اگر شما هم جز آن دسته از  علاقه مندان به جمع آوری (کالکت کردن) یا سرمایه گذاری در NFT (توکن های غیر قابل تعویض) هستید، به یک کیف پول NFT هم نیاز دارید. کیف پول NFT یک کیف پول رمزنگاری شده است که از پروتکل بلاک چینی که NFT ها بر روی آن ساخته شده اند پشتیبانی می کند که باید از ارزی که NFT را با آن می‌خرید، مانند اتریوم پشتیبانی کند.

از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق NFT ها از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند، اکثر کیف پول های اتریومی کارآمد خواهند بود. اما برخی از کیف پول ها بالاتر از بقیه هستند. در این مقاله به طور خلاصه از بهترین کیف پول های NFT و همچنین مواردی که هنگام انتخاب تک تک آنها باید به آن توجه کنید را برایتان شرح میدهیم.

اهمیت استفاده از کیف پول NFT

کیف پول NFT عملکردی مانند کیف پول فیزیکی ندارد. شما در واقع NFT یا ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره نمی کنید. بلکه، دسترسی به دارایی‌هایی را که در بلاک چین نگهداری می‌شوند، فراهم می‌کند که این کار را با ارائه یک رمز عبور خصوصی برای همان آدرس انجام می دهد که به صاحب کیف پول اجازه می دهد تا تراکنش هایی را انجام دهد. اگر رمزعبور کیف پولی را دارید، در واقع مالک هر چیزی در آن آدرس هستید.

یک کیف پول خوب و کارآمد میتواند حس کاربری خوبی برای خرید، فروش و انتقال NFT یا ارز دیجیتال به شما ارئه دهد. علاوه بر این، می‌تواند امنیت بیشتری را با احراز هویت دو مرحله‌ای فراهم کرده و راهی راحت برای ردیابی دارایی‌های شما در سیستم ها فراهم نماید.

معرفی 5 گزینه از بهترین کیف پولهای NFT

کویننو در این مقاله ۵ کیف پول برتر NFT موجود را به شما معرفی میکند.

1. متاماسک (Metamask)

Metamask یکی از محبوب ترین کیف پول های رمزنگاری به حساب می آید. پسوند مرورگر  این کیف پول دسترسی آسان به سایت های وب 3 مانند بازارهای NFT را تنها با چند کلیک فراهم می کند. Metamask همچنین تنظیم چندین آدرس همزمان را برایتان مقدور میسازد. تا بتوانید NFT های خود را در آدرسهای جدا از آدرسهای ارز دیجیتال خود نگهداری کنید و یا می توانید برای هر NFT که خریداری می کنید یک آدرس واحد تنظیم کنید.

ConsenSys، شرکتی که پشتیبانی Metamask را انجام میدهد، یک اپلیکیشن برای تلفن همراه در سال 2020 اراِئه کرد که به طور بی عیب و نقصی نسخه های دسکتاپی و اپلیکیشنی این کیف پول را هماهنگ نگه میدارد. اپلیکیشن موبایلی این کیف پول همچنین شامل یک مرورگر داخلی برای برنامه های غیرمتمرکز یا dApps و بازارهای NFT است.

اگر برای خرید NFT نیاز به مبادله ارز دارید، Metamask دارای ویژگی مبادله داخلی نیز هست که از این طریق می‌توانید میزان پرداخت هزینه‌های گاز را نیز تعیین کنید، اگرچه خطر شکست تراکنش وجود داشته باشد . اگر نیاز به استفاده از بلاک چین متفاوتی دارید، Metamask از پلتفرم های جایگزین نیز پشتیبانی می کند.

2. کیف پول مت (Math Wallet)

کیف پول Math Wallet یک جایگزین پرقدرت برای Metamask ارائه می دهد و بزرگترین وجه تمایز آن این است که از بیش از 70 بلاک چین پشتیبانی می کند. Math Wallet یک نسخه وب، دسکتاپ و موبایل اپ از کیف پول را ارائه می دهد که بین دستگاه ها همگام سازی شده  و همچنین با چندین کیف پول سخت افزاری دیگر ادغام می شود. Math Wallet همچنین به شما این امکان را می دهد که چندین آدرس مختلف در یک کیف پول ایجاد کنید.

