عروسی در دنیای متاورس

 

با رشد تکنولوژی تقریباً همه چی در حال تغییر است، از سبک زندگی و کار بگیر تا درمان، و از طرفی ازدواج یکی از دلایل بقای نسل انسان در تمام دین‌ها به اشکال مختلف است.

دنیای متاورس در این چند سالی که وارد بازار شده اتفاقات مختلفی را همراه خودش آورده. یکی از این اتفاقات عجیب، ازدواج متاورسی یا همان عروسی در متاورس است. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال کوینینو درباره عروسی در متاورس می‌نویسیم، پس همراه ما باشید.

 

ازدواج متاورسی چیست؟

 

پس از موفقیت پروژه بیت کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتالی و افزایش قابل‌ملاحظه ارزش آن در جهان شاهد تغییر رویکرد افراد به سمت‌وسوی دنیای متاورس هستیم. متاورس از سوی مارک زاکربرگ و صاحب اصلی شرکت فیس‌بوک(متا)، اینستاگرام و واتساپ موردحمایت مالی و غیرمالی فراوانی قرار گرفت. و فضای جدیدی برای زندگی هوشمند انسان‌ها ایجاد کرد. چند وقت پیش اخبار اولین کنسرت دنیای متاورس در سطح جهان پخش شد. ولی به‌واسطه ارتباطات ویدیو زنده، تماس‌های تصویری و بسیاری دیگر از قابلیت‌های دیجیتال در دید همه افراد چندان مهم تلقی نشد. اما حسابی سروصدا کرد.

 

مراسم عروسی متفاوتی در متاورس دسنترالند با حضور 2000 مهمان برای ازدواج متاورسی کندیس و رایان برگزار شد. گروه حقوقی رز (Rose Law Group) در کنار قضایی دیوان عالی آریزونا، کلینت بولیک؛ نخستین عروسی متاورسی در جهان را اعلام نمود. این ازدواج متاورسی دارای مشکلاتی مثل: تغییر لباس عروس و داماد در سرورهای مختلف، عدم امکان ورود عروس به تالار اصلی به دلیل پر شدن ظرفیت آن و حتی غیب شدن لباس عروس نیز بود. صلاحیت قانونی عروسی در دنیای متاورس در کشور آمریکا مورد تایید نبوده و برای مقبولیت آن باید منتظر خبرهای جدید باشید.

 

چگونه در متاورس عروسی کنیم؟ صرافی ارز دیجیتال کوینینو

 

چگونه در متاورس عروسی کنیم؟

 

پس از انتشار اخبار ازدواج متاورسی میان کندیس ورایان شاهد جلب‌توجه مردم در سطح جهان شد و بسیاری از زوجین به دنبال برپایی عروسی در فضای مجازی هستند. انتخاب پلتفرم مناسب به همراه خرید حلقه، لباس عروس، دسته‌گل و اجاره تالار محل برگزاری از دغدغه‌های برگزاری عروسی متاورسی است. همچنین بسیاری از مهمانان حاضر در جشن باید حساب کاربری مشخص و تأیید شده داشته باشند. و با استفاده از ارتباط اینترنتی مناسب در جشن حضور یابند. رفته باید منتظر افزایش شرکت‌های ازدواج مجازی در دنیای متاورس نیز باشیم.

 

دبی شهری برای ازدواج متاورسی

 

لوییز از پاراگوئه و فلوریان فرانسوی سومین ازدواج متاورسی را به نام خود و در شهر دوبی ثبت کردند. این زوج در سال 2019 به شکل سنتی در کشور گرجستان با یکدیگر ازدواج کردند. ولی به دلیل مسائل مختلف امکان حضور اعضاء خانواده آن‌ها در جشن عروسی میسر نبود. از این‌رو با حضور در شهر دبی و انتخاب پلتفرم دسنترالند جشن کوچکی با 20 مهمان از 10 کشور جهان برگزار کردند.

 

آیا عروسی در متاورس قانونی است؟

 

با توجه به جدید بودن این مسئله در جهان هنوز صحبت‌ها برای وضع قوانین جدید برای آن ادامه دارد. اما یکی از وزرای کشور سنگاپور در بخشی از صحبت‌های خود به اهمیت ارائه خدمات دولتی و ثبت ازدواج به‌صورت آنلاین اشاره‌کرده و احتمال رفع نیاز افراد در دنیای متاورس را نیز مطرح نموده است. هرچند تا به امروز هیچ کشوری ازدواج متاورسی را به شکل رسمی موردقبول خود ندانسته و با توجه به افزایش تأثیر زندگی مجازی بر دنیای واقعی و ادغام آن‌ها باید برای چنین رویدادهای نیز تصمیم‌گیری شود.

به‌طور مثال کشور کره جنوبی با اختصاص بیش از 175 میلیون دلار به ارائه خدمات نوین دولتی در حوزه اینترنت و گسترش متاورس در جامعه خود اختصاص می‌دهد. با توجه به پیشرو بودن این خدمات و جذب بسیاری از کاربران آنلاین در استفاده از خدمات مبتنی بر نیاز در آینده نه چندان دور شاهد افزایش رقابت برای ثبت ازدواج متاورسی، ماه‌عسل، فروش پکیج‌های ازدواج و تالارهای عروسی به‌مانند دنیای واقعی خواهید بود.