پادشاه کریپتو به دلیل کلاهبرداری و پولشویی مجرم شناخته شد.

سام بنکمن-فرید که زمانی یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال جهان را اداره می کرد، در پایان محاکمه یک ماهه در نیویورک به دلیل کلاهبرداری و پولشویی مجرم شناخته شد.

در این دادگاه که در روز جمعه 3 نوامبر 2023 تشکیل شد، هیئت منصفه پس از کمتر از 5 ساعت بحث و بررسی رای خود را صادر کرد.

پس از اتمام این دادگاه پادشاهی این میلیاردر 31 ساله کریپتویی سقوط کرد، و دوران پادشاهیش به پایان رسید و او اکنون با چندین دهه زندان روبرو است.

پایان امپراتوری پادشاه کریپتو اعلام شد

سام بنکمن-فرید:

بانکمن-فرید که سال گذشته پس از ورشکستگی شرکتش، صرافی ارز دیجیتال FTX، دستگیر شد، با 7 اتهام روبرو بود، که در هر 7 مورد مجرم شناخته شد. حکم نهایی وی به احتمال زیاد در  28 مارس سال آینده اعلام میگردد.

صرافی ارز دیجیتال FTX:

صرافی ارز دیجیتال FTX که زمانی 32 میلیارد دلار (26 میلیارد پوند) ارزش داشت، در نوامبر سال گذشته ورشکست شد و بیش از 8 میلیارد دلار از وجوه مشتریانش از بین رفت.

بیانیه دامیان ویلیامز:

دامیان ویلیامز، وکیل آمریکایی در بیانیه ای پس از صدور حکم گفت:
“سام بنکمن-فرید یکی از بزرگترین کلاهبرداری های مالی در تاریخ آمریکا را مرتکب شد – یک طرح چند میلیارد دلاری که برای تبدیل شدن او به پادشاه ارزهای دیجیتال طراحی شده بود.”

وی افزود: تمام این پرونده در مورد دروغ، تقلب و دزدی بنکمن فرید بوده است و ما آن را تحمل نمیکنیم.

بنکمن-فرید با دستانی به هم چسبیده در مقابل هیئت منصفه هنگام قرائت حکم ایستاده بود.

هیئت منصفه او را به دروغ گفتن به سرمایه گذاران و وام دهندگان و همچنین سرقت میلیاردها دلار از FTX، که به فروپاشی آن کمک کرد، مجرم شناخت. و او را به هفت فقره کلاهبرداری و پولشویی متهم نمود.

او نسبت به همه این اتهامات به عنوان بیگناه از خود دفاع کرد و گفت:

“قبول دارم که اشتباهاتی مرتکب شده ام، اما با حسن نیت عمل کرده ام.”

پس از صدور حکم، مارک کوهن، وکیل بانکمن-فرید گفت: “ما به تصمیم هیئت منصفه احترام می گذاریم. اما از نتیجه بسیار ناامید هستیم.

 او افزود: “آقای بنکمن-فرید بر بی گناهی خود تاکید می کند و به مبارزه شدید علیه اتهامات علیه خود ادامه می دهد.”

سه تن از دوستان و همکاران نزدیک سابق او، از جمله دوست دختر سابقش، کارولین الیسون، نیز به جرم خود اعتراف کردند. و به امید کاهش مجازات خود، پذیرفتند که علیه او شهادت دهند.

شرکت معاملات ارز دیجیتال Alameda Research:

دادستان شواهدی را مبنی بر اینکه شرکت معاملات ارز دیجیتال Alameda Research. از طرف مشتریان FTX از همان روزهای اولیه صرافی، زمانی که بانک‌های سنتی تمایلی به افتتاح حساب نداشتند، سپرده‌هایی را دریافت کرده است، ارائه کرد.

او اعلام کرد، بنکمن به جای محافظت از آن وجوه، همانطور که مکرراً در ملاء عام اعلام شد، از این پول برای بازپرداخت وام دهندگان آلامدا، خرید ملک و سرمایه گذاری و کمک های مالی استفاده کرده است.

در پایان در مورد 5 مورد از اتهامات بنکمن او به مجموع 100 سال زندان و برای 2 اتهام دیگر به 10 سال زندان و مجموعا 110 سال زندان محکوم شد، اگر چه بعید است که دادستان حکم 110 ساله ای را اجرا کند اما بنکمن با ده ها زندان روبرو خواهد بود.

نیکلاس روس، دستیار دادستان ایالات متحده در سخنان پایانی خود گفت: “او پول را گرفت.

او می دانست که این اشتباه است. به هر حال این کار را انجام داد، زیرا فکر می کرد باهوش تر و بهتر است و می تواند راهش را پیدا کند.”

بنکمن-فرید در این موارد در دفاع از خود برآمد. و امیدوار است بتواند هیئت منصفه را متقاعد کند که دادستان ها نتوانسته اند ثابت کنند او با نیت مجرمانه این اعمال را مرتکب شده.

امیدوارم از این مقاله در صرافی ارز دیجیتال کوینینو لذت برده باشید.

منبع