تتر بخریم یا دلار؟ مسئله این است!

تتر بخریم یا دلار؟ – تجارت‌نیوز

ممکن است بسیاری از شما پاسخ این سوال رو بارها جستجو کرده باشید که کدام یک از ارزهای تتر و یا دلار را به عنوان پس انداز بخریم؟!

در این مقاله به این بحث خواهیم پرداخت که تتر چیست؟ چه تفاوتهایی با دلاردارد؟ مزایا و معایب خرید و نگهداری تتر چیست؟ تا انتهای این مقاله با کوینینو همراه باشید.

تتر چیست؟

در دنیای ارزهای رمزنگاری شده که در اصطلاح رمز ارز گفته میشوند حتما اسم رمز ارز تتر به گوشتان خورده است. رمزارزی که خالق آن میگوید ارزش آن مسقیم برابر با ارزش دلار آمریکاست. به این معنا که قیمت یک تتر در بازار رمز ارزها معادل قیمت یک دلار آمریکاست. به بیان دیگر پشتیبان رمز ارز تتر دلار آمریکاست. رمزارز تتر متعلق به شرکت Tether  میباشد که در هونگ کونگ قرار دارد. در واقع به رمزارز تتر استیبل کوین نیز گفته میشود. به این معنا که ارزش این رمزارز به دلیل پشتیبانی دلار آمریکا ثابت است و دچار تغییر و تحولات زیادی نمیشود. تتر در واقع پول نقد شما در بازار رمزارزها برای خرید رمزارزهای دیگر است. به این معنی که اگر میخواهید رمزارز X را خریداری کنید واحد پولی که برای خرید آن باید پرداخت کنید تتر است.

 

استیبل کوینها چه هستند؟

نوسان ذات اصلی بازار رمزارزهاست. استیبل کوین و یا ارزهای دیجیتال پایدار در واقع برای مقابله با این نوسانات خلق شده اند. در دنیای رمز ارزها و یا ارزهای دیجیتال استیبل کوینها که معروفترین آنها تتر است دستخوش این نوسانات نمیشوند و ارزش این کارنسی ها همواره به پشتیبان آنها که در ارز تتر دلار امریکاست گره خورده است. هدف اصلی خلق استیبل کوینها حفظ ثبات و پایداری ارزش آن در طول زمان است.

https://www.investopedia.com 

مزایای تتر به عنوان یک استیبل کوین و یا ارز پایدار چیست:

حفاظت از دارایی در برابر پول ملی یکی از کاربردهای مهم استیبل کوینهاست. از آنجایی که  برای تریدرهای ایرانی نوسانات شدید بازار ارزهای خارجی به خصوص دلار همیشه تهدیدی برای دارییهای نقدی به حساب میآید لذا،  خرید و نگهداری استیبل کوینی مانند تتر میتواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

دومین مزیت استیبل کوین تتر در انتقال سریع آن و افزایش سرعت نقل و انتقال مالی است. از تتر میتوان به عنوان یک ارز عادی استفاده کرد. بخش زیادی از حواله های بین المللی با استفاده از تتر انجام میشود و در کسری از ثانیه میتوانید مقدار قابل توجهی تتر را از کیف پولی به کیف پول دیگری انتقال دهید. شما می توانید به راحتی از ارز دیجیتال تتر، به عنوان یک جایگزین حرفه ای و با اطمینان، برای دلار یا دیگر ارزهای فیات استفاده کنید. حتی شما می توانید به این ترتیب از تتر برای معاملات نقدی خود استفاده کرده و در صورتی که نیاز به پرداخت در قالب دلاری داشته باشید، می توانید برای راحتی بیشتر معامله، از جایگزین مطمئن و متناظر آن، یعنی Tether استفاده کنید.

هزینه تراکنش کم، معاملات سریع و امن و نوسان قیمت پایین از مهمترین مزایای خرید و نگهداری تتر است.

 

معایب خرید و نگهداری تتر چیست؟

عدم شفافیت شرکت توسعه دهنده ارز Tether  میتواند به عنوان تنها عیب این ارز به حساب آید اما حجم بالای تراکنشهای تتر نسبت به استیبل کوینهای دیگر و محبوبیت بالای این رمز ارز در بین تریدرهای حرفه ای بازار کریپتو میتواند دلیل محکمی برای دور انداختن این نگرانی باشد و اطمینان بیشتری برای ورود به بازار تتر داشته باشیم.

در ادامه به تعدادی از مشهورترین و بهترین کیف پول های تتر می پردازیم.

  • کیف پول Ledger Nano X
  • کیف پول Ledger Nano S
  • کیف پول Crypto Wallet
  • کیف پول Tether
  • کیف پول My Ether Wallet
  • کیف پول Omni Wallet
  • کیف پول Coinomi
  • کیف پول Binance
  • کیف پول Exodus