ضربه مهلک به ارزهای XRP, Litecoin و Bitcoin Cash در پی ریزش بازار کریپتو

در پی ریزش شدید بازار در روز پنجشنبه، بیتکوین در سقوط خود تنها نبود و ارزهای زیادی را به پایین پرتگاه کشاند.  علیرغم تصور بسیاری از معامله گران کریپتو، این بیتکوین نبود که شدیدترین لطمه را خورده بود بلکه ارزهایی مانند XRP, Litecoin  و Bitcoin Cash  سخت ترین ضربه ها را متحمل شدند.

در این رویداد شوک آور، ریپل در 48 ساعت گذشته حدود 13 درصد، لایت کوین 13.6 درصد و بیت کوین کش حدود 10 درصد ارزش خود را از دست داده اند.

در کل بازار ارزهای دیجیتال حدود 6.6 درصد کاهش داشته است که این میزان بیشتر از NASDAQ و S&P 500، بوده که به ترتیب 2.5 درصد و 1.6 درصد کاهش داشته اند. بر اساس گزارش CoinMarketCap، تقریباً 60 میلیارد دلار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته تبخیر شد و بر باد رفته است.

سقوط ناگهانی بازار کریپتو به دنبال یک دوره ثبات، امری غیرمعمول است، چرا که بیت کوین برای بیش از یک ماه پس از افزایش شدید در پی هجوم درخواست‌ها برای ETF های بیت کوین، به ویژه از BlackRock، در ماه ژوئن،در رقم نزدیک به 30000 دلار معامله شد.

در حالی که دلایل سقوط بیت کوین به وضوح مشخص نیست، چشم اندازکلی اقتصاد کلان در هفته گذشته مبهم به نظر می رسید، به ویژه با توجه به نگرانی های اخیر در مورد رشد مارپیچ توسعه دهندگان املاک دولتی چین. طبق گزارش های اولیه، این سقوط به دلیل فروش صدها میلیون بیت کوین از SpaceX ایلان ماسک نبوده.

جیمز باترفیل، سرپرست تحقیقات شرکت سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال CoinShares، اخیراً نوشت: «در حالی که افت ممکن است ناگهانی به نظر برسد، اما با ترکیبی از رویدادهایی که به این کاهش کمک کردند، رخ داده است. او به تعدادی از دلایل احتمالی، از جمله نگرانی در مورد چشم انداز اقتصادی چین، حجم پایین معاملات بیت کوین، و ادامه اقدامات نظارتی در بازار اشاره کرد.

با وجود رکود اخیر در بازار کریپتو و بیت کوین، محبوب ترین ارز رمزنگاری شده جهان پس از شروع سال با کمتر از 17000 دلار همچنان در اوج است. حتی پس از سقوط ناگهانی، بیت کوین همچنان بیش از 56 درصد در امسال تا به امروز رشد داشته است.