آشنایی با ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی

(Axie Infinity)

 

 

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یکی از انواع خاص رمزارزهای بازار کریپتوکارنسی است و در اصل یک بازی مبتنی بر NFT می‌باشد که روی بلاک چین اتریوم قرار گرفته است  و ترکیبی از کریپتوکیتیز (CryptoKitties) و پوکمن (Pokemon)  است. توکن AXS با استاندارد ERC20 کار می‌کند و جالب است بدانید که این بازی متعلق به یک استارتاپ در ویتنام بوده که در ابتدا به صورت یک پروژه کوچک‌تر و با نام Sky Mavis کار خود را پیش می‌برد و در نهایت و در سال ۲۰۲۰ نسخه نهایی بازی با نام axie infinity به دنیا ارائه شد. افراد مختلف در سراسر دنیا می‌توانند با استفاده از این بازی به خرید و فروش توکن های AXS بپردازند و حتی برخی از امکانات این بازی مثل معجون‌ های کوچک عشق (SLP) نیز با پرداخت درون برنامه و با توکن AXS  قابل خریداری است.

 

نام فارسی اکسی اینفینیتی
نام انگلیسی Axie Infinity
نماد اختصار AXS
لوگو خرید ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی

 

اکسی اینفینیتی چیست؟

 

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی جهان آزاد شبیه پوکمون است که در سیستم عامل های مختلف ویندوز، مک، آی‌ او اس و اندروید قابل‌ اجرا می‌باشد. این توکن در چند ماه گذشته با توجه به انتشار خبر ثبت حق مالکیت NFT برای گیمرها، رشد قابل توجهی داشته است و در زمان ویرایش این مقاله با قیمت حدود ۶۰ دلار خرید و فروش می‌شود. داستان بازیِ Axie Infinity به این صورت است که کاربران می‌توانند هیولاهای کوچکی به نام آکسی را پرورش دهند و در نهایت آنها را وادار به مبارزه با یک دیگر کنند. این بازی آنلاین هم اکنون و به صورت روزانه بیش از ۲۵۰۰۰۰ کاربر فعال دارد.

 

بازی Axie Infinity مبتنی بر اتریوم، اخیراً با بالاترین رکورد تاریخ در حجم معاملات ان.اف.تی و بالاترین قیمت تاریخ برای توکن مدیریتی AXS مورد توجه قرار گرفته بود و اکنون یک رکورد بزرگ دیگر ثبت کرده است: روزانه بیش از یک میلیون کاربران فعال.

 

خالق اکسی اینفینیتی کیست؟

 

پلتفرم ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی فعالیت خود را در سال 2018 آغاز نموده است. ارائه توکن بومی آن یعنی AXS در سال 2020 صورت گرفته است. پلتفرم اکسی اینفینیتی توسط یک تیم ساخته شده است. یکی از افراد این تیم Trung Thanh Nguyen نام دارد که مدیر عامل اکسی اینفینیتی می باشد. تمامی تصمیمات مربوط به بازاریابی و هدایت شرکت توسط ترونگ صورت می گیرد. ترونگ همچنین یک استارتاپ با نام E-Commerce را راه اندازی کرده است.

 

مدیر ارشد عملیات این پلتفرم Aleksander Leonard Larsen نام دارد. این فرد یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه بازی های مبتنی بر بلاکچین نیز می باشد. لازم است که بدانید لارسن تجربه زیادی در ارتباط با صنعت بلاکچین و بازی دارد. توسعه و رشد پلتفرم اکسی اینفینیتی در دستان Jeffrey Zirlin است.

 

ویژگی های ارز دیجیتال  اکسی اینفینیتی چیست؟

 

اکسی اینفینیتی AXS یکی از معدود ارزهای رمزنگاری شده است که در ماه های اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمت بوده است. محبوبیت و درآمد بالا باعث شده سرمایه گذاران با خود فکر کنند که آیا باید این رمز ارز را خریداری نمایند و یا خیر؟ در اینجا به چند مورد از ویژگی های آن اشاره خواهیم کرد.

 

در حال حاضر بازی های رمزنگاری وجود دارند که توجه افراد را به خود جلب کرده است. چیزی که ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی را متمایز می کند این است که سالها برای توسعه محصول و ایجاد جامعه آن زمان صرف شده است. همچنین دارندگان توکن های AXS می توانند پاداش دریافت نمایند. اما برای دریافت این پاداش باید در پلتفرم بازی کنند.

 

راه درآمدزایی از رمز ارز AXS چیست؟

 

بازی Axie Infinity در بازار خود از بلاک چین‌ ها و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. پس برای اینکه بدانید راه درآمدزایی از رمز ارز AXS چیست با وبلاگ صرافی کوینینو همراه باشید.

