رابرت کیوساکی می گوید افزایش نرخ بهره بانک مرکزی باعث سقوط سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات و دلار آمریکا خواهد شد.

نویسنده مشهور کتاب پرفروش پدر پولدار پدر فقیر، رابرت کیوساکی، هشدار داده است که افزایش مداوم نرخ بهره فدرال رزرو باعث سقوط سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات و همچنین دلار آمریکا خواهد شد. او انتظار دارد سقوط بعدی «بازار مشتقات یک کوادریلیون دلاری» باشد.

نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، رابرت کیوساکی، هشدارهای خود را درباره سقوط بازار و خطر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این هفته تکرار کرد. پدر پولدار پدر فقیر کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لچتر نوشته شده است. و بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار دارد. بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب به بیش از 51 زبان در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

کیوساکی روز پنجشنبه در توییتی نوشت:

افزایش نرخ بهره باعث سقوط سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات و دلار آمریکا می شود. و او پیش بینی میکند که سقوط بعدی: بازار 1 کوادریلیون دلاری مشتقات خواهد بود. (یک کوادریلیون دلار یک هزار تریلیون دلار است.)

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را 25 واحد پایه (bps) افزایش داد. در حالی که تعدادی از مردم انتظار دارند فدرال رزرو به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز کند، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که کاهش نرخ در مورد پایه فدرال رزرو صدق نمیکند.

این اولین بار نیست که کیوساکی در مورد سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات و سقوط دلار آمریکا هشدار می دهد. هفته گذشته، نویسنده مشهور درباره «فرود سقوط در آینده» صحبت کرد، زیرا کمک‌های مالی بانک‌ها پس از فروپاشی بانک‌های بزرگ از جمله بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر آغاز شد. او همچنین پایان دلار آمریکا را پیش‌بینی کرد و دلار را «پول جعلی» نامید.

این نویسنده مشهور اخیراً پیش‌بینی کرده است که اقتصاد جهان در آستانه سقوط است. و انتظار می‌رود بانک‌ها، پس‌اندازهای منجمد، و سپرده های وثیقه‌ای  بیش از پیش سقوط کنند. در ماه فوریه، او گفت که همه چیز سقوط خواهد کرد. اوایل امسال، او گفت که ما در یک رکود جهانی هستیم و نسبت به ورشکستگی های فزاینده، بیکاری و بی خانمانی هشدار داد.

منبع