تأثیر استيبل كوين ها در دنياي كريپتو !

استیبل کوین چیست؟

استيبل كوين نوعي ارز ديجيتال است كه ارزش ثابت تري نسبت به بقيه كوين ها دارد. استيبل كوين ها معمولا با يك ارز فيات، مانند دلار يكسان هستند. ولي ميتوانند نسبت به فلزات گرانبها هم ارزش گذاري شوند. در واقع استيبل كوين ها به وجود آمدند تا ثبات قيمت در بازار كريپتو را فراهم كنند. طوري كه بين ارزهاي ديجيتال و فيات تعادلي ايجاد شود. همه استيبل كوين ها توسط نوعي دارايي مانند طلا، پول نقدي و اوراق تجاري پيشتيباني مي شوند.

اولين و بزرگترين استيبل كوينUSDT يا تتر است كه در سال ٢٠١٤ ايجاد شد. استيبل كوين  USD Coin كه در سال ٢٠١٨ به وجود آمده است كه دلار آمريكا آن را پشتيباني ميكند نیز نوع دیگری از استیبل کوینهاست.

 استيبل كوين ها چه فايده اي دارند؟

در واقع استيبل كوين ها پلي بين ارز هاي ديجيتال پايدار و ناپايدار هستن وقتي با استيبل كوين ها معامله ميكنيم مي توانيم به جاي استفاده از دلار،تراكنش هاي خود را بي واسطه در صرافي هاي

كريپتو حفظ كنيم كه بهترين مزيت آن ، اين است كه شمارا از هزينه هاي زياد در امان نگه ميدارد .

فرض كنيد مقداري سولانا و اتريوم داريدكه مي خواهيد سولاناي بيشتري با اتريوم خود بخريد ميتوانيد اتريوم خود را با استيبل كوين هايي كه ارزش دلار آمريكا را دارند مبادله كنيد و بعد با استيبل کوين خود سولاناي بيشتري بخريد. از آنجا كه سولانا و اتريوم دو شبكه بلاك چين جدا دارند استيبل كوين باعث ميشود كه در هزينه تراكنش شما صرفه جويي شود و ارزش كريپتويي معاملات هم حفظ شود.

از آنجا که معاملات کریپتو خیلی سریع بالا و‌پایین می روند و نوسان دارند، وقتی رمز ارزها را با استیبل کوین ها مبادله میکنیم به نسبت دلار می توانیم معاملات آسان تر ، سریع تر و ارزان تر داشته باشیم. در واقع استیبل کوین ها به شما کمک میکند برای معامله بین دو ارز مختلف پولی از دست ندهید .

 

استیبل کوین ها در آینده چه جایگاهی دارند؟

بیشتر از همه استیبل کوین ها باعث نگرانی مقامات فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا) شده اند زیرا استیبل کوین ها خارج از سیستم پولی ایالت متحده کار میکنند واین پتانسیل را دارند که مردم برای خرید های روزمره هم از آنها استفاده کنند که این موضوعات باعث‌میشوند سیاست گذران بیشتر به استیبل کوین ها حساس تر شوند. به همین دلیل است که سیاست گذاران قوانین و دستورالعملهای زیادی برای نحوه برخورد با استیبل کوین ها وضع میکنند.

جالب است بدانید که کاخ سفید هم در حال برنامه ریزی و انتشار استراتژی برای استیبل کوین هاست. با این وجود دنیای رمز ارزها هر روز دربرابر فشار دولت ها و سیاست گذران مقاومت می کند و مردمی بودن خود را حفظ میکند .مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد. مانند موضوعی که قبل از این پیش آمده بود و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزو بود که این امر تاثیراتی بر دلار و رمز ارزها گذاشت. ولی فدرال رزرو  تصمیمات خود را راجع به این موضوع دائم به تعویق می اندارد .

باتو‌جه به مزیت استیبل کوین و دنیای بی واسطه کریپتو این چالش ها کمرنگ تر میشوند. رمزارزها در پایان با قدرت بیشتری به راه خود ادامه خواهند داد.