ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot)

 

پولک ادات (Polkadot) نسل بعدی بلاک چین است که شبکه‌های بلاک چینی دیگر را به هم متصل کرده و یک شبکه یکپارچه از آن‌ها می‌سازد. از این پلتفرم به‌عنوان تسهیل‌کننده نسل بعدی وب یعنی وب 3 یاد می‌شود که انحصار اینترنت را می‌شکند و آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Polkadot با داشتن چندین مزیت اساسی، سعی در ایجاد تحول در ساختار شبکه‌های بلاک چینی را دارد.

 

نام فارسی پولکادات
نام انگلیسی Polkadot
نماد اختصار DOT
لوگو خرید ارز دیجیتال پولکادات

 

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

 

ارز دیجیتال پولک ادات (Polkadot)  دارای یک بلاک چینی است که بلاک چین‌های متفاوت و زیادی را می‌تواند به یکدیگر متصل کند. به‌عبارت‌دیگر ارز دیجیتال Polkadot یک پروتکل زنجیره‌ای می‌باشد که به آسان شدن انتقال زنجیره‌ای از داده‌ها یا سرمایه‌گذاری‌ها کمک می‌کند و طیف گسترده‌ای از زنجیره‌های بلوکی باهم همکاری می‌کنند. این قابلیت همکاری، به دنبال ایجاد یک وب کام لا غیرمتمرکز و خصوصی است که توسط کاربران آن کنترل می‌شود و روند ایجاد اپلیکیشن ها، مؤسسات و خدمات را ساده می‌نماید.

 

درواقع پروتکل Polkadot زنجیره‌های عمومی و خصوصی، شبکه‌های غیرمجاز و فناوری‌های آینده را به هم متصل می‌کند  و به این زنجیره بلوک‌های مستقل اجازه می‌دهد تا اطلاعات و معاملات را از طریق زنجیره Relay  به اشتراک بگذارند. ازجمله اهداف اصلی تو کن Dot می‌توان به ارائه مدیریت شبکه، عملیات و ایجاد زنجیره‌های موازی بااتصال اشاره کرد.

این موضوع به حل مشکلات زیادی کمک می‌کند. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که منظور از مشکلات، چه مشکلاتی می‌باشد.

 

خالق و تاریخچه پولکادات کیست؟

 

ارز دیجیتال Polkadot توسط بنیاد Web3، بنیادی سوئیسی برای آسان نمودن روند یک وب غیرمتمرکز کام لا کاربردی و کاربرپسند، به‌عنوان یک پروژه معرفی شد.

 

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال پولک ادات:

دکتر گاوین وود (Gavin Wood)

  • رابرت هابرمایر (Robert Habermeier)
  • پیتر سزبان (Peter Czaban)

وود (Wood )، رئیس بنیاد وب 3، به دلیل تأثیر گذاری در صنعت خود به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران اتر یوم خالق زبان برنامه‌نویسی Solid ، از مشهورترین افراد در میان دیگر بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

 

مزایا و ویژگی‌‌های پولکادات

 

  • زنجیره‌ای از پردازش داده‌ها و انتقال
  • مقیاس‌پذیری
  • عدم نیازمندی به انجام هاردفورک جهت ارتقای شبکه
  • ایجاد زنجیره‌های خود به کمک عملیات مستقل
  • مدیریت شفاف و غیرمتمرکز
  • تعامل‌پذیری و قابلیت ارتباط میان زنجیره‌ای

 

استخراج ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot)

 

برای به‌دست آوردن و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال یکی از راه‌ها خرید ارز دیجیتال و دیگری استخراج آن می‌باشد. از آنجا که روند استخراج ارز دیجیتال نیازمند یک سیستم قوی و برق قدرتمند می‌باشد، کار پرهزینه به شمار می‌رود.

برای اینکه بررسی کنیم که ارز دیجیتال قابلیت استخراج را دارد یا خیر در ابتدا باید الگوریتم آن رمز ارز را بررسی نماییم. طبق بررسی‌های انجام‌شده رمز ارز پولک ادات قابلیت استخراج را دارا نمی‌باشد.

 

خرید و فروش پولکادات (Polkadot) چگونه است؟

در حال حاضر صرافی ارز دیجیتال کوینی نو، که به‌عنوان یک صرافی معتبر شناخته می‌شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال پولک ادات (Polkadot)  را برای کاربران باقیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینی نو عضو شوید و شروع به انجام خریدوفروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.