۸ مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال

شکی نیست که ارزهای دیجیتال رشد قابل توجهی داشته اند. با رشد باورنکردنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، حوزه ارزهای دیجیتال به گسترش خود ادامه داد.

رمزارزها در چند سال گذشته بسیار محبوب شده اند، اما بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران ممکن است تعجب کنند که این همه غوغا برای چیست. چرا هر کسی باید ارز دیجیتال را انتخاب کند در حالی که ارز رایج محلی آنها برای بیشتر چیزها خوب کار می کند؟ چرا کسی باید روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کند؟

در واقع، استفاده و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد. تا انتها با کوینینو همراه باشید تا هشت مزیت اصلی سرمایه گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال را که باید در نظر گرفته شود را برای شما شرح دهیم.

۸ مزیت ارز دیجیتال:

  1. سرعت تراکنش
  2. هزینه های تراکنش
  3. دسترسی
  4. امنیت
  5. حریم خصوصی
  6. شفافیت
  7. تنوع بخشی
  8. حفاظت از تورم

 

۱. سرعت تراکنش

فرض کنیدکه قرار است برای شخصی در نقطه ای در آن سوی دنیا پول بفرستید، راههای زیادی برای انتقال پول یا یک دارایی از یک حساب به حساب دیگر که سریع‌تر و راحت تر از ارزهای دیجیتال باشد وجود ندارد. اکثر معاملات در مؤسسات مالی ایالات متحده در سه تا پنج روز کاری انجام می شود. انتقال بانکی معمولاً حداقل 24 ساعت طول می کشد. معاملات سهام در سه روز تسویه می شود.

اما یکی از مزایای تراکنش های ارز دیجیتال این است که می توان آنها را در عرض چند دقیقه تکمیل کرد. هنگامی که بلوک با تراکنش شما توسط شبکه تأیید شد، به طور کامل تسویه می شود و وجوه برای استفاده در دسترس قرار میگیرد. پس به وضوح میتوان گفت یکی از برجسته ترین مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال سرعت نقل و انتقال بسیار بالای آنهاست.

 

۲. هزینه های تراکنش

هزینه تراکنش در ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر خدمات مالی نسبتاً پایین است. برای مثال، هزینه تراکنشهای داخلی در امریکا ۲۵ تا ۳۰ دلار هزینه دارد و این در حالی است که هزینه تراکنشهای بین المللی به مراتب میتواند گرانتر باشد.

تراکنش‌های ارزهای دیجیتال معمولاً هزینه کمتری دارند. با این حال، باید توجه داشته باشید که تقاضا در بلاک چین می تواند هزینه های تراکنش را افزایش دهد. با این حال، میانگین کارمزد تراکنش ها حتی در پرتراکم ترین بلاک چین ها، کمتر از کارمزد انتقال بانکی باقی می ماند.

۳. قابلیت دسترسی

در عصر تکنولوژی پیش رو هر کسی می تواند از ارز دیجیتال استفاده کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت است. فرآیند راه اندازی کیف پول رمزنگاری در مقایسه با افتتاح حساب در یک موسسه مالی سنتی و یا بانک بسیار سریع تر است. هیچ تاییدیه شناسایی وجود ندارد هیچ پیشینه یا بررسی اعتباری وجود ندارد.

ارزهای دیجیتال راهی را برای افراد بدون بانک ارائه می دهد تا به خدمات مالی بدون نیاز به مراجعه به یک مرجع متمرکز دسترسی پیدا کنند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است فرد نتواند یا تمایلی به دریافت یک حساب بانکی سنتی نداشته باشد. استفاده از ارز دیجیتال می تواند به افرادی که از خدمات بانکداری سنتی استفاده نمی کنند به راحتی تراکنش های آنلاین انجام دهند یا برای عزیزانشان پول ارسال کنند.

۴. امنیت

تا زمانی که شخصی به نام کاربری و پسورد خصوصی کیف پول رمزنگاری شما دسترسی پیدا نکند، نمی تواند تراکنش ها را امضا کند یا به وجوه شما دسترسی داشته باشد. با این حال، اگر نام کاربری و پسورد خصوصی خود را گم کنید، هیچ راهی برای بازیابی وجوه شما نیز وجود ندارد.

علاوه بر این، تراکنش ها با ماهیت سیستم بلاک چین و شبکه توزیع شده رایانه هایی که تراکنش ها را تأیید می کنند، محافظت میشوند. با اضافه شدن قدرت محاسباتی بیشتر به شبکه، امنیت آن حتی بیشتر هم می شود.

