جیمی ژونگ کیست؟

هویت فردی که بیش از 51,680 بیت کوین را از سیلک رود، که یک بازار غیرقانونی دارک وب است، به سرقت برده بود، فاش شد.
در سال 2012، ژونگ یک ارور در سیلک رود Silk Road کشف کرد که به او امکان برداشت بیشتری از مقدار اولیه فعال سازی حساب بانکی می‌داد.
در طی سال‌ها، ارزش بیت‌کوین‌های دزدیده شده به بیش از 3 میلیارد دلار رسید.
با این حال، او با انتقال حدود 800 دلار به یک صرافی کریپتو به منظور عبور از فرآیند KYC که به نام و آدرس واقعی صاحبان حساب نیاز داشت، اشتباه کوچکی مرتکب شد. همراه با شواهد دیگر، سه مامور ویژه IRS شروع به طراحی نقشه ای برای نزدیک شدن به ژونگ کردند.
در نهایت، آنها حکم بازرسی خانه ژونگ را دریافت کردند و سگ‌های مواد یاب یک گاوصندوق دفن شده در بتون برخی از کاشی‌های کف زیرزمین، حاوی فلزات گرانبها، بسته های پول نقد، بیت‌کوین‌های فیزیکی مینت شده در سال‌های اولیه کریپتو و همچنین یک کیف پول با بیت کوین از هک اصلی سیلک رود در سال 2012 یافتند.
ژونگ در نهایت با اتهام کلاهبرداری وایر روبرو شد و پس از اعتراف به اتهام، به یک سال و یک روز زندان فدرال محکوم شد. همچنین دارایی های دزدیده شده توسط دولت ایالات متحده ضبط شد.
مشخص شد که ژونگ یکی از اولین بازیکنان OG در جامعه بیت کوین است که به کد اصلی بیت کوین کمک کرده و ایده هایی را در مورد موضوعات کلیدی مانند چگونگی کاهش اندازه بلاکچین به توسعه دهندگان اولیه ارائه کرده است. در نهایت، او مسیر خود را تغییر داد تا به یکی از بزرگترین دزدان بیت کوین در تمام دوران تبدیل شود.