صعود دوج کوین پس از تغییر نام تجاری توییتر به X

پس از تغییر نام تجاری توییتر در روز دوشنبه، دوج کوین تا 5 درصد افزایش یافت. با کاهش قیمت بیتکوین به کمتر از 29 هزار و 100 دلار در ساعات صبح اروپا، دوج کوین افت بازار را کاهش داد.

توییتر که به ایلان ماسک تعلق دارد و نام خود را به X  تغییر داده، بخشی از گروه شرکت های متمرکز بر هوش مصنوعی او به نام X.AI است. ماسک در اوایل روز دوشنبه لوگوی ticker dogecoin را به قسمت بیوگرافی خود اضافه کرد و گمانه زنی ها را در مورد نقش بزرگتر dogecoin در این شرکت را افزایش داد.

در همین حال، حدود 30 میلیون دلار از معاملات آتی – چیزی بیش از 96٪ از پوزیشنهای آتی اهرمی – در یک ساعت در معاملات آتی ردیابی بیت کوین منحل شد که ممکن است در کاهش ناگهانی قیمت نقش داشته باشد.

لیکوئید شدن و یا انحلال به زمانی اشاره دارد که یک صرافی به دلیل از دست دادن بخش و یا تمام مارجین اولیه معامله گر، پوزیشن اهرمی معامله گر را به اجبار می بندد. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که یک معامله‌گر نتواند مارجین یک پوزیشن اهرمی را حفظ کند و یا بودجه کافی برای باز نگه داشتن معامله را نداشته باشد.

انحلال‌های بزرگ می‌تواند نشانه‌ای از بالا یا پایین رفتن قیمت باشد، که ممکن است به معامله‌گران اجازه دهد تا پوزیشنهای خود را مطابق با آن انجام دهند.

افت بیت کوین منجر به سقوط چندین توکن اصلی شد، به طوری که TRX ترون و MATIC Polygon حدود  3.4٪ از ارزش خود را از دست دادند و  این در حالی است که SOL  نزدیک به 5٪ سقوط کرد.

در همین حال، تحلیلگران بیان میکنند که فقدان اخبار صعودی و یک تابستان به طور کلی آرام ممکن است بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد و قیمت را تا 27000 دلار کاهش دهد.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار FxPro در ایمیلی میگوید: «اگر فشار نزولی تشدید شود، سطح حمایت قابل توجه بعدی 27000 دلار خواهد بود، مرزی پایین تر از کانال صعودی از بلکه پایین ترین سطح نوامبر و میانگین متحرک 200 هفته ای».

طبق نظر سیمونز پیترز، تحلیلگر بازار در eToro، بیت کوین در حال حاضر به آهستگی یک انزوای طولانی را میشکند. این امر به این دلیل است که  قیمت از نقاط اوج اخیر به روند نزولی خود حرکت میکنند. پیترز در ادامه میگوید: اگرچه پویایی بازار در ماه های تابستان می تواند با نوسانات کمتری در جریان باشد، دوره اخیر به طرز قابل توجهی برای دارایی های رمزنگاری برتر در بازار آرام بوده است.

پیترز افزود: «منعطف تر شدن قیمتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به دنبال دیدگاه مثبتی هستند تا به آن بچسبند. اما در حال حاضر با کمی پیش‌بینی، باید منتظر ماند و دید که چه چیز رخ خواهد داد.»

ترجمه اختصاصی از کوینینو

منبع