنگاری شده را سرقت کردند. نیمی از این بودجه به برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای اختصاص یافت. بزرگترین سرقت آنها یک سرقت 600 میلیون دلاری از یک شرکت ویتنامی بود.

بر اساس خبرگزاری های مختلف، هکرهای کره شمالی در طول سال ها مسئول سرقت میلیاردها دلار ارز دیجیتال بوده اند. گفته می شود که این بودجه برای توسعه برنامه موشکی بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) اختصاص یافته است. کره شمالی هکرهایی را آموزش داده است تا با جعل هویت کارمندان و کارکنان فناوری، از آسیب‌پذیری‌های امنیتی سوء استفاده کنند و به سرقت ارزهای دیجیتال بپردازند.

چگونه هکرهای کره شمالی مردم را فریب می دهند

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک مهندس که برای یک شرکت بازی های بلاک چین کار می کرد میگوید، از طریق لینکدین توسط یک استخدام کننده با او تماس گرفته شد. او این تصور را داشت که شغلی با درآمد بالاتر به او پیشنهاد شده است. با این حال، مهندس ناخودآگاه در دام هکرهای کره شمالی افتاد. آنها سندی را ارسال کردند که به عنوان بخشی از فرآیند مصاحبه پنهان شده بود، که معلوم شد یک کد مخرب است که به هکرها اجازه دسترسی به رایانه وی را می دهد که منجر به سرقت نهایی 600 میلیون دلار ارز دیجیتال شد.

 

منبع