آشنایی با ارز دیجیتال انجین کوین

(Enjin coin)

 

 

ارز دیجیتال انجین کوین (Enjin coin) در صنعت بازی و سرگرمی تمرکز دارد و با توجه به شمار فراوان گیمرها می‌تواند رشد قابل‌توجهی داشته باشد. پس از چند سال فعالیت شاهد طراحی و پیاده‌سازی انجین بر روی بلاک چین بودیم، عرضه اولیه توکن پلتفرم انجین در سال ۲۰۱۷ برگزار شد. انجین یک پلتفرم بازی ایجاد شده بر روی بلاک چین است که به کاربران خود اجازه می‌دهد که عناصر مختلف از جمله آثار هنری و دارایی‌های دیجیتال را ایجاد کنند و در همان پلتفرم به خرید و فروش آنها پرداخته و یا برای خود نگه‌داری کنند. برخی از اقلام ایجاد شده در این پلتفرم را می‎توان در چند بازی رایانه‌ای استفاده کرد.

نام فارسی انجین کوین
نام انگلیسی Enjin coin
نماد اختصار ENJ
لوگو خرید ارز دیجیتال انجین کوین

 

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟

 

انجین ( Enjin ) یک اکوسیستم از محصولات یکپارچه را ارائه می دهد که توسعه، تجارت و کسب در آمد با بلاک چین را برای همه آسان می کند . Enjin به کاربران خود اجازه می دهد تا  موارد موجود در گیمینگ را در بلاک چین اتریوم ثبت کنند .

 

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم ارز دیجیتال انجین کوین توسط شرکت Enjin که یک پلتفرم گیمینگ می باشد، ارائه شده است.

 

رمز ارز انجین کوین ( Enjin Coin ) مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که برای پشتیبانی مستقیم از ارزش دارایی های بلاک چین مجهز به Enjin استفاده می شود.

 

توکن ENJ دارایی دیجیتالی است که برای پشتیبان گیری مستقیم از ارزش دارایی های بلاک چین ایجاد شده ، در بستر Enjin مورد استفاده قرار می گیرد، توکن ENJ مطابق با استاندارد ERC-20 بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است . ENJ را می توان با ارز فیات یا سایر ارزهای دیجیتال خرید و فروش کرد .

 

خالق انجین کوین کیست؟

 

Enjin  به عنوان یک پلتفرم گیمینگ توسط Maxim Blagov و Witek Radomski تاسیس شد . Blagov مدیر عامل شرکت بود و Radomski به عنوان مدیر فنی ، توسعه فنی محصولات را بر عهده داشت .

 

ایده اولیه معرفی بلاک چین Enjin اولین بار توسط Radomski پس از علاقه وی به بیت کوین مطرح شد و در نهایت شرکت را متقاعد کرد که آن را به عنوان گزینه پرداخت بپذیرد. پس از اطلاع از اتریوم و قراردادهای هوشمند، او تصمیم گرفت که می خواهد نرم افزار یکپارچه با بلاک چین خود را ایجاد کند . Radomski همچنین استاندارد توکن ERC-1155 را پیاده سازی کرده است که این استاندارد از جمله استانداردهای جدیدی برای توکن های صادر شده توسط اتریوم در ژوئن 2018 معرفی و یک سال بعد از آن نهایی شد. این استاندارد برای ضرب توکن های قابل تعویض یا همان NFT قابل استفاده است.

 

مزایا و معایب انجین کوین

 

مزایا

  • همکاری انجین با شرکت مشهور سامسونگ یک نقطه قوت دیگر برای این پلتفرم و ارز دیجیتال آن به حساب می‌آید، کیف پول پلتفرم انجین به صورت مستقیم با Keystore که یک بخش مطمئن و امن در گوشی‌های جدید و هوشمند سامسونگ است، در ارتباط است.
  • با استفاده از انجین شیوه‌ای جدید از مالکیت در فضای مجازی تعریف شده است.
  • امکان طراحی و ساخت اقلام و عناصر بازی که می‌توان در چند بازی از آنها استفاده کرد. این قابلیت چندرسانه‌ای بودن بازی‌های بلاک‌چینی است.
  • بخش‌های مختلف موجود در پلتفرم انجین باعث شده است که این پلتفرم بتواند بدون نیاز به دیگر منابع خارجی، امکان انجام فعالیت‌های لازم در پلتفرم را ایجاد کند.
  • سابقه‌ طولانی مدت شرکت انجین که متشکل از یک تیم حرفه‌ای است با به خدمت گرفتن بلاک‌چین که تکنولوژی روز است یک ترکیب خوب را ایجاد کرده است.

