آشنایی با ارز دیجیتال ترون

(Tron)

 

ترون (Tron) یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ها در فضای کنونی ارزهای دیجیتال و بلاک چین است. هدف ترون ساخت یک اینترنت واقعا غیرمتمرکز است. پروتکل ترون در میان بزرگترین سیستم‌های اجرایی مبتنی بر بلاک چین دنیا قرار دارد.

 

نام فارسی ترون
نام انگلیسی Tron
نماد اختصار TRX
لوگو خرید ارز دیجیتال ترون

 

ترون چیست؟

 

ترون طرفداران بسیاری دارد و همچنین افراد زیادی هستند که در آن سرمایه گذاری کرده اند. ارز دیجیتال ترون، بلاکچین اختصاصی خود را دارد و همچنین یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین به حساب می آید. ترون نیز همانند رمز ارز های دیگر، هدف مخصوص به خودش را دارد. ترون نیز همانند اتریوم نام بلاکچین است. نام ارزی که شما آن را خرید و فروش می کنید و یا اینکه آن را تهیه می کنید ” ترونیکس یا TRX ” است.

 

شبکه ترون همانند شبکه اتریوم از قرار داد های هوشمند و همچنین برنامه های غیرمتمرکز پشتیبانی می کند. در ترون نیز همانند اتریوم دو استاندارد ” TRC-10 و همچنین TRC-20 ” وجود دارد.

 

خالق ترون کیست؟

 

ارز دیجیتال یا توکن شبکه ترون، ترونیکس نام دارد و به صورت اختصار (TRX) نشان داده می‌شود و برای تبادلات داخلی پلتفرم استفاده می‌شود، ایده ترون اولین بار در سال 2017 توسط جوان چینی به نام جاستین سان (Justin Sun) معرفی شد. این مخترع جوان پیش از آنکه کار خود را بر روی ترون آغاز کند تجربه کار بر روی ریپل را نیز در کارنامه خود دارد.

 

در ابتدا و پیش از راه اندازی شبکه بلاک چین ترون این ارز دیجیتال بر روی بلاکچین اتریوم بود به همین دلیل اولین توکن‌ های ارائه شده ترون مبتنی بر اتریوم بودند. این توکن‌ها در سال 2017 برای اولین بار با قیمت 0.0019 دلار وارد بازار شدند و با سرعت بالای تراکنش‌های خود توانستند نظر سرمایه‌‍ گذاران زیادی را به خود جلب کنند. در این پلتفرم غیرمتمرکز در یک ثانیه 2000 تراکنش تایید می‌شود که 133 برابر بیت کوین و اتریوم است.

 

ترون در آینده جایگاه تعیین ‌کننده‌ ای در دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین در ساختار مالی دنیای آینده خواهد داشت. پس قیمت ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۵ دور از تصور نخواهد بود!

جاستین سان (خالق ترون)

 

ویژگی های شبکه ترون چیست؟

 

پلتفرم ترون از سیستم همتا به همتا استفاده می کنند. اما برای اصلاح اعتبار و هویت کاربران ترون مکانیزمی نوآورانه و یکپارچه به وجود آورده است. در ترون از قراردادهای هوشمند برای رفع موانع اطلاعاتی بین برنامه ها استفاده شده تا از تبدیل شدن برنامه ها به عنوان یک مخزن دیتا جلوگیری به عمل آید. در دنیای گیمینگ کاربران میتوانند با ناشران بازی ها تعامل ایجاد کنند. چنین چیزی در سایت های شرط بندی هم امروزه وجود دارد.

