روش های محافظت از حساب و دارایی ارز دیجیتال

 

روز به روز تعداد افرادی که به دنیای ارزهای دیجیتال میپیوندن اضافه میشه، چه داخل ایران چه خارج از ایران و همین باعث میشه تعداد کلاه برداران هم افزوده بشه و دنبال‌های مختلفی برای خالی کردن سرمایه، سرمایه گذاران باشن.

در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال کوینینو، ما به شما راهمکار‌های افزایش امنیت و مقابله با کلاه برداران را توضیح میدهیم پس همراه ما باشید.

 

میتوانیم این توضیحات را به دو بخش تقسیم کنیم، ابتدا خرید ارز دیجیتال دوم نگهداری دارایی

 

خرید ارز دیجیتال

باتوجه به محبوبیت رمزارز ها، ارزهای جدید‌تری هم مطرح می‌شود که عموما به آن‌ها شت کوین گفته میشه، در خرید آن‌ها بسیار دقت کنید چرا که امکان دارد بعد از خرید و بعد از مدتی حتی با  دادن سود‌های زیاد دارای شما را از بین برود، حالا ما پیشنهاد بهتری داریم، ما در صرافی ارز دیجیتال کوینینو بر اساس یک سری قوانین ارزهای را اضافه میکنیم که شما میتوانید با بررسی آن‌ها با خیال راحت‌تر اقدام به خرید کنید.

 

نگهداری ارز های دیجیتال

 

  1. صرافی مطمئن

اگر دارای شما در یک صرافی نگهداری می‌شود، سعی کنید صرافی را انتخاب کنید که امنیت آن بالا باشد و بتوانید در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق مراجع قانونی اقدام کنید.

به طور مثال داشتن شرکت ثبت شده، دفتر ثابت، پشتیبانی ۲۴ساعته و…

 

 بیشتر بخوانید: آشنایی با صرافی ارز دیجیتال کوینینو 

 

  1. اطلاعات ورود

همیشه سعی کنید از اطلاعات ورود خود مثل ایمیل و رمز عبور محافظت کنید و یک رمز ثابت و ساده استفاده نکنید.

اگر از کیف پول استفاده میکنید کلمات امنیتی آن را با کسی به اشتراک نگذارید.

همین طور اگر صرافی شما از قابلیت آنتی فیشینگ همانند صرافی ارز دیجیتال کوینینو برخوردار است حتما آن را فعال کنید.

 

  1. ورود دو مرحله ای

یکی از قابلیت‌های مهم که این روز‌ها بسیاری از صرافی‌ها دارند ورود دو مرحله است، که با کمک اپلیکیشن، ایمیل ویا پیامک امکان‌پذیر است، اگر از صرافی ایرانی استفاده میکنید سعی کنید سرویس پیامکی را فعال کنید اما اگر از صرافی‌های خارجی استفاده میکنید بهترین راهکار اپلیکیشن‌های رسمی است.

کوینینو ورود دو مرحله‌ای با پیامک، ایمیل و از طریق اپلیکیشن Google Authenticator را دارد.

 

  1. به ارتباط های مستقیم اهمیت ندهید

هیچ صرافی با شما تماس نمیگرد که از شما درخواست رمز عبور یا کد کند، تنها امکان دارد برای تایید احراز هویت شما با شما ارتباط برقرار کنند نه برای دریافت هیچ اطلاعات دیگری، بنابراین در صورتی که با این مورد برخوردید هیچ اطلاعاتی ندهید و سپس با صرافی مورد نظر تماس بگیرید و آن‌ها را مطلع کنید.

 

  1. مراقب فیشینگ ها باشید

چه سایت چه اپلیکیشن، هر دو امکان دارد برای شما محیطی را طراحی کنند که همانند صرافی یا کیف پول اصلی شما هست، بنابراین حتما قبل از استفاده از درست بودن آدرس وب سایت یا امن بودن اپلیکیشن اطمینان حاصل نمایید.