بازار ارزهای دیجیتال درحال رشد است و روزانه جمعیت زیادی از کاربران به این بازار اضافه می شوند و همین طور افراد مختلفی هستند که دارای ارزهای دیجیتالی خودشان را افزایش میدهند، در حقیقت پرتفلوی خودشان را گسترش میدهند. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال کوینینو، میخواهیم درباره آماری از بیت کوین صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

 

از ۸ میلیارد نفری که روی کره زمین زندگی می‌کنند، تنها ۴۳ میلیون نفر دارای بیت‌کوین هستند که کمتر از ۱ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند. به گزارش کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، علی‌رغم موفقیت این رمزارز، تعداد کمی از ساکنان فعلی جهان مالک بیت‌کوین هستند.

این موضوع را هم باید در نظر داشت که افراد زیادی هستند که یا علاوه بر بیت کوین ارزهای دیگری دارند یا اصلا بیت کوین ندارند و بر روی ارزهای دیگر سرمایه گذاری کردند، همین طور افرادی زیادی هستند که بجای سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت درحال ترید(معامله گری) هستند و ارز خاصی را در سبد خود نگهداری نمیکنند.

اگرچه تعداد فزاینده‌ای از مردم در سراسر جهان (به‌ویژه در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده) بیشتر به پتانسیل این رمزارز و بازار آن علاقه‌مند می‌شوند، اما عدم اطمینان، مانع از رشد بالقوه آن می‌شود. به‌دلیل سقوط اخیر بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲، بسیاری از سرمایه‌گذاران بالقوه در مورد از دست دادن پول خود در بازار نامشخص فعلی دچار پارانویا شده‌اند.

این واقعیت را هم باید اضافه کرد که برخی از کشورهای دیگر هنوز آماده پذیرش کامل رمزارز‌ها در اقتصاد خود نیستند. برخی حتی مقرراتی را علیه رمزارزها اعمال می‌کنند؛ مانند هند. رئیس بانک مرکزی هند خواهان این شده که اگر کریپتو در این کشور ممنوع اعلام نشد، حداقل مقرراتی در خصوص آن تنظیم شود، زیرا به‌عقیده او رمزارز‌ها شکل دیگری از قمار هستند. بر اساس گزارش ایندیا تودی (India Today)، او از موضع بانک مرکزی هند اظهار داشته که ارزهای دیجیتال، محصولات مالی قابل دوامی نیستند.

منبع

باید اضافه کرد نهایتا ۲۱ میلیون بیت‌کوین قابلیت وجود داشتن دارند که در حال حاضر و در زمان نگارش این متن، ۱۹,۲۶۲,۰۲۵ عدد از آن‌ استخراج شده است؛ این در حالی است که جمعیت زمین حدود ۸ میلیارد نفر است و سهم هر نفر از بیت‌کوین‌های موجود بسیار کمتر از ۱ بیت‌کوین می‌شود.