ارز دیجیتال ریپل (Ripple)

 

 

ری پل (Ripple) یک شبکه انتقال پول است که برای تأمین نیازهای صنعت خدمات مالی طراحی‌شده. XRP، رمز ارز بومی شبکه ری پل نام دارد که همواره در میان‌برترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار قرار دارد. در حال حاضر ری پل علی رغم جاه طلبی‌های خود، درگیر مشکلات حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) است و این مانع سختی برای افزایش ارزش XRP است.

 

نام فارسی ریپل
نام انگلیسی Ripple
نماد اختصار XRP
لوگو خرید ارز دیجیتال ریپل

 

ارز دیجیتال ریپل چیست؟

 

در ابتدا باید بگویم ری پل (Ripple)  یک پلتفرم است. ساختاری است که تراکنش‌های مالی بین‌المللی را سریع‌تر و کم‌هزینه می‌کند و غیرمتمرکز انجام می‌دهد. امروزه بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی از محصولات ری پل برای انجام تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کنند.

ری پل و XRP باهم متفاوت هستند. ری پل اسم یک کمپانی است که نظام مالی سنتی تا حد زیادی تغییر داده است، ارز دیجیتال XRP، توسط شرکت ری پل ساخته‌شده و یک دارایی دیجیتال است. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر فقط یکی از محصولات ری پل از XRP استفاده می‌کند. همچنین سرعت تراکنش‌های بالا و کارمزدهای پایین از مزیت‌های XRP می‌توان برشمرد.

 

خالق و تاریخچه ریپل کیست؟

 

ایده ساخت ری پل اولین بار در سال 2004 به ذهن رایان فا گر (Ryan Fugger) خطور کرد، شخصی که اولین نمونه آزمایشی این شبکه را به‌عنوان یک سیستم پولی دیجیتال (RipplePay) توسعه داد. این سیستم در سال 2005 راه‌اندازی شد و قرار بود که راه‌حل‌های پرداخت امن را در یک شبکه جهانی فراهم کند.

 

در سال 2012، آقای فا گر مدیریت این پروژه را به جد مک‌کالب (Jed McCaleb) و کریس لارسن (Chris Larsen) واگذار کرد و این دو نفر با همکاری یکدیگر، شرکت فناوری آمریکایی OpenCoin را تا سیس کردند. پس‌ازآن، ساخت ری پل به‌عنوان یک پروتکل مبتنی بر راه‌حل‌های پرداخت برای بانک‌ها و دیگر مؤسسات مالی آغاز شد. در سال 2013، شرکت اوپن کوین به ری پل لبز (Ripple Labs) تغییر نام یافت و در سال 2015، به ری پل تبدیل شد.

 

آشنایی با ارز دیجیتال ریپل (Ripple) صرافی ارز دیجیتال کوینینو

 

مزایا و معایب ریپل

 

مزایا

  • سرعت تراکنش : همان‌طور که در قسمت های قبل توضیح دادیم تراکنش‌های ری پل سریع‌تر از تراکنش‌های سنتی است، حتی در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال با سرعت بالاتری انجام می‌شود.)
  • مشارکت : همان‌طور که می‌دانید بسیاری از ارزهای دیجیتال می‌خواهند که در سطح بالا اقتصاد پیدا کنند و می‌توان گفت ری پل در این زمینه به خوبی عمل کرده است.)
  • تیم توسعه : ری پل دارای یک تیم فوق‌العاده توانمند و باتجربه و متخصص هدایت می‌شود.)
  • کارمزد تراکنش : هزینه و کارمزد استاندارد ری پل بسیار ارزان بوده وعملا رایگان است. انجام هر تراکنش در پروتکل ری پل حدوداً 0.0001  ری پل است.)

معایب

  • متمرکز بودن : همان‌طور که می‌دانید مو سس ری پل در حدود 20 میلیارد ری پل را در زمان انتشار برای خود اختصاص داده است. این کار نقدهای زیادی را از سوی منتقدان در پی داشت زیرا آنها معتقد بودند که این کار با ذات اصلی ارزهای رمزنگاری که غال با غیرمتمرکز هستند متناقض است.
  • رقابت : همان‌طور که می‌دانید انجام تراکنش‌های بین‌المللی یک صنعت شگفت‌انگیز برای ارزهای رمزنگاری است.ری پل تنها با ارزهایی رقابت می‌کند که این هدف را دنبال می‌کنند مانند است لار که در اکنون جایگاه مناسبی را در بین 10 ارز برتر دارد.

 

استخراج ارز دیجیتال ریپل ( Ripple)

 

ری پل یک دارایی دیجیتال است این ارز در رده چهارم ارزهای دیجیتال قرار دارد استخراج ری پل ممکن نیست تمام 100 میلیارد واحد آن در سال 2013 توسط شرکت ری پل صادر شد 80 درصد توسط شرکت در یک سپرده غیرمتمرکز نگهداری شد تا هرماه مقداری از واحدهای XRP به بازار تزریق شود و همچنین 20 میلیارد واحد از تو کن ها به بنیان‌گذاران این شرکت انتقال داده شد. همه ارزهای دیجیتال XRP  روی یک دفتر کل توزیع‌شده به نام ایکس آر پی لجر منتقل می‌شود.تراکنش‌های این ارز دیجیتال توسط نودهایی که روی این دفتر کل قرار دارند تأیید می‌شوند. تکمیل شدن هر تراکنش ری پل فقط حدود 4 ثانیه طول می‌کشد و می‌توان میلیون هاپول را تنها با مقدار کمی کارمزد انتقال داد.

 

خرید و فروش ریپل (XRP) چگونه است؟

 

در حال حاضر صرافی ارز دیجیتال کوینی نو، که به‌عنوان یک صرافی معتبر شناخته می‌شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال ری پل (Ripple) را برای کاربران باقیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینی نو عضو شوید و شروع به انجام خرید و فروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.

 

نگاهی کوتاه به ریپل

 

ماهیت توکن
سازنده Ripple
تاریخ عرضه XRP
عرضه کل 99,989,680,089
مقدار در گردش 48,046,106,688
خرید ارز دیجیتال ریپل یا XRP صرافی ارز دیجیتال کوینینو