از نهنگ ها گفتم!

در مقاله گذشته در مورد بزرگترین آبزی دنیا ،نهنگ ها، در اقیانوس بیتکوین برای شما صحبت کردیم. توضیح دادیم که نهنگ ها به کدام دسته از دارندگان بیتکوین اطلاق میشه. در مورد این که تاثیر این نهنگ ها در تعین و تکلیف بازار بزرگترین رمزارز دنیا چیست، در مقاله گذشته توضیحات لازم رو براتون به طور ساده بازگو کردیم.

با موجودات دریایی بیتکوین آشنا شوید

در این مقاله از کوینینو  ( با موجودات دریایی بیت کوین آشنا شوید!) با موجودات دریایی بیشتری در اقیانوس بیتکوین آشنا خواهید شد.

نهنگ ها تنها نیستند!

اگر فکر میکنید نهنگ ها تنها موجودات این اقیانوس هستند، سخت در اشتباه هستید. علاوه بر نهنگ ها موجدات ریز و درشت دیگه ای هم توی این اقیانوس در حال حرکت هستند. از کیف پولهایی با دارایی کمتر از 1 بیتکوین (میگوها) گرفته تا کیف پولهایی با در اختیار داشتن بیش از 5 هزار تا 10 هزار بیتکوین (نهنگ های کوهاندار).

احتمالاً درباره تأثیر فراگیر نهنگ‌های بیت‌کوین به عنوان یکی از موجودات دریایی اقیانوس بیتکوین شنیده‌اید، اما به نظر می‌رسد که موجودات بیشتری در دریای کریپتو وجود دارندکه همه آنها بر سلامت این بخش تأثیر گذار هستند.

آیا شما یکی از آن نهنگ‌هایی هستید که به سختی پیدا می‌شوند، یا صرفاً یک تغذیه کننده کریپتو در کف اقیانوس هستید؟

وقت آن است که بفهمیم در کدام گروه جای داریم!

 

طبق گزارشی از شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، Glassnode، زمانی که صحبت از مالکیت بیت کوین به میان می آید، یک نقشه از حیات زیردریایی وجود دارد:

با موجودات دریایی بیتکوین آشنا شوید

هرم موجودات دریایی اقیانوس بیت کوین .

بر اساس تحلیل Glassnode اگر:

  • کمتر از یک بیت کوین دارید، متاسفانه شما در انتهای زنجیره غذایی در زیردریای بیتکوین قرار دارید – یک میگوی فروتن.
  • اگر شما چیزی بین 1 تا 10 بیت کوین دارید، شما به عنوان خرچنگهای این دریا دسته بندی میشوید.
  • اختاپوسها، بین 10 تا 50 کوین نگه می دارند.
  • اگر بین 50 تا 100 کوین نگه میدارید می توانید خود را یک ماهی در نظر بگیرید.
  • برای اینکه واقعاً در زنجیره غذایی به سمت بالا حرکت کنید و شما را به عنوان دلفین بشناسند. به چیزی بین 100 تا 500 بیت کوین نیاز دارید.
  • وقتی به براکت 500 تا 1000 رسیدید، این زمانی است که رسما به یک کوسه بیت کوین تبدیل می شوید.

اگر فکر میکنید نهنگها در راس این هرم قرار دارند باید بگوییم که اشتباه میکنید. حتی نهنگ ها نیز سلسله مراتبی دارند. برای اینکه واقعاً بر دریاها حکومت کنید، به بیش از 5000 بیت کوین نیاز دارید. که به شما در این وضعیت نشان نهنگهای کوهاندار را اعطا میکنند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اهمیت نهنگ ها از این جهت برجسته تر است که آنها بیشترین درصد از دارییهای بیت کوین اقیانوس را در اختیار دارند. نهنگ ها با دارا بودن 18.4 درصد یعنی چیزی حدود 3.43 میلیون بیتکوین بیشترین سهم را دارا هستند. این میزان تقریبا یک سوم کل بیتکوین استخراج شده است. این در حالی است که میگوها صاحب کمتر از 5 درصد از کل بیتکوین های استخراجی هستند.

در همین حال، ماینرها تقریبا یک دهم از کل سهم را در اختیار دارند و صرافی ها 12.7 درصد را در اختیار دارند.

بیایید به جنبه های مثبت نگاه کنیم. رافائل شولتز کرافت، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد فناوری Glassnode، در توییتی ادعا کرد که «مالکیت بیتکوین بسیار کمتر از آنچه که اغلب گزارش می‌شود متمرکز است». او افزود که “تعداد نهنگ ها افزایش یافته است” که این افزایش نشانه ای از ورود “سرمایه گذاران نهادی” به مارکت کریپتو است.

ویلی وو، تحلیلگر بازارهای مالی، نیز در توییتی اظهار داشت که این مطالعه مدرکی ارائه می دهد که رسانه های جریان اصلی ادعا می کنند که نهنگ های بیت کوین را “FUD” کنترل می کند.

نویسندگان گزارش پیشنهاد می‌کنند که به جای ادعای اینکه بگوییم «2 درصد حساب‌ها» 95 درصد از کل بیت‌کوین در گردش را در اختیار دارند. باید گفت که این رقم در واقع به 71 درصد نزدیک‌تر است تا به 95 درصد. و رقمی به اندازه 71٪ هنوز ثابت می کند که نهنگ ها نیروی غالب در اقیانوس بیت کوین هستند. در حالی که بر اساس ادعای دیگری، برخی از نهنگ ها می توانند بزرگتر از آنچه در ابتدا تصور می شد باشند. حتی میتوان گفت که “یک نهنگ می تواند حساب های نامحدود داشته باشد.”

ترجمه اختصاصی از کوینینو

منبع