با حرکت رو به رشد و سریع تکنولوژی تقریبا هر روزه شاهد به وجود آمدن و خلق مشاغل جدید در بسترهای مختلف تکنولوژی هستیم که میتوان گفت در رده مشاغل پر درامد لیست میشوند. جدید و نوپا بودن این مشاغل و عدم وجود قوانین خاص میتواند سود خوبی را نصیب افرادی کند که وارد این حوزه از کسب و کار میشوند.

دنیای دیجیتال و به دنبال آن فضای ارزهای دیجیتال و بلاک چین یکی از حوزه های کسب و کار تقریبا نوین است که با روشهای مختلف به سهولت میتوان از آنها کسب درآمد کرد. در این مقاله کوینینو در ابتدا توضیح خواهد داد که فناوری بلاک چین چیست و به شما ۶ روش مختلف کسب درآمد از بلاک چین را توضیح خواهد داد.

 

فناوری بلاک چین چیست؟

بلاک چین، که گاهی به عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) از آن یاد می شود، با استفاده از یک شبکه غیرمتمرکز و هش رمزنگاری، تاریخچه هر دارایی دیجیتال را غیرقابل تغییر و شفاف می کند.

یک تشبیه ساده برای نحوه عملکرد فناوری بلاک چین را می توان با نحوه کار یک سند Google Docs مقایسه کرد البته، بلاک چین از Google Doc پیچیده‌تر است اما میتوان با این مثال توضیح بلا چین را ساده تر کرد. وقتی یک Google Doc ایجاد می‌کنید و آن را با گروهی از افراد به اشتراک می‌گذارید، سند به‌جای کپی یا انتقال، به سادگی توزیع می‌شود که یک زنجیره توزیع غیرمتمرکز ایجاد می کند و به همه امکان دسترسی همزمان به سند پایه را می دهد. هیچ کس در انتظار تغییرات از طرف دیگر منتظر نمی ماند، در حالی که تمام تغییرات سند در زمان واقعی ضبط می شود و تغییرات را کاملاً شفاف می کند. با این حال، یک شکاف قابل توجه این است که برخلاف Google Docs، محتوای اصلی و داده‌های موجود در بلاک چین را نمی‌توان پس از نوشتن تغییر داد و این به سطح امنیت آن می‌افزاید.

چطور میتوان از فناوری بلاک چین کسب درآمد کرد؟

در ادامه این مقاله ما ۶ روش مختلف کسب درآمد از بلاک چین را به ترتیب برای شما توضیح میدیم.

 

۱- استخراج ابری ( Cloud Mining):

کلود ماینینگ یا استخراج ابری به عنوان راهی برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از قدرت پردازش اجاره ای و بدون نیاز به نصب یا اجرای مستقیم نرم‌افزار یا سخت‌افزار مرتبط با استخراج یا ماینینگ ایجاد شده است. افراد می توانند از راه دور با افتتاح حساب و پرداخت حداقل هزینه در استخراج ارز دیجیتال شرکت کنند. بنابراین، شرکت‌های استخراج ابری، استخراج را برای تعداد بیشتری از مردم در دسترس‌تر و سودآورتر کرده‌اند.

به طور خلاصه باید گفت که شما با پرداخت مبلغ اجاره ماهیانه ای به یک شرکت استخراج ارز دیجیتال یا همان ماینینگ، آن شرکت را مأمور میکنید تا برای شما ارز دیجیتال استخراج کند.

 

2.برای معرفی یک دوست پول دریافت کنید (Affiliate Programs):

بسیاری از برنامه های وابسته به کریپتو وجود دارند که به شما برای ارجاع کاربران جدید به پلتفرمشان پول و به اصطلاح پاداش پرداخت می کنند. عضویت در این برنامه ها رایگان است. به عنوان نمونه در صرافی کوینینو پس از ایجاد یک حساب کاربری، یک لینک منحصر به فرد که به آن کد رفرال گفته میشود به شما داده می شود. می‌توانید هر طور که می‌خواهید این لینک را در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و انجمن‌ها به اشتراک بگذارید. هر زمان که شخصی با استفاده از لینک شما ثبت نام کرد یا خریدی انجام داد، کمیسیون دریافت خواهید کرد. بزرگترین مزیت این است که این کار بسیار سریع انجام میشود و شما به سرعت میتوانید به کسب درآمد برسید. در این روش محدودیت زمانی وجود ندارد و کمسیون شما در روزها، هفته‌ها، ماه‌ها، حتی سال‌ بعدتر هم به حساب شما واریز میشود. اگر در حال حاضر صاحب یک وبلاگ یا وب سایت هستید و یا دنبال کنندگان زیادی در پیام رسانهای اجتماعی دارید، برنامه های (Affiliate) که برنامه های معرفی دوستان و دریافت کمسیون است می توانند یک راه عالی برای کسب درآمد باشند!