هرگونه حمله به شبکه و تلاش برای اصلاح زنجیره به قدرت محاسباتی کافی برای تأیید چندین بلوک نیاز دارد. برای بلاک چین های محبوب مانند بیت کوین (CRYPTO:BTC) یا اتریوم (CRYPTO:ETH)، این نوع حملات بسیار گران است.

نمونه‌هایی از حساب‌های ارزهای دیجیتال هک شده معمولاً با امنیت ضعیف در یک صرافی متمرکز مرتبط هستند. اگر دارایی های رمزنگاری خود را در کیف پول خود نگه دارید، بسیار امن تر است.

۵. حریم خصوصی

از آنجایی که برای انجام تراکنش با ارز دیجیتال نیازی به ثبت نام در یک حساب کاربری در یک موسسه مالی ندارید، می توانید سطحی از حریم خصوصی را حفظ کنید. تراکنش ها مستعار هستند، به این معنی که شما یک شناسه در بلاک چین دارید – آدرس کیف پول خود – اما هیچ اطلاعات خاصی در مورد شما وجود ندارد.

این سطح از حریم خصوصی در بسیاری از موارد می تواند مطلوب باشد. گفته می شود، اگر شخصی یک آدرس کیف پول را با یک اطلاعات شخصی و هویتی متصل کند، تمام داده های تراکنش آن عمومی میشود. راه‌های مختلفی برای پنهان کردن بیشتر تراکنش‌ها  وجود دارد که بر حفظ حریم خصوصی متمرکز شده‌اند تا ماهیت خصوصی ارزهای دیجیتال را تقویت کنند.

۶. شفافیت

تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در دفتر کل بلاک چین که به آن دفتر توزیع کل گفته میشود ثبت می‌شود. ابزارهایی وجود دارند که به هر کسی اجازه می‌دهند داده‌های تراکنش را جستجو کنند، از جمله اینکه کجا، چه زمانی و چه مقدار از یک ارز دیجیتال را شخصی از آدرس یک کیف پول ارسال کرده است و همچنین هر کس میتواند به میزان ارزدیجیتال ذخیره شده در یک کیف پول دسترسی داشته باشد. این سطح از شفافیت می تواند تراکنش های تقلبی را کاهش دهد. افراد می توانند ثابت کنند که پولی ارسال کرده و دریافت نموده اند و یا می توانند ثابت کنند که وجوهی را برای انجام تراکنش در دسترس دارد.

7. تنوع بخشی

ارزهای دیجیتال می توانند به سرمایه گذاران تنوعی را از دارایی های مالی سنتی، از سهام گرفته تا اوراق قرضه را ارائه دهند. در حالی که تاریخچه محدودی از قیمت بازارهای کریپتو نسبت به سهام یا اوراق قرضه وجود دارد، تا کنون ارتباطی مابین قیمت‌های کریپتو با سایر بازارها وجود ندارد که می تواند آن را به منبع خوبی برای تنوع پرتفوی تبدیل کند.

با ترکیب دارایی‌ها با حداقل همبستگی قیمت، می‌توانید بازدهی پایدارتری ایجاد کنید. اگر سبد سهام شما کاهش یابد، دارایی کریپتویی شما ممکن است افزایش یابد و بالعکس. با این حال، کریپتو به طور کلی بسیار بی ثبات است و اگر تخصیص دارایی شما برای کریپتو بسیار سنگین باشد، می تواند منجر به افزایش نوسانات کل مجموعه شما شود.

8. مصون از تورم

بسیاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را راهی برای مصونیت در برابر تورم می دانند. بیت کوین روی تعداد کل کوینهایی که تا به حال ضرب می شوند، سقف سر سختی دارد. بنابراین، همانطور که رشد عرضه پول از رشد عرضه بیت کوین پیشی می گیرد، قیمت بیت کوین باید افزایش یابد. ارزهای دیجیتال متعدد دیگری وجود دارند که از مکانیسم‌هایی برای محدود کردن عرضه استفاده می‌کنند و می‌توانند به عنوان محافظ در برابر تورم عمل کنند.

 

ارزش ارز دیجیتال

با وجود تمام مزایایی که ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای فیات و سایر کلاس‌های دارایی دارند، سخت است استدلال کنیم که استفاده یا سرمایه‌گذاری در کریپتو هیچ ارزشی ندارد. ابزار ارائه شده توسط بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری از افرادی که به تراکنش های سریع و ایمن اهمیت می دهند، ارزش زیادی دارد. و با گذشت زمان این ابزارها با موانع فنی کمتری قابل دسترس خواهند بود. تلفیق مزایایی چون تنوع و پتانسیل محافظت در برابر تورم و مزیت افزودن سهام کریپتو یا خود کریپتو به پورتفوی شما نیز افزوده میشود.

 

منبع