شبکه اتریوم 8 ساله شد.

8 سال پیش در چنین روزی استفان توآل، رئیس سابق بنیاد اتریوم، یک پست وبلاگی نوشت و رسماً اعلام کرد که شبکه اتریوم راه اندازی شده است.

نگاهی به گذشته

اتریوم (Ethereum 1.0) تحت عنوان فرانتیر (Frontier) توسط تعدادی از چهره های برجسته، به ویژه بوترین، به همراهی چارلز هاسکینسون، گاوین وود، جوزف لوبین و آنتونی دی ایوریو، در سال 2015 منتشر شد.

با دادن امکان به توسعه دهندگان برای خلق قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه های کاربردی جدید مبتنی بر بلاک چین، اتریوم در اواخر سال 2017 به رونق عرضه اولیه کوین و انفجار پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توسعه – موسوم به “تابستان DeFi” – در سال 2020 تبدیل شد.

 

Lefteris Karapetsas | Hiring for @rotkiapp

ImageImage

ImageImage

امروز 8 سال پیش بود، ما #ethereum را از یک دفتر کوچک در برلین راه اندازی کردیم.

آن زمان چه سفری را شروع کردیم؟

این شبکه به پرکاربردترین شبکه ارزهای دیجیتال تبدیل شد، به PoS تغییر مکان داد و بسیاری از alt-L1 و L2 را ایجاد کرد.

برای آنچه قرار است آینده برایمان به ارمغان بیاورد هیجان زده ایم.

 

8 سال رشد

اعضای انجمن اتریوم این مناسبت را با به اشتراک گذاشتن خاطرات خوش و نگاهی به افت و خیزهای قیمت‌ها، توسعه و رشد کلی آن از زمان آغاز جشن گرفتند.

رایان شان آدامز (Ryan Sean Adams)  اشاره کرد که طبق گزارشات، اتروم دارای 400 میلیارد دلار ارزش تضمین شده، 3.6 میلیارد دلار سود سالانه و در مجموع 17.8 میلیون بلوک دارایی دیجیتال است.

باید اتریوم میخریدم

 

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، به بهانه سالگرد تولد شبکه اتریوم فرصت را برای یادآوری خاطرات غنیمت شمرد و توییتی را در X منتشر کرد.  در این توییت او به زمان اقامت ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم در توکیو در ماه‌های منتهی به راه‌اندازی اتریوم اشاره میکند.

Image

CZ میگوید که بوترین در آن زمان در مورد ETH بدون توقف صحبت می کرد. و در مورد از دست دادن موقعیت خرید اتریوم همواره با من مزاح میکرد. او به شوخی میگوید:

«اگر آن زمان ETH می خریدم، شاید نیازی به راه اندازی Binance نداشتم. چه کسی می داند؟».

 

ترجمه از کوینینو

منبع