 

  • بازی کنید

اولین راه برای کسب درآمد از این پلتفرم  این است که به خوبی بازی کنید. در ابتدا و برای شروع باید هزینه‌ای پرداخت کنید که حدودا معادل ۳ واحد ارز AXS است. اما در نهایت پس از ورود، با آموزش و تربیت اکسی خود می‌توانید به مبارزه پرداخته و کسب درآمد کنید.

 

اما بد نیست بدانید که در صورت نداشتن سرمایه کافی برای خرید ۳ ارز AXS می‌توانید به شکل وام  بازی کنید! در واقع در این عرصه افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار اکسی اینفینیتی را دارند ممکن است شیوه‌ ی بازی را ندانند یا وقت آن را نداشته باشند. در این صورت وظیفه بازی کردن را به گیمرها سپرده و به شکل مشارکتی از درآمدهای کسب شده بهره می‌برند.

 

  • تولید مثل اکسی

هیولاهای کوچکی که در بازی اکسی اینفینیتی هستند مثل یک حیوان بامزه کوچک رشد کرده و در نهایت قابلیت تولید مثل پیدا می‌کند. در این بازی شما می‌توانید با بزرگ کردن اکسی ‌های خود، آموزش آن‌ ها و در نهایت تولید مثلشان، یک اکسی جدید داشته باشید. در نتیجه با فروش هیولای کوچک جدید خود در بازار اکسی ‌ها می‌توانید کسب درآمد کنید. لازم به ذکر است که تعداد دفعات مجاز برای تولید مثل اکسی ‌ها، برای جلوگیری از غیر کنترل شدن جمعیت آن ‌ها محدود است.

 

نژاد و کاراکترهای بازی اکسی

 

نه نژاد مختلف از اکسی وجود دارد که از این تعداد، شش نژاد اصلی و سه نژاد هیبرید است.

 

  • مکانیک (Mech): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Beast و
  • گیاه (Plant): در مقابل Bird و Aquatic عملکرد بالاتر و در مقابل Bug و Beast ضعیف‌تر هستند.
  • پرنده (Bird): در مقابل Bug و Beast عملکرد بالاتر و در مقابل Plant و Reptile ضعیف‌تر هستند.
  • اکسی آبزی (Axie ClassesAquatic): در مقابل Bug و Beast عملکرد بالاتر و در مقابل Plant و Reptile ضعیف‌تر هستند.
  • غروب (Dusk): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Reptile و
  • خزنده (Reptile): در مقابل Bird و Aquatic عملکرد بالاتر و در مقابل Bug و Beast ضعیف‌تر هستند.
  • طلوع و روشنایی (Dawn): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Plant و
  • حشره (Bug): در مقابل Reptile و Plant عملکرد بالاتر و در مقابل Bird و Aquatic ضعیف‌تر هستند.
  • جانور (Beast): در مقابل Reptile و Plant عملکرد بالاتر و در مقابل Bird و Aquatic ضعیف‌تر هستند.

ویژگی‌های اعضای اکسی

هر اکسی، چهار ویژگی دارد که در زیر هر کدام مختصر معرفی‌شده است.

 

  • Skill: میزان ضربه را در صورت استفاده بیشتر از یک کارت و ترکیب کارت‌ها، افزایش می‌دهد.

HP: مقدار ضربه یا دمچی که اکسی می‌تواند قبل از شکست خوردن تحمل کند. در اصطلاح عامیانه همان مقدار جان اکسی است.

  • Speed: سرعت تعیین‌کننده نوبت و ترتیب اکسی‌ها برای بازی کردن است. هر اکسی که بیشترین سرعت را دارد، اول حمله می‌کند. همین‌طور سرعت، درصد مورد اصابت ضربه خطرناک (Critical) را کم می‌کند.
  • Morale: درصد ضربه‌های قدرت مضاعف قدرتی و وخیم (Critical) و همچنین امکان رفتن به حالت روح پس از مرگ و تعداد ضربه‌های موجود در آن را افزایش می‌دهد.

 

در فضای بازی، بدن هر اکسی از شش عضو اصلی تشکیل‌شده است. هر کدام از اعضا قابلیت متفاوتی دارند و ممکن است به فرزندانشان به ارث برسد. هر عضو مهارت متفاوتی برای اکسی و نبرد با رقبا ایجاد می‌کند.

 

شش عضو اصلی بدن اکسی به‌این‌ترتیب است:

  • Mouth: دهان
  • Horn: شاخ
  • Back: پشت
  • Tail: دم
  • Ears: گوش‌ها
  • Eyes: چشم‌ها

 

از این شش عضو، فقط چهار عضو یعنی Horn،Mouth،Tail و Back در کارت‌های اکسی تأثیرگذار هستند و دو عضو چشم و گوش تأثیر به‌خصوصی در کارت‌ها ندارند.

 

خرید و فروش اکسی اینفینیتی (AXS) چگونه است؟

در حال حاظر صرافی ارز دیجیتال کوینینو، که به عنوان یک صرافی معتبر شناخته می شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS) را برای کاربران با قیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینینو عضو شوید و شروع به انجام خرید و فروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.