آشنایی با ارز دیجیتال پنکیک سوآپ

(Pancake swap)

 

پنکیک سواپ (PanCake swap) پلتفرم صرافی به شکل غیرمتمرکز است که روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) توسعه یافته است.

در صرافی‌های غیرمتمرکز هیچ کس توانایی دسترسی به دارایی کاربران را ندارد و معاملات ارز دیجیتال بدون دخالت سازمان‌های مختلف و دفتر سفارش خرید و فروش انجام می‌شود. از لحاظ عملکردی، پنکیک سواپ شباهت بسیار زیادی به یونی‌ سواپ روی شبکه اتریوم  و سوشی سواپ دارد. حجم معاملات این پلتفرم پس از ارائه در مدت زمان بسیار کوتاهی به چند صد میلیون دلار رسید که این موضوع کارآیی این پلتفرم و محبوبیت آن را برای انجام مبادلات نشان می‌دهد.

 

نام فارسی پنکیک سوآپ
نام انگلیسی pancakeswap
نماد اختصار CAKE
لوگو خرید ارز دیجیتال کیک

 

پنکیک سوآپ چیست؟

 

کیک CAKE یک توکن ساخته‌شده روی شبکه هوشمند بایننس است. در ستامبر ۲۰۲۰، توکن پنکیک سواپ (CAKE) روی زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی شد. این توکن در سال ۲۰۲۱ عملکرد خوبی داشت و در ماه فوریه رشد قیمتی بالایی را تجربه کرد.

 

کاربرد اصلی توکن کیک، انگیزه دادن به کاربران برای افزایش نقدینگی در پلتفرم پنکیک سواپ است.

این پلتفرم open source خود را قابل ارتقا و با دوام معرفی می کند. در پلتفرم تزوس از الگوریتم اجماع اثبات سهام یا PoS استفاده می شود. به عبارتی سهامداران تزوس قادر خواهند بود در ارتباط با تغییرات پلتفرم رای دهند و پس از توافق جمع این تغییرات را پیاده سازی کنند. علاوه بر مواردی که گفتیم، لازم است که بدانید تزوس Tezos در ابتدا خود را به عنوان اولین پلتفرم خود اصلاحگر بین رمز ارزها معرفی نمود.

 

 

خالق پنکیک سواپ کیست؟

 

پلتفرم ارز دیجیتال کیک یعنی پنکیک سواپ در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و همانطور که مشاهده می شود یک پلتفرم غیرمتمرکز برای مبادله توکن های با استاندارد BEP-20 است .

 

با توجه به مطالب موجود در ارتباط با رمز ارز کیک و پلتفرم ان در سایت CoinMarketCap  ، پلتفرم ارز دیجیتال کیک توسط توسعه دهندگان ناشناس راه اندازی شده است و علت راه اندازی این پلتفرم علاقه آشکار انها به پنکیک می باشد .

 

قابلیت های پنکیک سواپ چیست؟

 

پنکیک سواپ از چند قابلیت منحصر به ‌فرد برخودار است که به شما امکان می‌دهد تا بی ‌واسطه با کاربران دیگر معامله کنید. برای مثال، مهم‌ترین قابلیت پنکیک سواپ رو باید کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش‌ها بدانیم. همینطور بهتر است بدانید که این پلتفرم از امنیت بالایی هم برخوردار است.

 

علاوه بر این، پنکیک سواپ خدمات بیشتری برای هولدرهای توکن کیک CAKE فراهم می‌کند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • ترید: امکان معاملات و فراهم کردن نقدینگی
  • فارمینگ: شما امکان کشت سود ییلد فارمینگ (Yield Farming) را در تعداد بالای استخرهای نقدینگی شبکه هوشمند بایننس دارید.
  • استیکینگ: می‌توانید توکن‌های CAKE را در یک استخر نقدینگی استیک (سپرده‌گذاری) کنید.
  • لاتاری: می‌توانید در بازی لاتاری پنکیک سواپ شرکت کنید!
  • کالکشن ‌ها: به تعداد بالایی از توکن‌های غیر مثلی (NFT) دسترسی دارید.

 

آیا ارز دیجیتال کیک Cake استخراج می شود؟

 

استخراج ارزهای دیجیتال نیازمند سخت افزارهایی می باشد که این سخت افزارها باید از قدرت بالایی برخوردار باشند . شما می توانید ارز دیجیتال مورد نظر را استخراج نمایید و به سرمایه گذاری بپردازید . اما می توان گفت استخراج رمز ارزها همواره با دشواری هایی نیز همراه است .

 

برای اینکه بتوانید ارز مورد نظر خود را استخراج نمایید باید در ابتدا بررسی نمایید که ارز دیجیتال مورد نظر قابلیت استخراج دارد ؟ در واقع این اولین قدم می باشد .

 

ارز دیجیتال کیک قابلیت استخراج ندارد و برای اینکه شما بتوانید به راحتی در بستر این رمز ارز به سرمایه گذاری بپردازید، می توانید ارز دیجیتال کیک را از صرافی ها خریداری کنید.

 

ویژگی های رمز ارز پنکیک سواپ

 

پلتفرم ارز دیجیتال کیک که پنکیک سواپ می باشد ، علاوه بر ویژگی های مشابهی که با سایر پلتفرم ها دارد، ویژگی های دیگری را نیز ارائه می دهد . همانطور که گفتیم پنکیک سواپ از یک مدل بازار ساز خودکار خودکار استفاده می کند به این معنی که هیچگونه سفارشی در این پلتفرم وجود ندارد و  به جای ان از مجموعه نقدینگی استفاده می شود .کاربران می توانند از طریق تامین نقدینگی درآمد کسب کنند .

 

توکن پلتفرم پنکیک سواپ ، کیک ، یک توکن BEP-20 است که در ابتدا بر روی Binance Smart Chain راه اندازی شد . عملکرد اصلی کیک انگیزه بخشیدن به پروتکل پنکیک سواپ است .

 

خرید و فروش پنکیک سواپ (Cake) چگونه است؟

 

در حال حاظر صرافی ارز دیجیتال کوینینو، که به عنوان یک صرافی معتبر شناخته می شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال پنکیک سواپ (Cake) را برای کاربران با قیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینینو عضو شوید و شروع به انجام خرید و فروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.