 

ویژگی های ترون

 

  • همیشه صاحب فایل خودتان، خودتان هستید: شاید برایتان جالب باشد که منظور از این عنوان چیست. زمانی که شما به عنوان یک تولید کننده محتوا یک محتوا و یا یک اطلاعات را به اشتراک می گذارید، دیگر همیشه به عنوان صاحب آن به نظر می آیید. توسعه دهندگان ترون بیشترین هدفشان مردم است و روی مردم حساب زیادی کرده است. از این رو مردم نیز بسیار می توانند به ترون برای پیشرفت کمک کنند. به صورت کلی باید بگوئیم که ترون می خواهد به مردمی که به سرگرمی دیجیتال علاقه دارند واکنش نشان بدهد و به تمام آن ها امکانی را ارائه بدهد. شاید برخی ها فکر کنند که این موضوع به نفع ترون است و هیچ سودی برای مردم ندارد بلکه اینطور نیست. تمام افرادی که در ترون فعالیت می کنند از این موضوع سود می برند.
  • پخش محتوا بدون محدودیت: ترون یک پروتکل غیرمتمرکز است. این پروتکل غیرمتمرکز به شما این امکان را می دهد که ویدیو ها و همچنین عکس های خودتان را بدون هیچ محدودیتی ارائه کنید. این کار می تواند کمک بسیاری به بسیاری از افراد بکند. اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید این امکان برای شما یک امکان فوق العاده به حساب می آید.
  • سرعت بالا: توسعه‌دهندگان در وایت پیپر در سال ۲۰۱۸ ادعا کردند که مکانیسم اثبات کار اجازه انجام ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را در مقایسه با ۳ تراکنش برای بیت کوین و ۱۵ تراکنش برای اتریوم دارد.
  • توان انجام عملیاتی بالا: توان عملیاتی بالاتر و هزینه‌های کمتر آن را برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی جذاب می‌کند.

 

هدف رمز ارز ترون چیست؟

 

همانطور که می دانید اغلب پشت داستان ایجاد هر ارز دیجیتالی، یک هدف مشخص قرار دارد. این قاعده برای ارز دیجیتال ترون نیز پایدار است. آنطور که تیم ترون عنوان کرده اند، اصلی ترین هدف ایجاد ارز دیجیتالی به نام ترون، تسهیل اعطا پاداش به افرادی است که در راستای تولید محتوای دیجیتال فعالیت می کنند.

 

برای مثال ما وب سایت های بسیار معروفی مانند یوتیوب، یودمی و … را می شناسیم که همه ساله درآمدهای بسیار زیادی را از طریق تولید محتوای دیجیتال کاربران خود دریافت می کنند و خوب در این بازار، سهم بسیار ناچیزی به کاربران تولید کننده که اصلی ترین بخش این چرخه هستند، تعلق می گیرند. در واقع هدف ترون نیز همسو با همین موضوع بوده و تلاش شده است تا این افراد که مهمترین تولید کنندگان محتواهای دیجیتالی در سرتاسر وب هستند، به پاداش واقعی خود دست یابند.

 

استخراج ارز دیجیتال ترون

 

بر خلاف تصور عموم، تمام ارزهای دیجیتال قابل استخراج نیستند. به عبارتی، فقط ارزهای مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار را می‌توان ماین کرد. از آنجایی که ترون از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند، استخراج و ماینینگ در آن امکان پذیر نیست. در عوض ساختار این ارز دیجیتال به گونه‌ای است که می‌توان از طریق استیکینگ، رمزارزهای TRX را دریافت نمود. به عبارتی ساده‌تر، برای بدست آوردن ارز Tron، نیاز به خرید تجهیزات ماینینگ مانند دستگاه‌های ASIC نیست، بلکه با خرید ارز دیجیتال ترون و نگهداری آن در برخی از کیف پول ها، مقدار آن در طول زمان افزایش خواهد یافت.

 

خرید و فروش ترون (Tron) چگونه است؟

 

در حال حاظر صرافی ارز دیجیتال کوینینو، که به عنوان یک صرافی معتبر شناخته می شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال ترون (Tron)  را برای کاربران با قیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینینو عضو شوید و شروع به انجام خرید و فروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.

 

نگاهی کوتاه به ترون

 

ماهیت کوین
سازنده Justin sun
تاریخ عرضه 2017
عرضه کل 101,711,885,621
مقدار در گردش 101,711,885,836
خرید و فروش ارز دیجیتال ترون صرافی ارز دیجیتال کوینینو