توییتر لوگوی پرنده آبی را با دوج کوین جایگزین کرد

روز دوشنبه، کاربران توییتر متوجه شدند که لوگوی رسمی پرنده آبی این شبکه اجتماعی با تصویر کارتونی دوج جایگزین شد. در همین حال، ارز دیجیتال پیشرو میم کوین، Dogecoin، پس از تغییر لوگو، در حدود ۳۰ درصد در برابر دلار آمریکا جهش کرد.

لوگوی پرنده توییتر به Doge تغییر کرد

توییتر لوگوی خود را به روز کرد و تصویری از شیبا اینو نماد دوج کوین معروف را جایگزین آن کرد. مشخص نیست که لوگوی Doge چقدر دوام خواهد داشت، اما از زمانی که مردم متوجه این تغییر شدند، این موضوع به موضوع داغ گفتگو در توییتر تبدیل شد.

در ساعت ۱.۳۰ بعد از ظهر روز دوشنبه کاربری سوال کرد: آیا کسی دیگر Doge را به عنوان لوگوی توییتر می بیند؟. این خبر به دنبال اصرار ایلان ماسک مبنی بر اینکه قاضی باید از شکایت میلیارد دلاری صرف‌نظر کند و تاکید کرد که پشتیبانی توییتی از Dogecoin غیرقانونی نیست، منتشر شد.

 

منبع 

همزمان با این اتفاق احتمالا تیک آبی کاربران توییتر که هزینه ای پرداخت نمی کنند نیز ناپدید می شود. لوگوی اصلی پرنده آبی توییتر “Larry T Bird” نام دارد و از اسطوره NBA و لری برد ،تالار مشاهیر، الهام گرفته شده است. هیچ اعلام رسمی در مورد تغییر لوگو وجود نداشت و مردم به دلیل علاقه ای که به میم معروف شیبا اینو داشتند، مشکوک بودند که آیا ایلان ماسک پشت این ماجرا است.

میم کوین dogecoin (DOGE)، که هشتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است، در اخبار بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. DOGE در روز دوشنبه به بالاترین میزان خود یعنی۰.۱۰۱۱ دلار در هر واحد رسید و حجم تجارت جهانی 24 ساعته 1.22 میلیارد دلار بود.

از ابتدای امسال تا به امروز، قیمت DOGE  کوین ۲۸ درصد کاهش داشت. اما طی دو هفته گذشته، قیمت این میم کوین ۳۰٪ افزایش پیدا کرد. یکی از کاربران توییتر اظهار داشت: “در هنگام ورود به توییتر لوگوی DOGE ظاهر می شود.” او همچنان اضافه کرد:  ایلان ماسک می‌خواهد به ما چه بگوید و چه مدت این لوگوی جایگزین در آنجا خواهد ماند؟.

ماسک با به اشتراک گذاشتن یک میم که بیش از ۱۷۵ هزار لایک و بیش از۲۲ هزار ریتوییت دریافت کرد تغییر لوگو را به طنز کشید. او همچنین تصویری از رئیس شرکت شرط‌بندی وال استریت (WSB) را به اشتراک گذاشت که سال گذشته به ماسک می‌گفت لوگوی پرنده آبی را به دوج تغییر دهد. ماسک در آن زمان پاسخ داد: “هههه، او بیمار است.”

 

ترجمه اختصاصی از کوینینو