عربستان سعودی با سرمایه گذاری 38 میلیارد دلاری به هاب بزرگ بازی تبدیل می شود.

 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از استراتژی خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت. از طریق صندوق سرمایه گذاری عمومی خود، می خواهد به یک بازیگر بزرگ در بازار جهانی بازی ۱۸۴ میلیارد دلاری تبدیل شود. پس از تمرکز اولیه بر روی صنعت ورزش‌های الکترونیکی که با مشکل مواجه بوده است،. شرکت تابعه صندوق، Savvy Games Group، اکنون به دنبال توسعه، انتشار و خرید بازی‌های سطح بالا و حمایت از صنعت بازی در ریاض است.

عربستان سعودی با سرمایه گذاری 38 میلیارد دلاری به هاب بزرگ بازی تبدیل می شود

در ادامه پیشروی به سوی آینده ای مترقی، عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای ورود به دنیای بازی است. اخیراً دولت عربستان سعودی مبلغ هنگفتی به مبلغ 38 میلیارد دلار برای تبدیل شدن به بزرگترین مرکز بازی بعدی در صنعت بازی های ویدیویی آینده سرمایه گذاری کرده است.

عربستان سعودی قصد دارد با سرمایه گذاری هنگفتی از صندوق سرمایه گذاری عمومی خود، اقتصاد خود را به دور از نفت تغییر دهد که تحت آن به بازیگر بزرگی در بازار جهانی بازی ۱۸۴ میلیارد دلاری تبدیل شود.

اگرچه عربستان سعودی قبلاً به دنیای ورزش های الکترونیکی قدم گذاشت. اما آنها در این صنعت کمی با مشکل مواجه شده اند. Savvy Gaming Group که یکی از زیرمجموعه های صندوق نیز می باشد، به دنبال انتشار و خرید بازی های سطح بالا برای گسترش صنعت بازی در ریاض است.

برایان وارد، مدیر اجرایی Savvy به بلومبرگ نیوز گفت: «ما اکنون بیشتر یک شرکت ورزش‌های الکترونیکی هستیم تا یک شرکت بازی‌سازی.» آنچه که امسال انجام می‌دهیم تمرکز بیشتر بر انتشار و توسعه بازی است.

Savvy در یک بازار شلوغ بسیار جاه طلب به نظر می رسد، به خصوص زمانی که بازیگران قدیمی مانند Electronic Arts کارمندان خود را اخراج می کنند، این فرصت خوبی برای شرکت های نوظهور مانند Savvy می شود تا شانس های خود را بیشتر امتحان کنند.

میلیاردها سرمایه گذاری هنگفتی در شرکت های بازی سازی غول پیکر مانند نینتندو، تنسنت هولدینگ و اکتیویژن بلیزارد قبلا از سوی صندوق های عربستان انجام داده اند. از آنجایی که وجوه در ماه فوریه برای نینتندو به ۸.۳ درصد از سهام افزایش یافت، در نهایت آن را به عنوان بزرگترین سهامدار تشکیل داد.

در حال حاضر، عربستان سعودی اهمیت زیادی در صنعت بازی در سراسر جهان ندارد. اما افزایش سریع جمعیت گیمرهای کشور را که قبلاً در غول‌های بازی مانند الکترونیک آرتز، اکتیویژن و مایکروسافت کار می‌کرده، آقای وارد را تشویق کرده است تا این انقلاب را به ریاض بیاورد.

بر اساس تجزیه و تحلیل Niko Partners، تقریباً ۲۱ میلیون گیمر در کشور عربستان سعودی وجود دارد. که ۵۸ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. در حالی که در ایالات متحده این تعداد ۶۶ درصد از کل جمعیت است. انتظار می رود بازار بازی در غرب آسیا و شمال آفریقا تا سال ۲۰۲۶ با رشد ۵۶ درصدی به ۲.۷۹ میلیارد دلار برسد و در نهایت به سود عربستان سعودی نیز خواهد افزود.

“هدف نهایی” Savvy این است که به کشور کمک کند تا سال ۲۰۳۰ به یک مرکز سرگرمی جهانی تبدیل شود. برای این کار، آنها استودیوها یا ناشرانی در سطح بین المللی را خریداری خواهند کرد. در حال حاضر، Savvy مبلغ ۱۳ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در خرید یک ناشر بازی در اختیار دارد. با این حال، وارد ترجیح می‌دهد یک ناشر عمومی بازی دیگر را برای شرکت تخصیص دهد.

به دلیل ارتباط دولت با نقض حقوق بشر، عربستان سعودی. همچنان صاحب عنوانی بحث برانگیز در میان حرفه ای ها و گیمرهای ورزش های الکترونیکی است. آنها در صنعت بازی های ویدیویی افت چشمگیر ۴.۳ درصدی را تجربه کردند،. با این حال، همه انتظار دارند که تقویم پرجمعیت انتشار سال ۲۰۲۳ ممکن است این تجارت را احیا کند.

 

ترجمه اختصاصی از کوینینو

منبع