اخراج 50 درصدی کارکنان OpenSea

بازار ان اف تی OpenSea تقریباً %50 از کارکنان خود را به عنوان بخشی از تغییرات سازمانی مهم برای توسعه “OpenSea 2.0” اخراج کرد.

 

اوپن سی (OpenSea)، بزرگ‌ترین بازار NFT، روز جمعه اعلام کرد که نیمی از قراردادهای کاری کارمندان خود را پایان می‌دهد. مدیرعامل این شرکت فاش کرد که آنها در تلاش برای خط تولید و فرهنگ جدیدی در OpenSea هستند. OpenSea به عنوان بخشی از استراتژی خود، با نیروی کار ساده‌تر، در تلاش برای نوآوری پیش می‌رود.

با این گام چالش‌برانگیز اما مهم، این سازمان امیدوار است که ارتباط قوی‌تر و مستقیم‌تری با کامیونتی کاربران خود ایجاد کند.

فینزر، مدیرعامل شرکت، بیانیه‌ای مبهوت‌کننده ارائه کرد و کاهش در نیروی کار را گامی بزرگ برای حرکت روبه‌جلو در آینده دانست.

فینزر توضیح داد که اگرچه این اخراج‌ها دردناک هستند، اما باید نحوه عملکرد در بازار را تغییر دهند. وی از افرادی که تحت تأثیر این اخراج‌ها قرار گرفته‌اند، تشکر کرد و اظهار داشت که رفتن آنها به دلیل عملکرد ضعیفشان نیست.

 

اعلام پشتیبانی  OpenSea از کارندان اخراجی

یکی از نمایندگان OpenSea اظهار داشت که این شرکت به سمت ساختار سازمانی هموارتری حرکت خواهد کرد. کارمندانی که اخراج میشوند، یک برنامه تسریع شده تخصیص حقوق صاحبان سهام، شش ماه خدمات بهداشتی و روانی و چهار ماه حقوق بیکاری دریافت خواهند کرد.

نکته مهم این است که OpenSea می‌خواهد پیشتازی در بازار NFT را پس بگیرد. جایی که قبلاً، با بیش از 70 درصد از سهم بازار در اکتبر سال گذشته مسلط بود، اما تا نوامبر 2023، این عدد به حدود 18 درصد رسید. چنین چالش‌هایی علاوه بر تجدید ساختار شرکتی، نیازمند تعهد به نوآوری و رهبری در عرصه NFT است.

در میان تغییر چشم‌انداز در بازار NFT، OpenSea با رقابت شدیدی از سوی پلتفرم‌های نوظهور، که هزینه کمتر و مینت بدون هزینه را ارائه می‌دهند، مواجه است.

بازار NFT در سال 2021 بسیار پر شور و هیجان شد و افراد مشهور و هنرمندان را به خود جذب کرد. اما رکود در سال 2022، به طور قابل توجهی بر مسیر این صنعت تأثیر گذاشت.

این شرکت به دنبال ساده و موثر سازی فعالیت خود برای ارائه خدمات سریعتر و با کیفیت بالاتر است. تا از نقش پیرو به یک رهبر صنعت تبدیل شود.