نقشه راه دولت آمریکا برای کاهش خطرات ارزهای دیجیتال

سال 2022 سال سختی برای ارزهای دیجیتال بود. در ماه می، یک به اصطلاح “استیبل کوین” منفجر شد و موجی از ورشکستگی ها را برانگیخت. تنها چند ماه بعد، یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال سقوط کرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران روزمره که به شرکت‌های ارزهای دیجیتال اعتماد داشتند – از جمله جوانان و رنگین پوستان – متحمل ضررهای جدی شدند. اما خوشبختانه، آشفتگی در بازارهای ارزهای دیجیتال تا به امروز تأثیر منفی کمی بر سیستم های مالی بزرگ داشته است. در حالی که ارز دیجیتال ممکن است نسبتاً جدید باشد،اما رفتاری که برخی از شرکت‌های ارز دیجیتال از خود نشان می‌دهند متفاوت است. ولی خطرات جدی ناشی از این رفتار وجود ندارد. به عنوان یک دولت، تمرکز ما بر این است که اطمینان حاصل کنیم که ارزهای دیجیتال نمی توانند ثبات مالی را تضعیف کنند. از سرمایه گذاران محافظت کنیم و بازیگران بد این صحنه را پاسخگو بدانیم.

به دستور پرزیدنت بایدن، ما یک سال گذشته را صرف شناسایی خطرات ارزهای دیجیتال و اقدام برای کاهش آنها با استفاده از اختیاراتی که شعبه اجرایی دارد، گذراندیم.

نکته اول، کارشناسان در سراسر دولت، در ابتدا چارچوبی را برای توسعه دارایی‌های دیجیتال به روشی ایمن و مسئولانه و در عین حال پرداختن به خطرات ناشی از آنها ارائه کرده‌اند. مطمئناً، فناوری‌هایی که ارزهای دیجیتال را تقویت می‌کنند ممکن است راه‌هایی برای انجام پرداخت‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و ایمن‌تر ارائه دهند. اما این چارچوب ریسک های واضحی را شناسایی می کند. به عنوان مثال، برخی از نهادهای ارزهای دیجیتال مقررات مالی قابل اجرا و کنترل‌های ریسک های اساسی را نادیده می‌گیرند. رویه‌هایی که از خانواده‌ها، مشاغل و اقتصاد کشور را محافظت می‌کنند در الویت هستند. علاوه بر این، پلتفرم‌ها و ترویج گنندگان ارزهای دیجیتال اغلب مصرف‌کنندگان را گمراه می‌کنند به این دیلیل کهبا منافعشان در تضاد هستند. آنها در افشای کامل و کافی اطلاعات شکست می‌خورند، یا مرتکب تقلب آشکار می‌شوند. و امنیت سایبری ضعیفی در سراسر این صنعت وجود دارد که به جمهوری دموکراتیک خلق کره این امکان را داده تا بیش از یک میلیارد دلار برای تأمین مالی برنامه موشکی تهاجمی خود از داراییهای دیجیتالی سرقت کند.

نکته دوم، آژانس‌ها از اختیارات خود استفاده می‌کنند تا در صورت لزوم، اجرای آن را افزایش دهند و در صورت لزوم، دستورالعمل‌های جدیدی را صادر کنند. آژانس‌های بانکی فقط در این ماه دستورالعمل‌های مشترکی را در مورد ضرورت جداسازی دارایی‌های دیجیتال پرخطر از سیستم بانکی صادر کردند. آژانس‌های سراسر دولت برنامه‌های آگاهی عمومی را راه‌اندازی کرده‌اند. یا در حال توسعه هستند تا به مصرف‌کنندگان کمک کنند تا خطرات خرید ارزهای دیجیتال را درک کنند. ما قانون‌گذاران را تشویق می‌کنیم که به این تلاش‌ها، از جمله تلاش‌هایی که برای رسیدگی و محدود کردن قرار گرفتن موسسات مالی در معرض خطرات دارایی‌های دیجیتال طراحی شده‌اند، ادامه دهند.

