نقدینگی بیتکوین به پایینترین سطح ۱۰ ماه گذشته رسیده.

نقدینگی بازار علیرغم یک سه ماهه صعودی از نظر افزایش قیمت، به کمترین میزان در 10 ماه گذشته رسیده است. ته کشیدن نقدینگی تا حدودی به بانکهایی که در ایالات متحده اداره می شود و اقدامات نظارتی جاری در شرکت های رمزنگاری نسبت داده می شود.

 

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ افزایش ۴۵ درصدی را ثبت کرد و آن را به یکی از دارایی های با بهترین عملکرد تبدیل کرده است. افزایش قیمت ها در بحبوحه یک بحران مالی قریب الوقوع در بازارهای مالی فیات رخ داد، جایی که سهام و اوراق قرضه یکی از بدترین سال های خود را تجربه کرده اند. بحران مالی یک بانک در آمریکا منجر به سقوط چندین غول بزرگ بانکی شد.

بحران بانکی همچنین مستقیماً بر اکوسیستم کریپتو تأثیر گذاشت، جایی که سقوط بانک‌های دوستدار رمزنگاری مانند Silicon Valley و Signature آمریکا را کاهش داد و منجر به بحران نقدینگی، به‌ویژه در صرافی‌های ایالات متحده شد.

 

وضعیت نقدینگی در کریپتو پس از ترس های بانکی در این ماه بدتر می شود من به چندین معیار نقدینگی پرداختم تا همه چیز درباره نقدینگی کریپتو را به‌روزرسانی کنم اول، نقدینگی دلار بیت کوین به پایین ترین حد 10 ماهه رسیده است زیرا بازارسازان دسترسی به نرخ پرداخت دلاری را از دست داده اند.

 

 

رکود نقدینگی همچنین منجر به افزایش نوسان قیمت شده است و معامله گران را مجبور به پرداخت کارمزدهای بیشتری در افت قیمت کرده است. لغزش به تفاوت قیمت بین قیمت مورد انتظار یک تراکنش و قیمتی که به طور کامل در آن انجام شده است اشاره دارد. برای یک سفارش فروش ۱۰۰ هزار دلاری، افت جفت BTC-USD در Coinbase به ۲.۵ برابر در ابتدای ماه مارس افزایش یافته است. در حالی که در همان بازه زمانی، لغزش جفت BTC-USDT بایننس به سختی حرکت کرد.

Liquidity on US vs non-US exchanges. Source: Kaiko

بحران نقدینگی همچنین منجر به نوسانات قیمت بالاتر در صرافی های ایالات متحده شده است، جایی که اختلاف قیمت بین جفت ارز بیت کوین و دلار در مقایسه با صرافی های غیر ایالات متحده به شدت افزایش یافته است. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین در Binance.US نوسانات بیشتری نسبت به قیمت متوسط در ده صرافی دیگر دارد.

Binance.US price difference vs 10 exchanges. Source: Kaiko

 

 

کانر رایدر، رئیس تحقیقات شرکت تحلیلی داده‌های on-chan Kaiko، در یک موضوع توییتری تأثیر شدید بحران نقدینگی بر معامله‌گران و بازار را توضیح داد. وی خاطرنشان کرد که استیبل کوین ها جایگزین جفت های دلاری می شوند و اگرچه تاثیر مشکلات بانکی ایالات متحده را کاهش می دهد، اما تاثیر نامطلوبی بر نقدینگی در ایالات متحده دارد و افزود که به طور غیرمستقیم به سرمایه گذاران در آنجا آسیب می رساند.

منبع


ترجمه اختصاصی از کوینینو