ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) برای رفع مشکلات صنعت ارزهای دیجیتال ساخته شده است، چین لینک در تلاش است تا همکاری چند جانبه و بینابینی را وارد دنیای بلاک چین‌ ها کند.

تا قبل از این، هیچ راهی برای متصل کردن این بلاک چین‌ ها به یکدیگر و به داده‌های دنیای واقعی خارج از Blockchain ها وجود نداشت. همکاری بینابینی، به کاربران و توسعه‌ دهندگان کمک می‌کند تا به ویژگی‌های مختلفی در بلاکچین دسترسی داشته و در عین حال نیز یکپارچگی هر دوی شبکه ‌ها دست نخورده باقی بماند.

بیت کوین دنیا را با بلاک چین آشنا و ایده غیر متمرکز شدن را مطرح کرد. بعد از آن، اتریوم در صدد رها‌سازی قدرت مکانسیم Blockchain با استفاده از قراردادهای هوشمند بود. اما شبکه ارز دیجیتال چین لینک قدم بعدی در انقلاب بلاکچینی است که به ایجاد ارتباط بین زنجیره‌های مختلف و منابع دنیای خارج کمک می‌کند.

 

نام فارسی چین لینک
نام انگلیسی Chainlink
نماد اختصار Link
لوگو

 

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

 

چین لینک  ( Chainlink) یک شبکه غیرمتمرکز از نودها می باشد که امکان بارگذاری و بارگیری اطلاعات در بلاک چین را از سرویس های شخص ثالث فراهم می کند و همه ی اینها با قراردادهای هوشمند از طریق اوراکل ارائه می شود .

 

به طور کلی چین لینک یک شبکه رسمی غیرمتمرکز است که هدف آن اتصال قراردادهای هوشمند با داده های دنیای واقعی است. چین لینک شبکه ای از نودها را برای ارائه اطلاعات از بلاکچین ایجاد کرده و در نتیجه یک بخش مهم از زیرساخت های قرارداد هوشمند ایجاد کرده است . شبکه چین لینک از توکن ERC-677 استفاده می کند که عملکرد را از توکن با استاندارد ERC-20 به ارث می برد .

 

ارز دیجیتال چین لینک بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند و بر اساس استاندارد ” ERC20 ” نیز فعالیت می کند. تا قبل از به وجود آمدن چین لینک، انتقال اطلاعات خارج از فضای بلاک چین به قرار داد های هوشمند ممکن نبود. اما اکنون به لطف ارز دیجیتال چین لینک این کار انجام می شود.

 

چین لینک از قراردادهای هوشمند ترکیبی (Hybrid Smart Contracts) پشتیبانی می‌کند. شرکت‌هایی که از چین لینک استفاده می‌کنند، امکان دسترسی به هر یک از شبکه‌های بلاک چین اصلی، مانند اتریوم (Ethereum)، سولانا (Solana) و Terra را دارند. بلاک ‌چین این پروژه بر روی بستر اتریوم میزبانی می‌شود که از پروتکل عملیات اثبات کار استفاده می‌ کند.

 

به صورت کلی، ارز دیجیتال چین لینک، یک ساختار ” اوراکل ” به حساب می آید که می توان گفت این ساختار یک ساختار غیرمتمرکز می باشد. هدف از این ساختار اتصال قرارد های هوشمند بلاک چین با داده های موجود می باشد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید می خواهیم کمی درباره اوراکل و قرارداد های هوشمند با شما گفتگو کنیم.

 

 

خالق چین لینک کیست؟

 

پروژه چین لینک در ژوئن سال ۲۰۱۷ توسط شرکت تکنولوژی SmartContract در سان فرانسیسکو ابداع شد. بنیانگذاران این پروژه سرگئی ناذاروف و استیو الیس هستند. سرگئی ناذاروف بنیانگذار SmartContract ، Secure Asset Exchange  وCryptoMail  هم می باشد.

 

 

مزایا و معایب چین لینک

 

مزایا

  • پروژه چین لینک می تواند با بلاک چین های مختلف تعامل داشته باشد.
  • نشانه های لینک طبق استاندارد ERC677 می باشد.
  • تیم پشتیبانی و توسعه چین لینک مجموعه ای از افراد متخصص و بسیار فعال می باشد.
  • چین لینک هم اکنون با بیش از ۱۵۰ شرکت معتبر همکاری دارد، تعداد این شرکت ها هر سال بیشتر می شود.
  • همه می‌توانند به چین لینک دسترسی داشته باشند و داده‌های ثبت شده بر روی آن غیرقابل دستکاری می باشد. به همین دلیل چین لینک همیشه اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی به کاربران خود ارائه می کند.
  • نشانه های لینک طبق استاندارد ERC677 می باشد.

معایب

  • در صورت انجام معامله اشتباه، بازگشت سرمایه غیر ممکن خواهد بود.
  • بلاک چینی که ارز دیجیتال چین لینک در آن فعالیت می کند، مشکلات را در بخش های کوچک حل می کنند.

 

کاربرد چین لینک

 

دامنه کاربرد بسیار وسیعی برای شبکه چین لینک وجود دارد. هر کسی می‌تواند وارد این شبکه شده، قرارداد هوشمند مدنظر خود را تعریف کرده و داده ‌هایش را از طریق یک اوراکل وارد قرارداد کند. برای مثال، کاربردهای زیر از جمله کاربرد های مشهور شبکه چین لینک هستند:

  • قابل استفاده در شبکه‌های بانکی
  • صرافی‌های غیرمتمرکز
  • جمع‌اوری اطلاعات در کتابخانه ها
  • جمع اوری اطلاعات در مراکز هواشناسی

 

استخراج ارز دیجیتال انجین کوین ( Enjin Coin )

 

برای به دست آوردن و سرمایه گذاری ارز های دیجتال یکی از راه ها خرید ارز دیجیتال و دیگری استخراج آن می باشد . از انجا که روند استخراج ارز دیجیتال نیازمند یک سیستم قوی و برق قدرتمند می باشد ، کار پر هزینه ای به شمار می رود .

 

برای اینکه بررسی کنیم که ارز دیجیتال قابلیت استخراج را دارد یا خیر در ابتدا باید الگوریتم آن رمز ارز را بررسی نماییم . طبق بررسی های انجام شده رمز ارز چین لینک قابلیت استخراج را دارا نمی باشد.

 

خرید و فروش چین لینک  (ChainLink ) چگونه است؟

در حال حاظر صرافی ارز دیجیتال کوینینو، که به عنوان یک صرافی معتبر شناخته می شود امکان خرید، فروش و حتی نگهداری و ترید ارز دیجیتال چین لینک (link )  را برای کاربران با قیمت مناسب فراهم کرده است.

کافی است در اکسچنج کوینینو عضو شوید و شروع به انجام خرید و فروش سریع یا معاملات پیشرفته کنید.

 

نگاهی کوتاه به چین لینک

 

ماهیت توکن
سازنده Sergey Nazarov & Steve Ellis
تاریخ عرضه 2017
عرضه کل 1,000,000,000
مقدار در گردش 467,009,550
خرید و فروش ارز دیجیتال چین لینک صرافی ارز دیجیتال کوینینو