معایب

به عقیده‌ برخی، دارایی‌های مجازی دارایی‌های غیرواقعی (Fake) هستند و ارزشی ندارند، از آنجایی که پلتفرم انجین به کاربران کمک می‌کند که صاحب دارایی‌های مجازی باشند شاید به عقیده‌ی برخی این مورد یک نقطه ضعف برای این پلتفرم به حساب بیاید.

 

انجین چگونه کار می‌کند؟

 

همانطور که گفتیم، کاربرد اصلی انجین برای مدیریت و ذخیره محصولات مجازی بازی‌ هاست. این محصولات می‌توانند از ارزهای داخل بازی گرفته، تا توکن ‌های نماینده آیتم‌ های منحصربه‌ فرد داخل بازی مانند شمشیرها یا اکسسوری‌ های کاراکترها را شامل شوند. برای ساخت و حذف آیتم‌ های داخل بازی مراحل زیر انجام می‌شود:

 

  • خرید (Aquisition) : توسعه‌دهندگان رمز ارز انجین کوین می‌خرند.
  • ساخت (Minting) : توسعه‌دهندگان آیتم‌های داخل بازی را با استفاده از ارز دیجیتال ENJ خریداری شده طراحی می‌کنند.
  • بازی (Gaming) : بازیکنان توکن‌ها را کسب کرده و از آن‌ها برای عملیات مختلف داخل بازی استفاده می‌کنند.
  • ترید (Trading) : بازیکنان توکن‌ها را با یکدیگر معامله می‌کنند.
  • آب کردن یا فروش (Melting) : بازیکنان توکن‌ها را در ازای دریافت رمز ارز ENJ می‌فروشند.

 

تیم انجین کوین انواع مختلف SDKها را با هدف فعال‌ سازی اینگونه عملیات‌ها ایجاد کرده است، که شامل کیت ‌های مبتنی بر ولت ‌ها و پلتفرم ‌های پرداخت هستند. این کیت ‌های توسعه نرم‌افزار، هزینه و پیچیدگی ساخت محصولات مجازی را از طریق ارائه عملیات ‌های معمول جهت ساخت آیتم ‌ها به حداقل می ‌رسانند.

 

شبکه Enjin نیز همسوی SDKهای خود، یک سری رابط کاربری برنامه‌نوسی نرم‌افزار (API) را توسعه داده تا به استقرار این نوع آیتم‌ ها در بازی کمک کند.

 

استخراج ارز دیجیتال انجین کوین ( Enjin Coin )

 

برای به دست آوردن و سرمایه گذاری ارز های دیجتال یکی از راه ها خرید ارز دیجیتال و دیگری استخراج آن می باشد . از انجا که روند استخراج ارز دیجیتال نیازمند یک سیستم قوی و برق قدرتمند می باشد ، کار پر هزینه ای به شمار می رود .

 

برای اینکه بررسی کنیم که ارز دیجیتال قابلیت استخراج را دارد یا خیر در ابتدا باید الگوریتم آن رمز ارز را بررسی نماییم . طبق بررسی های انجام شده رمز ارز انجین کوین قابلیت استخراج را دارا نمی باشد.

 

خرید و فروش انجین کوین (Enjin Coin) چگونه است؟

در حال حاظر صرافی ارز دیجیتال کوینینو، که به عنوان یک صرافی معتبر شناخته می شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ )  را برای کاربران با قیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینینو عضو شوید و شروع به انجام خرید و فروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.