این کیف پول دارای یک مرورگر dApp است که به کاربران این امکان را میدهد تا بازارهای NFT را مشاهده کنند. این کیف پول  شامل چندین ویژگی دیگر مانند؛ به اشتراک گذاری داریی ها، تبادل، معامله و غیره برای دارندگان ارزهای دیجیتال است و همچنین توکن کاربردی خود را نیز ارائه می دهد.

3. کیف پول آلفا (Alpha)

AlphaWallet یک کیف پول رمزنگاری شده منبع باز (اوپن سورس) است. با وجود اینکه این کیف پول محدودیت‌هایی دارد و فقط برای موبایل و فقط اتریومی است، پشتیبانی بومی آن از بازی‌های بلاک چین و NFT آن را متمایز می‌کند.

کاربری ساده این کیف پول استفاده آن را برای مبتدیان بسیار آسان کرده. بخش کاملی از این کیف پول به NFT ها و توکن های بازی اختصاص داده میشود. همچنین به کاربران این امکان را می دهد که متا تگ ها را به توکن های خود اضافه کنند تا بتوانند به راحتی آنها را هنگام مرور مجموعه خود جستجو و فیلتر کنند.

AlphaWallet در میان بازارهای NFT به طور مستقیم با OpenSea، CryptoKitties، Dragonereum و ChainZ Arena،  و بازی های بلاک چین کار می کند. مانند سایر ولتها، AlphaWallet نیز  یک مرورگر داخلی dApp برای یافتن بازارهای NFT بیشتر و دسترسی مستقیم به برنامه های DeFi مانند Compound دارد.

4.کیف پول تراست ولت  (Trust Wallet)

کیف پول محبوب Trust Wallet، یک اپ تلفن همراه دارد و متعلق به صرافی Binance است. در حالی که TrustWallet از چندین بلاک چین از جمله اتریوم پشتیبانی می کند، ارتباط آن با بایننس به این معنی است. که به شدت نسبت به توکن های زنجیره هوشمند تعصب دارد. گفتنی است، اگر به NFT در زنجیره هوشمند Binance علاقه دارید، Trust Wallet ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد زیرا از قبل برای توکن های BEP راه اندازی شد.

مانند سایر کیف پول ها، Trust Wallet شامل یک مرورگر dApp برای یافتن بازارهای NFT است. که خرید NFT در کیف پول را آسان می کند.  این کیف پول سخت افزاری همچنین شامل یک ویژگی مبادله داخلی است که به کاربران این امکان را می دهد تا ارزهای خود را به راحتی مبادله کنند تا میزان رمزارز لازم برای معامله NFT هایی که می خواهند بخرند را داشته باشند.

5. کیف پول کوین بیس (Coinbase)

بسیاری از مردم کوین بیس را به عنوان یک صرافی و پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال می شناسند. اما کوین بیس یک کیف پول غیر کاستودی (غیر حضانتی)  مناسب برای نگهداری NFT و سایر توکن ها نیز میباشد. برخلاف نگه داشتن ارز دیجیتال در صرافی کوین بیس، نگهداری دارایی ها در کیف پول کوین بیس به کاربر امکان کنترل کامل بر رمز ارز خود را نیز می دهد.

Coinbase یک افزونه مرورگر را در سال 2021 منتشر کرد که استفاده از کیف پول خود را در دستگاه‌های مختلف برای خرید NFT و استفاده از سایر dApp‌ها برای کاربران آسان‌تر می‌کند. کاربران همچنین می توانند از طریق مرورگر داخلی در کیف پول موبایلی به dApps دسترسی داشته باشند.

یکی از مزیت های منحصر به فرد Coinbase Wallet سهولت انتقال توکن ها به دیگران با استفاده از نام کاربری به جای آدرس های کیف پول عمومی است. این امکان می‌تواند احساس شخصی‌تر کردن تراکنش‌ها را ایجاد کند. و با دانستن اینکه دارایی‌ها را برای شخص مناسبی ارسال می‌کنید، احساس امنیت بیشتری ایجاد می‌کند.

Coinbase همچنین برای کلیدهای شخصی کاربران یک پشتیبان ابری را ارائه میدهد. که فقط با یک کلیک میتوانید آنها را بک آپ بگیرید و در درایور شخصی خود آنها را ذخیره کنید. و این امکان می تواند به شما کمک کند که دسترسی به NFT یا سایر وجوه موجود در کیف پول خود را از دست ندهید.

منبع