اما وقایع سال گذشته نشان می‌دهد که به موارد بیشتری نیاز است. آژانس‌ها تلاش‌های خود را برای مبارزه با تقلب، از جمله گسترش ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده در مورد دارایی‌های رمزنگاری که توسط FDIC بیمه شده‌اند، مضاعف کرده‌اند. و در حالی که ایالات متحده در حال حاضر یک رهبر جهانی در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است. آژانس های اجرایی منابع بیشتری را برای مبارزه با فعالیت های غیرقانونی مربوط به دارایی های دیجیتال اختصاص می دهند. در ماه‌های آینده، دولت همچنین اولویت‌های تحقیق و توسعه دارایی‌های دیجیتال را معرفی خواهد کرد که به فناوری‌های قدرت‌بخش ارزهای دیجیتال به طور پیش‌فرض به مصرف‌کنندگان این حوزه کمک می‌کند.

کنگره نیز باید تلاش های خود را افزایش دهد. برای مثال، کنگره باید اختیارات تنظیم‌کننده‌ها را برای جلوگیری از سوء استفاده از دارایی‌های مشتریان، که به سرمایه‌گذاران آسیب می‌زند و قیمت‌ها را مخدوش می‌کند ، و برای کاهش تضاد منافع، گسترش دهد. کنگره همچنین می‌تواند الزامات شفافیت و افشا را برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال تقویت کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد ریسک‌های مالی و زیست‌محیطی بگیرند. برای کمک به اجرای قانون، می‌تواند مجازات‌ها را برای نقض قوانین مالی غیرقانونی تقویت کند و واسطه‌های ارزهای دیجیتال را مشمول ممنوعیت اخطار مجرمان کند. این امر می تواند افزایش ظرفیت اجرای قانون، از جمله قوانین مربوط به شرکای بین المللی را تامین کند. و با دنبال کردن مراحلی که شورای نظارت بر ثبات مالی در گزارش اخیر خود از جمله پرداختن به خطرات استیبل کوین‌ها بیان کرده است، می‌تواند خطرات ارزهای دیجیتال را برای سیستم مالی محدود کند.

در حالی که اقدام کنگره در این زمینه ها مورد استقبال قرار می گیرد، کنگره همچنین می تواند کار ما را سخت تر کند و خطرات را برای سرمایه گذاران و سیستم مالی بدتر کند. قانون نباید به نهادهای اصلی، مانند صندوق های بازنشستگی، چراغ سبز نشان دهد تا در بازارهای ارزهای دیجیتال فرو بروند. در سال گذشته، مواجهه محدود مؤسسات مالی سنتی با ارزهای ارزهای رمزنگاری شده مانع از آلوده شدن سیستم مالی گسترده تر از آشفتگی در ارزهای دیجیتال شده است. تصویب قوانینی که مسیر را معکوس کرده و روابط بین ارزهای دیجیتال و سیستم مالی گسترده تر را عمیق تر می کند، اشتباه بزرگی است.

دولت با صمیم قلب از نوآوری‌های فنی مسئولانه‌ای که خدمات مالی را ارزان‌تر، سریع‌تر، ایمن‌تر و در دسترس‌تر می‌سازد، حمایت می‌کند. با این حال، برای درک این مزایا، فناوری‌های جدید به حفاظت‌های مناسب با آن نیاز دارند. پادمان ها تضمین می کند که فناوری های جدید برای همه ایمن و سودمند هستند. و اقتصاد دیجیتال جدید برای بسیاری کار می کند، نه فقط برای عده‌ای معدودی. برای ایجاد پادمان‌های مناسب، به پیشبرد چارچوب دارایی‌های دیجیتالی که تا به اینجا توسعه داده‌ایم، ادامه خواهیم داد، در حالی که برای دستیابی به این اهداف با کنگره همکاری می‌کنیم.

ترجمه اختصاصی از کوینینو

منبع