 

3. خرید و نگهداری (HODL):

اگر سرمایه مازادی دارید و به دنبال یک راه برای سرمایه گذاری خوب هستید، خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال که در اصطلاح به آن هولد گفته میشه رایج ترین راه برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. اکثر سرمایه گذاران ارزهایی مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل و غیره می خرند و منتظر می مانند تا ارزش آنها افزایش یابد. به محض اینکه قیمت آنها در بازار افزایش یافت، آنها را با سود می فروشند. این استراتژی سرمایه‌گذاری مستلزم شناسایی ارزهای باثبات و بی‌ثبات‌تر است که می‌توانند به سرعت رشد کنند و منجر به سودهای منظم شوند. دارایی هایی مانند بیت کوین و اتریوم برای حفظ نوسانات قیمتی منظم شناخته تر شده هستند. بنابراین می توان آنها را سرمایه گذاری مطمئنی در این زمینه دانست. با این حال، می توانید هر دارایی را که احساس می کنید ارزش آن افزایش می یابد، معامله کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دارایی را که در آن سرمایه گذاری می کنید، قبل از تعهد به HODLING و نگهداری بلند مدت، آن را به درستی تحلیل کنید. همچنین، برای کسب سود، نیازی به خرید گران ترین ارزها و داراییهای دیجیتالی ندارید. هزاران آلتکوین کوچک وجود دارند که تغییرات قیمت مناسبی دارند. ترکیبی از تمام کوینها را در نظر بگیرید که آینده امیدوارکننده ای دارند و فقط در صرافی ها محبوب نیستند.

 

4. معاملات روزانه ارزهای دیجیتال (Daily Training):

تجارت و سرمایه گذاری ارتباط مستقیمی باهم دارند و در واقع یکی هستند. اما آنها اغلب تا حدی بر اساس افق های زمانی متمایز می شوند – معامله گران (تریدرها) به دنبال کسب سود نسبتاً سریع هستند، در حالی که سرمایه گذاران ممکن است تنها چند تغییر در پرتفوی خود در سال ایجاد کنند. با این وجود، معاملات روزانه می تواند راه دیگری برای کسب درآمد با ارزهای دیجیتال باشد، درست مانند سهام یا سایر اوراق بهادار. معامله گران روزانه دارایی ها را در همان روز می خرند و می فروشند تا بتوانند سود سریعی کسب کنند که میتواند استراتژی مخاطره آمیزی باشد چون ردیابی نوسانات قیمتی ارزها نمیتواند کار ساده ای باشد و فهمیدن آنکه زمان سوددهی و یا رسیدن به نرخ هدف دقیقا چه زمانی است ساده نیست. صرافی کوینینو با ایجاد دو بازار سریع و بازار پیشرفته می توانید معاملات روزانه خود را در این صرافی شروع کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ثبت نام کنید، تعدادی دارایی بخرید، تجزیه و تحلیل کنید و همه چیز آماده است. نکته: اگر می‌خواهید معامله‌گر روزانه باشید، مهارت تجزیه و تحلیل سهام را با استفاده از روش‌های فنی و بنیادی (تکنیکال و فاندامنتال) در نظر بگیرید. این روشها به طور گسترده برای ارزیابی همه دارایی های معامله شده میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

5. کار برای یک شرکت ارز دیجیتال:

شاید تصور اینکه روزی روزگاری یک دارایی دیجیتالی شود و بتواند تا این اندازه رشد کند در تخیل افراد زیادی نمیگنجید. اما اکنون نه تنها این اتفاق رخ داده بلکه  فرصتهای شغلی زیادی را نیز در صنعت کریپتو ایجاد کرده است. شما می توانید برای هر یک از صدها ارز دیجیتال خود یا برای شرکت ها یا صنایع دیگری که به دنبال استفاده از رونق کریپتو هستند کار کنید. علاوه بر توسعه‌دهندگان (Developers) ، شرکت‌های رمزارز مانند صرافیها باید برای تمام نقش‌های مختلف یک کسب‌وکار در حال رشد، از جمله بازاریابی، منابع انسانی و امنیت سایبری افراد مورد نیاز خود را استخدام کنند. این بازار و پیشرفتهای آن در همین نقطه متوقف نمیشوند و با پیشرفتهای هر روزه مصلما موقعیتهای شغلی گوناگون و متنوع تری به این حوزه اضافه خواهد شد.

 

6. وام دادن از طریق به اشتراک گذاری داراییهای کریپتویی خود (Staking):

از آنجایی که فرایند ماین کردن و استخراج کردن رمزارزها پروسه ای پر مصرف و زمانبر است، به اشتراک گذاشتن و به تعبیر دیگر وام دادن داراییهایتان در شبکه بلاکچین میتواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد. به این ترتیب که دارایی شما برای مدتی در یک قرارداد هوشمند قفل می شود و بابت به اشتراک گذاشتن یا استیکینگ داراییتان تا پایان زمان قرارداد درآمد شما به طور مرتب واریز میشود. در میان گزارش‌های مربوط به مصرف انبوه انرژی توسط استخراج بیت‌کوین، استیکینگ کریپتو به عنوان یک انتخاب محبوب و سبزتر برای کسب پاداش‌های درآمد غیرفعال کریپتو شروع به ظهور کرده است. اما نکته بسیار مهمی که در ارتباط با کلیت بازارهای کریپتو باید به آن توجه کرد آن است که به خاطر داشته باشیم که ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی سوداگرانه ایست که خطر از دست دادن بخشی و یا کلیه داراییهایتان میتواند در آن رخ دهد. بنابراین باید در سرمایه گذاری و یا به اشتراک گذاری سرمایه اتان نهایت دقت و درایت را به خرج دهید.

 

منبع