صعود چهار آلتکوین در صورت رشد مجدد بیتکوین.

قیمت بیت کوین می تواند برای یک حرکت تعیین کننده که می تواند زمینه را برای XRP، LTC، RNDR و CFX فراهم کند، آماده شود.

 

معامله‌گران کم تجربه از آنجایی که در پی کسب سودهای بالاتر هستند معمولاً پس از پایان هر مرحله صعودی، به دنبال قیمت های بالاتر هستند. با این حال، سرمایه‌گذاران با تجربه، تمایل دارند پیش از ورود منتظر بمانند تا قیمت به کف خود برسد.

بازار خرسی در سال ۲۰۲۲ به هیاهویی که در سال ۲۰۲۱ مشاهده شد، پایان داد. فرد پای (Fred Pye)، مدیرعامل ۳iQ، اولین سرمایه گذاران صندوق بیت کوین در کانادا، در مصاحبه ای گفت:

با از بین رفتن فومو (ترس از دست دادن و عقب ماندن از سود) در مورد بیت کوین، سرمایه گذاران به بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری جدی نگاه می کنند.

از آنجایی که قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در یک محدوده ثابت مانده و فقط رِنج زده است و علیرغم آنکه تحلیل کوتاه مدت بیتکوین مقداری نامشخص به نظر میرسد، نظر تحلیلگران در بلند مدت برای بازار ارز دیجیتال، صعودی است. با تمام این اوصاف برخی از تحلیلگران انتظار دارند که یک حرکت مناسب در هفته جاری یا هفته بعدی از سوی BTC آغاز شود.

اگر بیت کوین به سمت بالا حرکت کند، آلتکوین هایی که نام بردیم، ممکن است روند صعودی قدرتمندی را آغاز کنند. در ادامه نمودارهای قیمتی بیت کوین و ۳ آلتکوین انتخاب شده دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم.

تحلیل بیت کوین

بیت کوین در نزدیکی خط حمایت مثلث متقارن معامله می شود اما علیرغم تلاش خریداران قیمت نتوانست به سطح بالای آن برسد. این روند نشان می دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر فعال هستند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷۴۸۱ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر ۴۲ نشان می دهد که فعلا زمین بازی در دست فروشندگان است.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر سطح حمایت مهم ۲۶۳۶۱ دلار بیاورند، ممکن است جفت ارز BTC/USDT بین ۲۵۸۰۰ تا ۲۵۲۵۰ دلار که یک منطقه حمایتی حیاتی محسوب میشود، سقوط کند. انتظار می رود خریداران با تمام توان از این منطقه محافظت کنند زیرا در صورت شکست به زیر این منطقه، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۲۰۰۰۰ دلار کاهش یابد.

در مقابل، اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه قرار دهند، ممکن است بیت کوین با درصد بیشتری توسط سرمایه گذاران خریداری شود. سپس جفت ارز BTC/USDT می تواند به سمت خط مقاومت مثلث بالا رود و اگر این مانع کنار زده شود، این جفت ارز ممکن است روند حرکتی خود را تا ۳۲۴۰۰ دلار آغاز کند.

نمودار چهار ساعته شکل گیری یک الگوی مثلث متقارن را نشان می دهد که نشان میدهد قطعیتی در تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان وجود ندارد. یک دست شدن میانگین های متحرک همچنین به تعادل بین عرضه و تقاضا اشاره می کند.

لازم به ذکر است که اگر قیمت به زیر مثلث سقوط کند، روند کوتاه مدت منفی خواهد شد و این جفت ارز می تواند تا ۲۵۸۰۰ دلار کاهش یابد. هدف نزولی الگوی مثلث میتواند تا ۲۴۷۷۳ دلار کاهش یابد. اگر قیمت به بالای مثلث افزایش یابد، این دیدگاه منفی از بین می رود. سپس جفت ارز BTC/USDT می تواند تا ۲۸,۴۰۰ دلار و پس از آن به هدف صعودی الگوی مثلث یعنی ۲۹,۱۶۵ دلار برسد.

تحلیل ریپل

ارز دیجیتال ریپل در تلاش است تا حرکت صعودی خود را آغاز کند. خریداران از ۱۶ ماه May قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۴۵ دلار) نگه داشته اند، اما نتوانسته اند بر مانع SMA 50 روزه (۰.۴۷ دلار) غلبه کنند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده تسلط خریداران می دهد خریداران بر کنترل بازار مسلط هستند. این احتمال روند بالاتر از SMA 50 روزه را افزایش می دهد. سپس جفت ارز XRP/USDT می تواند یک روند حرکتی را تا ۰.۵۴ دلار و در نهایت تا ۰.۵۸ دلار آغاز کند. این منطقه احتمالا شاهد فروش تهاجمی فروشندگان خواهد بود.

