شنا کردن در کنار یک نهنگ در وسط اقیانوس را تصور کنید، تجربه ای که بسته به مهارت شما در شنا و راحتی شما با بزرگترین پستاندار روی زمین، می تواند اطمینان بخش یا ترسناک باشد. برای توصیف سرمایه‌گذارانی که در مقایسه با سرمایه‌گذاران خرد دارای مالکیت نامتناسبی از یک ارز دیجیتال خاص هستند، «نهنگ‌های کریپتو» می‌توانند با قدرت خرید و یا فروش خود بر قیمت توکن‌های رمزنگاری شده مربوطه تأثیر بگذارند و بازارهای کریپتو را به سادگی مختل کنند.بنابراین مهم است که چنین نهنگ هایی را شناسایی کرده و فعالیت های تجاری آنها را ردیابی کنید، از آن سود ببرید یا به سادگی از قرار گرفتن در سمت بازنده تجارت خودداری کنید.

ردیابی آدرس های کیف پول و دارایی های رمزنگاری شده نهنگ های کریپتو

در طول سال‌های گذشته و در طی چرخه‌های گاوی و خرسی بسیاری، ارزهای رمزپایه با ارزش بازار بزرگ مانند بیت‌کوین (BTC) معمولاً در جهت روندهای اصلی زمانی که نهنگ‌های کریپتو در حال فعالیت هستند، واکنش نشان داده‌اند.

در حالی که برخی از توکن‌های رمزنگاری مانند Dogecoin (DOGE) یا SuperDoge (SUPDOG) می‌توانند در هنگام فعالیت نهنگ‌های کریپتو به شدت نوسان داشته باشند، این سرمایه‌گذاران بزرگ با حجم معاملات خود تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت دارند و این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران خرد ارزهای دیجیتال را ردیابی کنند و از تغییرات عمده در دارایی‌های خود مطلع شوند تا استراتژی معاملاتی خود را بر این اساس هماهنگ کنند.

خوشبختانه، وب‌سایت‌های اختصاصی ارزهای دیجیتال مانند Watcher.Guru وجود دارند که خدمات ردیابی نهنگ‌های کریپتو را همراه با مجموعه‌ای از تحلیل‌های دیگر برای راهنمایی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.
این سایت با ارائه پوشش بی‌نظیر ردیابی خودکار نهنگ ارزهای دیجیتال، به کاربران اجازه می‌دهد به توکن‌های مورد علاقه خود رای دهند و بینش‌های مفیدی درباره فعال‌ترین ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

به همین ترتیب، پلتفرم تحلیلی پیشرو بر روی زنجیره Whalemap نمودارهای معاملاتی بصری را برای جامعه کریپتو ارائه می‌کند تا فعالیت‌های معاملاتی نهنگ کریپتو را در یک مرحله درک کنند.

نظارت بر این نهنگ‌های کریپتوی برتر از نظر اندازه دارایی‌هایشان و درک رفتار آنها می‌تواند به سرمایه‌گذاران کریپتو کمک کند تا در بی‌ثبات‌ترین بازارهای کریپتو برتری پیدا کنند.

نظارت بر فعالیت معاملاتی با داشبورد نهنگ

سرمایه‌گذاران در حین ردیابی کیف پول‌های کریپتو بزرگ، شانس بیشتری دارند که معاملات بزرگ را زودتر شناسایی کنند و به آنها کمک می‌کند تا تصمیمات سرمایه‌گذاری سریع تری برای کسب سود از این حرکت بگیرند.

به عنوان مثال، اگر یک نهنگ بیت کوین یک سفارش خرید بزرگ را در نزدیکی سطح حمایت قیمت بحرانی اجرا کند، نشانه ای برای سرمایه گذاران خرد است تا از این روند پیروی کنند و برای جهش احتمالی به سطوح بالاتر قیمت سرمایه گذاری کنند.این امر مستلزم ردیابی فعالیت معاملات زنده است و اگر به صورت دستی و با بررسی تغییرات دفتر سفارش انجام شود، فرآیندهای خسته کننده زیادی را شامل می شود. می‌توانید در صرافیهای بزرگ فهرست پیگیری بسازید و دائماً نشانه‌های معاملات بزرگ را مشاهده کنید. از طرف دیگر، طرفداران و سرمایه گذاران کریپتو می توانند به خدمات رایگان شرکت هایی مانند Whale Alert دسترسی داشته باشند که هشدارهای پویا و خدمات ردیابی را برای تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال ارائه می دهند که در حساب توییتری خود با نام whale_alert@ موجود است، دنبال‌کنندگان می‌توانند هر بار که یک نهنگ کریپتو در بازارهای کریپتو سروصدا می‌کند، منتظر به‌روزرسانی‌های سریع باشند.

Whale Alert با بیش از یک میلیون دنبال کننده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، از ربات ها برای ارسال به روز رسانی تراکنش های بلادرنگ برای معامله گران، توسعه دهندگان و علاقه مندان به بلاک چین استفاده می کند.