آشنایی با ارز دیجیتال لایت کوین

(Litecoin)

 

 

ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) یکی از قدیمی‌ترین، شناخته شده‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتالی موجود در بازار ارز های دیجتال به حساب میاد. اگر بیت کوین را به عنوان طلا در نظر بگیریم، لایت کوین نفش نقره را در این بازار بزرگ داشته است.

 

نام فارسی لایت کوین
نام انگلیسی Litecoin
نماد اختصار LTC
لوگو خرید ارز دیجیتال لایت کوین

 

لایت کوین چیست؟

 

لایت کوین یکی از نخستین فورک‌های اولین ارز دیجیتال موجود یعنی بیت کوین است. به بیانی دیگر، رمز ارز لایت کوین پایگاه کدهای آزاد و متن باز بیت کوین را در دست گرفت و کمی آن را تغییر داد، تا به شکل امروزی خود پدید آید.  لایت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که امکان پرداخت های نسبتا فوری و کم هزینه را در بین ارزهای دیجیتال فراهم نموده است.

لایت کوین یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است. در این پروتکل می‌توان دارایی‌های دیجیتالی به نام لایت کوین بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز در سراسر جهان منتقل کرد.

 

 

خالق لایت کوین کیست؟

 

در حالی که هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین بعد از حدود ۱۰ سال هنوز مشخص نیست، خالق لایت کوین (Litecoin) جوانی چینی‌ الاصل به نام چارلی‌ لی است. کارمند سابق گوگل و کوین بیس، در سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه لایت کوین را معرفی کرد.

 

فلسفه ای جالب برای تولد لایت کوین وجود دارد. اگر بیت کوین طلا باشد،‌ لایت کوین مانند لوگو‌یی که دارد، یادآور نقره است. به این معنی که هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره تر و ارزان تر است. مانند بیت کوین،‌ لایت کوین هم محدود است با این فرق که برخلاف بیت کوین که فقط ۲۱ میلیون از آن قابل تولید شدن است، لایت کوین تا ۸۴ میلیون واحد استخراج خواهد شد.

 

اولین نظرم این بود که آنها چقدر بد شانسی آورده‌اند. البته قابل انتظار بود. این ماهیت چنین کسب و کاری خواهد بود. آزادی پول به این معنا خواهد بود که شما روی پول خود کنترل خواهید داشت و اگر کنترل آن را به یک صرافی بدهید پس کنترل پول خود را از دست داده‌اید و می‌توانید آن را به آسانی از دست بدهید.

 

چارلی  لی(خالق لایت کوین)

 

ویژگی های لایت کوین چیست؟

 

می توان گفت لایت کوین سومین ارز محبوب در حیطه پرداخت های مالی در از های دیجیتال است و سادگی این ارز یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ارز می باشد و همچنین این رمز ارز از سال 2021 یکی از رایج ترین رمز ارز های پایه می باشد و در حال حاضر بیش از 2000 بازرگان و فروشگاه در جهان ارز دیجیتال لایت کوین را می پذیرند.

ویژگی های لایت کوین

  • سرعت بالا
  • کارمزد پایین
  • مشهود و معتبر

 

 

کاربردهای لایت کوین چیست

 

لایت کوین شباهت زیادی با بیت کوین دارد. این شباهت در عملکرد این ارز دیجتال دیده می شود. در واقع با آن میتوانیم در هر زمان و هر مکانی که باشیم ارسال و دریافت مالی داشته باشیم.

 

امنیت شبکه لایت کوین

 

لایت کوین یک ارز دیجیتال قوی و دارای رمز نگاری بسیار قوی است . شایان ذکر است لایت کوین نیز مانند بیت کوین برای تایید سریع و امن تراکنش های خود از الگوریتم اجماع POW پیروی می کند و می توان گفت قدرت ترکیبی شبکه استخراج لایت کوین می تواند از حملات جلوگیری کند.

 

استخراج ارز دیجیتال لایت کوین

 

امروزه ماین کردن این ارز دیجیتال نسبت به استخراج بیت کوین و دیگر رمز ارزها، فرایند ساده‌تری دارد. در حقیقت، ریگ‌ های قدیمی استخراج بیت کوین که با توجه به روزبه‌روز سخت‌تر شدن استخراج این ارز دیجیتال دیگر گزینه‌های مطلوبی نیستند، می‌توانند در ماینینگ لایت کوین مورد استفاده قرار بگیرند، مخصوصاً اگر به این ریگ‌ ها یک کارت گرافیک جدید نیز اضافه شود.

 

یکی دیگر از گزینه‌های روی میز برای استخراج لایت کوین، جدیدترین ماینرهای ASIC اختصاص داده شده جهت ماین کردن ارزهای دیجیتال است. در حقیقت این ماینرها کامپیوترهایی هستند که به طور خاص، برای استخراج لایت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر همان فناوری طراحی‌شده‌اند

 

خرید و فروش لایت کوین (Litecoin) چگونه است؟

در حال حاظر صرافی ارز دیجیتال کوینینو، که به عنوان یک صرافی معتبر شناخته می شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)  را برای کاربران با قیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینینو عضو شوید و شروع به انجام خرید و فروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.

 

نگاهی کوتاه به لایت کوین

 

ماهیت کوین
سازنده چارلی لی
تاریخ عرضه 2011
عرضه کل 84،000،000
مقدار در گردش 69،497،019
خرید و فروش ارز دیجیتال لایت کوین صرافی ارز دیجیتال کوینینو