اولین پشتیبانی برای تماشای روند نزولی، متحرک نمایی ۲۰ روزه است. فروشندگان باید قیمت ریپل را به زیر این سطح برسانند تا بتوانند بر کنترل بازار مسلط شوند. سپس ممکن است جفت ارز XRP/USDT به ۰.۴۳ دلار و سپس به حمایت حیاتی ۰.۴۰ دلار کاهش یابد.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که روند رو به رشد از خط روند نزولی معکوس شده است که نشان می دهد فروشندگان به شدت از خط روند نزولی محافظت می کنند. فروشندگان سعی می کنند قیمت ریپل را زیر ۲۰-EMA حفظ کنند و عقب نشینی را تا ۵۰-SMA ادامه دهند.

در عوض، اگر قیمت ریپل از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای خط روند نزولی صعود کند، شروع یک حرکت صعودی کوتاه مدت را نشان می دهد. یک مقاومت جزئی در ۰.۴۸ دلار وجود دارد اما احتمال عبور از آن وجود دارد. سپس ممکن است جفت ارز XRP/USDT تا ۰.۵۴ دلار افزایش یابد.

تحلیل  لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین، در چند روز گذشته در محدوده ای بین SMA 50 روزه (۸۹ دلار) و مقاومت ۹۶ دلار معامله شده است. این نشان دهنده عدم قطعیت در تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان است.

متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۸ دلار) افزایش یافته است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد خریداران بر بازار مسلط هستند. این چشم انداز، روند بالاتر از مقاومت در ۹۶ دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز LTC/USDT می تواند تا ۱۰۶ دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره فروش قوی توسط فروشندگان را جلب کند.

اگر قیمت لایت کوین کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی بیشتر بین ۷۹ تا ۹۶ دلار باقی بماند.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که خریداران در تلاش برای دفاع از ۲۰-EMA هستند که نشان دهنده تغییر دیدگاه معامله گران از فروش در این روند به خرید در کاهش قیمت است. اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا مانع را در ۹۶ دلار برطرف کنند.

با این حال، فروشندگان تمایلی برای عقب نشینی نشان نمی دهند. آنها در تلاشند تا قیمت را به زیر ۲۰-EMA برسانند. اگر آنها موفق باشند، ممکن است جفت ارز LTC/USDT به ۵۰-SMA سقوط کند. سقوط این حمایت ممکن است درها را برای سقوط به ۸۶ دلار و سپس ۸۲ دلار باز کند.

تحلیل قیمت رندر توکن

ارز دیجیتال رندر توکن در یک روند صعودی قرار دارد. خریداران در ۲۱ ماه May قیمت رندر توکن را بالاتر از مقاومت سربار ۲.۶۰ دلار قرار دادند، اما شدو (سایه) بلند بر روی کندل نشان می دهد که در سطوح بالاتری فروخته می شود.

میانگین های متحرک شیب دار و RSI، درست زیر ناحیه خرید بیش از حد، نشان می دهد که بازار تحت کنترل خریداران است. خریداران تلاش دیگری برای بالا بردن قیمت افزایش قیمت رندر توکن در ۳ دلار انجام خواهند داد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز RNDR/USDT ممکن است تا ۳.۳۵ دلار افزایش یابد.

اولین حمایتی که در جهت نزولی مشاهده می شود، متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۱۰ دلار) است. اگر این سطح از بین برود، نشان می دهد که شکست بالای ۲.۶۰ دلار ممکن است یک تله گاوی باشد. پس از آن، این جفت ارز می تواند به SMA 50 روزه (۱.۸۷ دلار) سقوط کند.

خریداران در تلاش برای حفظ قیمت بالای مقاومت سربار در ۲.۶۰ دلار هستند که به وقوع یک تله گاوی اشاره دارد. فروشندگان سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر سطح حمایت فوری در ۲۰-EMA، موقعیت خود را تثبیت کنند. اگر آنها این کار را انجام دهند، ممکن است جفت ارز RNDR/USDT به ۵۰-SMA کاهش یابد.

با این حال، افزایش میانگین های متحرک و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که این جفت ارز در سطوح پایین تری خریداری می شود. اگر خریداران قیمت را بالای ۲.۶۰ دلار فشار دهند و حفظ کنند، ممکن است جفت ارز RNDR/USDT تا ۳ دلار افزایش یابد.

منبع