رفرال (Referral) چیست؟

در بسیاری از پلتفرم‌ها (وب سایت و اپلیکیشن ها)، موضوع عضویت کاربران یا همان عضو گیری بسیار مهم است، و تمام اعضای تیم بخصوص تیم مارکتینگ تلاش میکنه که کاربران بیشتری در پلتفرم عضو شوند، راهکارهای مختلفی وجود دارد، اما یکی از محبوب‌ترین آنها دعوت از کاربران است، دعوت کاربر(مشتری) از کاربر جدید!

در حقیقت پلتفرم‌ها سعی میکنن مشتری یا همان کاربران فعلی را راضی نگهدارند و با امتیازهای مختلف آنها را تشویق کنند که از دوستانشان بخواهند در پلتفرم عضو شوند.

 

رفرال چیست؟

رفرال یا ریفرال ( Referral )، این واژه در انگلیسی  به معنای مراجعه، رجوع و اشاره می باشد . ولی در بعضی کسب و کار های اینترنتی به زیرمجموعه هم معنی می شود.

 

کاربرد های رفرال یا همان دعوت دوستان

همان طور که در ابتدا این مقاله گفتیم، پلتفرم‌ها تشویق می‌کنند که خوده کاربران فعلی، از کاربران جدید دعوت به عضویت می‌کنند، در حقیقت نوعی عضوگیری برای پلتفرم اتفاق می افتد و برای کاربران هم زیرمجموعه گیری به حساب می‌آید.

پلتفرم‌ها با ارائه هزینه (پول در کیف پول)، تغییر سطح کاربری، امتیاز و… کاربران فعلی را تشویق می‌کنند، این کار باعث می‌شود هر دو طرف، یعنی پلتفرم و کاربر فعلی سود کنند، پلتفرم کاربر جدید پیدا می‌کند و کاربر سایت هم امتیازهای مختلفی دریافت می‌کند که این موضوع بسیار جذاب است.

 

رفرال چگونه است؟

عموماً در همه پلتفرم‌ها قسمتی وجود دارد به اسم ” کسب درآمد ” یا ” دعوت دوستان “، در این قسمت شما وارد می‌شوید، توضیحاتی نوشته شده که باید آن را مطالعه کنید.

در همان قسمت ” لینک دعوت ” و ” کد دعوت ” وجود دارد، کاربرد هر دو یکی است اما پیشنهاد ما به شما لینک دعوت است! آن را کپی کنید و به دوستان خودتان بدهید، هرکدام از آنها که عضو شوند، بعد از فعالیت‌های اصلی به شما امتیازاتی تعلق می‌گرد.

 

نتیجه گیری

رفرال، یک کد برای دعوت از دوستان است که باعث می‌شود هم شما و هم پلتفرم سود کند، با کمک این کد یا لینک رفرال می‌توانید از دوستانتان دعوت کنید و از این دعوت کسب در آمد داشته باشید.